Egyre jobban keresik a hazai élelmiszereket a csehek
Egyre jobban keresik a hazai élelmiszereket a csehek: a GfK Incoma társaság legújabb felmérésében a csehek 53 százaléka minősítette fontosnak az élelmiszerek származási helyét, míg egy évvel korábban csak 42 százalék.
A felmérés azt is kimutatta, hogy leginkább az idősebb generáció az, amely keresi a hazai élelmiszereket. Piaci elemzők szerint ebben nagy szerepe van azoknak a botrányoknak, amelyek a lengyel élelmiszerek problematikus minősége kapcsán robbantak ki az utóbbi hónapokban.
A trendre a cseh kereskedelem is reagál, a mezőgazdasági minisztérium kezdeményezésére az üzletekben rövidesen külön polcokon, illetve speciálisan megjelölve fogják árusítani azokat az élelmiszereket, amelyek származási helye Csehország, s ezen belül is kiemelik az adott régió termékeit.
Egy statisztika szerint a cseh háztartások 45 százaléka hipermarketekben szerzi be a szükséges élelmiszereket, míg 25 százalékuk a diszkontüzletekben. A szupermarketekben az emberek 18 százaléka, míg kisebb üzletekben 18 százalék vásárol rendszeresen élelmiszert. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >Bővíti sajtgyártó kapacitását az Arla Foods Bahreinben
50,9 millió eurót, azaz mintegy 59,4 millió dollárt invesztál az…
Tovább olvasom >