Egyre kevesebb cégalapítás, egyre több online cég
Európa egyik vezető digitális üzleti információszolgáltatója, a Bisnode felmérése szerint immáron negyedik éve folyamatosan gyengül a cégalapítási kedv hazánkban, aminek eredményeként 2015-ben alig 25 ezer – a 2011-es csaknem 50 ezres csúcs fele – új vállalkozás alakult. A 2012-es több mint 20 százalékos visszaesés az újonnan létrejövő cégek számában 13-14 százalékra mérséklődött a 2013-as és 2014-es évek folyamán, melyet 2015-ben újra egy intenzívebb, 16 százalékos csökkenés követett. Míg a korábbi években inkább a válság utóhatásainak tudhattuk be az új cégek számának jelentős mértékű visszaesését, addig 2014-ben és a múlt évben már nagyobb szerepe lehetett a szigorodó jegyzett tőkekövetelményeknek a tendencia folytatódásában. Ezzel szemben az online kereskedelem virágzik. A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület felmérése szerint a 2014-es 25 százalékos növekedés 2015-ben tovább erősödött, a szektor tavaly rekordévet zárt. A legtöbb szereplő nyereséget könyvelt el 2014-ben, azonban sok nagy vállalkozás veszteséges volt. 2015. december 1-jén több mint 4000 cég tevékenykedett a szektorban, míg 2 éve ez a szám még a 3500-at sem érte el.
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >