Egyre kisebb a bio és nem bio élelmiszerek közötti árkülönbség Hollandiában
A bio és nem bio élelmiszertermékek közötti árkülönbség 63%-ról 48%-ra csökkent az elmúlt öt évben Hollandiában a non-profit Consumentenbond szervezet egy új felmérése szerint.
A Consumentenbond mintegy 135 saját márkás bio termék árát vizsgálta nyolc üzletláncban és két bioüzletláncban.
A biotermékek a normál szupermarketekben átlagosan 48%-kal bizonyultak nem bio változataiknál drágábbnak, igaz, ez a különbség nem minden termék esetében volt azonos.
Árkülönbség
A felmérés azonosított olyan biotermékeket is, amelyek ugyanannyiba kerülnek mint a nem bio változatuk. Az árban alig vagy egyáltalán nem eltérő termékek közé tartoznak a tejtermékek, a marhahús-alapú termékek és a tészták.
A Jumbónál például 300 gramm bio darált marhahús ugyanannyiba kerül, mint a hagyományos darált hús, a Dirknél pedig 500 gramm bio és nem bio makaróni ára azonos.
A felmérés szerint a legtöbb esetben egy liter bio félzsíros vagy friss tej 0,20 euróval drágább, mint a nem bio tej.
Termékkínálat
A felmérés szerint a bio szupermarketek kínálják a legnagyobb választékot: az Ekoplaza állítása szerint mintegy 9000, míg az Odin mintegy 6000 bioterméket forgalmaz.
A hagyományos szupermarketek közül az Albert Heijn, a Jumbo és a Plus üzleteiben a legszélesebb a biotermék-kínálat, amely ugyanakkor üzletenként és az évszakonként változó.
A Consumentenbond elmondta, hogy az Aldit az árfelmérésben azért nem szerepel, mert biotermékek választéka korlátozott.
A biotermékeket a legmegfizethetőbb áron a Dirk és a Lidl kínálja, a fogyasztók 18%-kal fizetnek itt kevesebbet e termékekért mint a kategória átlaga.
Az Ekoplaza és az Odin bio szupermarketekben a termékek árai jelentősen meghaladják az átlagot – derült ki a felmérésből.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Klasszikus holland márkák eladására készül az Unilever
Az Unilever olyan klasszikus holland márkák eladását fontolgatja, mint az…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Új koncepció-üzletet nyitott az ALDI Belgiumban
Új üzletet nyitott az ALDI a Brüsszel közeli Braine-l’Alleud városában,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Országos szintre lép a PENNY és a foodora együttműködése
November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár…
Tovább olvasom >OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői.…
Tovább olvasom >