Egyre kisebb a bio és nem bio élelmiszerek közötti árkülönbség Hollandiában
A bio és nem bio élelmiszertermékek közötti árkülönbség 63%-ról 48%-ra csökkent az elmúlt öt évben Hollandiában a non-profit Consumentenbond szervezet egy új felmérése szerint.
A Consumentenbond mintegy 135 saját márkás bio termék árát vizsgálta nyolc üzletláncban és két bioüzletláncban.
A biotermékek a normál szupermarketekben átlagosan 48%-kal bizonyultak nem bio változataiknál drágábbnak, igaz, ez a különbség nem minden termék esetében volt azonos.
Árkülönbség
A felmérés azonosított olyan biotermékeket is, amelyek ugyanannyiba kerülnek mint a nem bio változatuk. Az árban alig vagy egyáltalán nem eltérő termékek közé tartoznak a tejtermékek, a marhahús-alapú termékek és a tészták.
A Jumbónál például 300 gramm bio darált marhahús ugyanannyiba kerül, mint a hagyományos darált hús, a Dirknél pedig 500 gramm bio és nem bio makaróni ára azonos.
A felmérés szerint a legtöbb esetben egy liter bio félzsíros vagy friss tej 0,20 euróval drágább, mint a nem bio tej.
Termékkínálat
A felmérés szerint a bio szupermarketek kínálják a legnagyobb választékot: az Ekoplaza állítása szerint mintegy 9000, míg az Odin mintegy 6000 bioterméket forgalmaz.
A hagyományos szupermarketek közül az Albert Heijn, a Jumbo és a Plus üzleteiben a legszélesebb a biotermék-kínálat, amely ugyanakkor üzletenként és az évszakonként változó.
A Consumentenbond elmondta, hogy az Aldit az árfelmérésben azért nem szerepel, mert biotermékek választéka korlátozott.
A biotermékeket a legmegfizethetőbb áron a Dirk és a Lidl kínálja, a fogyasztók 18%-kal fizetnek itt kevesebbet e termékekért mint a kategória átlaga.
Az Ekoplaza és az Odin bio szupermarketekben a termékek árai jelentősen meghaladják az átlagot – derült ki a felmérésből.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Virtuális séffel főzhetnek a hollandok az Albert Heijn appban
Új, mesterséges intelligenciával működő konyhai asszisztenssel bővült a holland Albert…
Tovább olvasom >Egyre több vásárló nézi meg tüzetesen az élelmiszercímkéket
Egy friss amerikai felmérés szerint a vásárlók nagy része a…
Tovább olvasom >Mikroműanyagok az üveges italokban
Egy friss francia kutatás szerint az üvegpalackos italok több mikroműanyagot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >