Egyre inkább bizalmi kategória a női higiéniai termékeké
A női intimhigiéniás piacon belül csökken az egészségügyi betétek aránya, miközben egyre nő a tisztaságibetét- és tamponhasználat. Növekszik az illatosított termékek száma is, és gyakori a volumenpromóció. A mosakodógélek jellemzően még prémium kategóriás terméknek számítanak, de forgalmuk folyamatosan bővül. Az intimtermékek piacát továbbra is az erős márkahűség jellemzi.A higiénés kultúra az elmúlt években látványos fejlődésen ment keresztül Magyarországon, amely rendkívül fejlett piacnak számít. Csaknem ⅓-⅓-⅓ arányban oszlik meg a három fő szegmens aránya, míg a világ más piacain általában nagyobb az egészségügyi betétek részaránya.
Az elmúlt évek trendje alapján elmondható, hogy a tamponpiac fejlődése évről évre gyorsul, egyre szélesebb vásárlói réteg választja, míg az egészségügyi betétek egyre kisebb részt képviselnek a menstruációs szegmens forgalmából. Ez a trend főleg a drogériáknál látványos.
A menstruációs termékek vásárlóira magas fokú lojalitás jellemző, ragaszkodnak a már megismert, megbízhatónak ítélt márkákhoz. Nehéz az új belépők helyzete, jó hír viszont, hogy ebben a szegmensben a fogyasztók a jobb minőségű, magasabb árszínvonalú termékeket preferálják.
Könnyű, tiszta érzés
Az egészségügyi betétek legfontosabb funkciója, hogy a megfelelő nedvszívás mellett kényelmesek legyenek, de nem annyira, hogy elveszítsék alakjukat használat közben.
– A Libresse legújabb fejlesztése az úgynevezett Secure Fit technológia, amely különlegesen kiképzett első és hátsó részt jelent a betéten. Így az a női test formájához igazodva tökéletesen rásimul a testre, nem mozdul el – tudjuk meg Kardos Ildikó marketingmenedzsertől (SCA Hygiene).
A természetes életérzést közvetítő termékek iránti igényre válaszul vezette be januárban a Naturella termékcsaládot a Procter & Gamble. Mint Janky Gyöngyi vállalati kapcsolatok menedzsertől megtudtuk, az Always egészségügyi betétek év elejétől szintén megváltoztak; az új termékek még nagyobb biztonságot nyújtanak a használóknak.
A Bella idén is tovább bővítette egészségügyibetét-szortimentjét a PERFECTA Rose és a PERFECTA Violet termékekkel.
Míg a menstruációs termékek vásárlása előre tervezett, addig a tisztasági betéteké impulzív. Ezért ebben a szegmensben nagyobb a folyamatos innováció szerepe, itt minden gyártó folyamatosan próbál megújulni. Az elmúlt évek tendenciái alapján az illatos, variálható formájú (normál és tanga forma egyben) és a természetes alapanyagú variánsok a legnépszerűbbek.
Az elmúlt évben a Libresse is bővítette tisztaságibetét-portfólióját az illatosított Classic Deo Fresh 50 darabos termékkel.
Észrevétlen formában
A tisztaságibetét-szegmensben a Johnson & Johnsonnál idén a természetesség a fókusz. A cég piacvezető márkája, a Carefree ebben az évben is megújul, ezúttal a légát-eresztő (Airflow) termékeket pamutkivonatot tartalmazó variánsok váltják fel, tudjuk meg Hümpfner Orsolyától, a cég Consumer Healthcare üzletágának munkatársától.
A fiatal korosztályt (14–29 év) célozta meg a Johnson & Johnson a normál és tanga formát egyaránt nyújtó Carefree Flexiform termékcsaláddal. Az idősebb, 50 év feletti korosztálynak olyan termékeket kínálnak, amelyek enyhe inkontinencia esetén is használhatók (pl Carefree Large és Long Plus).
Az elmúlt évek trendje alapján elmondható, hogy a tamponpiac fejlődése évről évre gyorsul, egyre szélesebb vásárlói réteg választja, főleg a fiatalok körében népszerű. Fejlesztések ebben a szegmensben is történtek, a P&G új Naturella termékcsaládja tampont is tartalmaz, a J&J idei újdonsága a „szárnyas tampon”. A speciális igényekre kifejlesztett o.b. Flexia tampon rugalmas Soft Folds szárnyai gyengéden szétnyílva felveszik a test természetes alakját.
Minőségi intimitás
Az áruházak polcain egyre több intimmosakodó gél jelenik meg. Fata László, a Bella marketingvezetője szerint a hölgyek ma már gond nélkül beleteszik a kosárba a hipermarketekben történő nagybevásárlás alkalmával is. A szakember úgy látja, az intimtörlő kendők látványos fejlődése után az intimmosakodó gélek forgalma is évről évre bővül. Az egyre erősödő versenyben elsődleges szempont a minőség és a termék csomagolása, az ár kevésbé meghatározó. A Bella értékesítéstámogatási stratégiájában fontos szerepet játszik a direkt kommunikáció, nagy hangsúlyt fektetnek az eladáshelyi személyes tájékoztatásra, hoszteszpromóciókra.
E-H. Sz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >77 ezer forint: ennyit terveznek idén költeni a magyarok karácsonyi ajándékra
Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban…
Tovább olvasom >A diabétesz előszobája: az elhízás megháromszorozza a cukorbetegség kialakulásának kockázatát
Miközben a cukorbetegséghez és annak szövődményeihez köthető halálozás folyamatosan nő…
Tovább olvasom >