Egyre kisebb a bio és nem bio élelmiszerek közötti árkülönbség Hollandiában
A bio és nem bio élelmiszertermékek közötti árkülönbség 63%-ról 48%-ra csökkent az elmúlt öt évben Hollandiában a non-profit Consumentenbond szervezet egy új felmérése szerint.
A Consumentenbond mintegy 135 saját márkás bio termék árát vizsgálta nyolc üzletláncban és két bioüzletláncban.
A biotermékek a normál szupermarketekben átlagosan 48%-kal bizonyultak nem bio változataiknál drágábbnak, igaz, ez a különbség nem minden termék esetében volt azonos.
Árkülönbség
A felmérés azonosított olyan biotermékeket is, amelyek ugyanannyiba kerülnek mint a nem bio változatuk. Az árban alig vagy egyáltalán nem eltérő termékek közé tartoznak a tejtermékek, a marhahús-alapú termékek és a tészták.
A Jumbónál például 300 gramm bio darált marhahús ugyanannyiba kerül, mint a hagyományos darált hús, a Dirknél pedig 500 gramm bio és nem bio makaróni ára azonos.
A felmérés szerint a legtöbb esetben egy liter bio félzsíros vagy friss tej 0,20 euróval drágább, mint a nem bio tej.
Termékkínálat
A felmérés szerint a bio szupermarketek kínálják a legnagyobb választékot: az Ekoplaza állítása szerint mintegy 9000, míg az Odin mintegy 6000 bioterméket forgalmaz.
A hagyományos szupermarketek közül az Albert Heijn, a Jumbo és a Plus üzleteiben a legszélesebb a biotermék-kínálat, amely ugyanakkor üzletenként és az évszakonként változó.
A Consumentenbond elmondta, hogy az Aldit az árfelmérésben azért nem szerepel, mert biotermékek választéka korlátozott.
A biotermékeket a legmegfizethetőbb áron a Dirk és a Lidl kínálja, a fogyasztók 18%-kal fizetnek itt kevesebbet e termékekért mint a kategória átlaga.
Az Ekoplaza és az Odin bio szupermarketekben a termékek árai jelentősen meghaladják az átlagot – derült ki a felmérésből.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
NKFH: az Aldi baromfivirslit hív vissza allergén jelenléte miatt
Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. kezdeményezte a Baromfivirsli csirkemellel 280…
Tovább olvasom >Hibrid tejeket vezet be a holland Albert Heijn
Az Albert Heijn, Hollandia legnagyobb élelmiszerlánca elindította első hibrid tej…
Tovább olvasom >Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >