Egyre kevesebb cégalapítás, egyre több online cég
Európa egyik vezető digitális üzleti információszolgáltatója, a Bisnode felmérése szerint immáron negyedik éve folyamatosan gyengül a cégalapítási kedv hazánkban, aminek eredményeként 2015-ben alig 25 ezer – a 2011-es csaknem 50 ezres csúcs fele – új vállalkozás alakult. A 2012-es több mint 20 százalékos visszaesés az újonnan létrejövő cégek számában 13-14 százalékra mérséklődött a 2013-as és 2014-es évek folyamán, melyet 2015-ben újra egy intenzívebb, 16 százalékos csökkenés követett. Míg a korábbi években inkább a válság utóhatásainak tudhattuk be az új cégek számának jelentős mértékű visszaesését, addig 2014-ben és a múlt évben már nagyobb szerepe lehetett a szigorodó jegyzett tőkekövetelményeknek a tendencia folytatódásában. Ezzel szemben az online kereskedelem virágzik. A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület felmérése szerint a 2014-es 25 százalékos növekedés 2015-ben tovább erősödött, a szektor tavaly rekordévet zárt. A legtöbb szereplő nyereséget könyvelt el 2014-ben, azonban sok nagy vállalkozás veszteséges volt. 2015. december 1-jén több mint 4000 cég tevékenykedett a szektorban, míg 2 éve ez a szám még a 3500-at sem érte el.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >