Egyre kisebb a bio és nem bio élelmiszerek közötti árkülönbség Hollandiában
A bio és nem bio élelmiszertermékek közötti árkülönbség 63%-ról 48%-ra csökkent az elmúlt öt évben Hollandiában a non-profit Consumentenbond szervezet egy új felmérése szerint.
A Consumentenbond mintegy 135 saját márkás bio termék árát vizsgálta nyolc üzletláncban és két bioüzletláncban.
A biotermékek a normál szupermarketekben átlagosan 48%-kal bizonyultak nem bio változataiknál drágábbnak, igaz, ez a különbség nem minden termék esetében volt azonos.
Árkülönbség
A felmérés azonosított olyan biotermékeket is, amelyek ugyanannyiba kerülnek mint a nem bio változatuk. Az árban alig vagy egyáltalán nem eltérő termékek közé tartoznak a tejtermékek, a marhahús-alapú termékek és a tészták.
A Jumbónál például 300 gramm bio darált marhahús ugyanannyiba kerül, mint a hagyományos darált hús, a Dirknél pedig 500 gramm bio és nem bio makaróni ára azonos.
A felmérés szerint a legtöbb esetben egy liter bio félzsíros vagy friss tej 0,20 euróval drágább, mint a nem bio tej.
Termékkínálat
A felmérés szerint a bio szupermarketek kínálják a legnagyobb választékot: az Ekoplaza állítása szerint mintegy 9000, míg az Odin mintegy 6000 bioterméket forgalmaz.
A hagyományos szupermarketek közül az Albert Heijn, a Jumbo és a Plus üzleteiben a legszélesebb a biotermék-kínálat, amely ugyanakkor üzletenként és az évszakonként változó.
A Consumentenbond elmondta, hogy az Aldit az árfelmérésben azért nem szerepel, mert biotermékek választéka korlátozott.
A biotermékeket a legmegfizethetőbb áron a Dirk és a Lidl kínálja, a fogyasztók 18%-kal fizetnek itt kevesebbet e termékekért mint a kategória átlaga.
Az Ekoplaza és az Odin bio szupermarketekben a termékek árai jelentősen meghaladják az átlagot – derült ki a felmérésből.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >140 millió visszaváltott palack az ALDI-nál
Az ALDI Magyarország üzleteiben rekordmennyiségű, immár mintegy 140 millió egyszer…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >