Egyre igényesebbek a magyar vásárlók hús fronton
A vásárlói tudatosság erősödésével egyre nagyobb az igény a minőségi és a kisebb kiszerelésű sonkatermékekre a Nemzeti Agrárgazdaság Kamara (NAK) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége (Hússzövetség) csütörtökön közzétett körképe szerint.
A feldolgozók visszafogott optimizmussal várják az idei szezont és az előző évekhez hasonló keresletet remélnek. A sonkatermékek iránt ebben az időszakban 80 százalékkal nő a kereslet, míg a kötözött sonkák forgalma megtöbbszöröződik a húsvét előtti napokban – írták.
Jelentős igény mutatkozik a magasabb minőségű, hosszan érlelt termékek iránt. A fogyasztók viszonylag érzékenyek és fenntartással kezelik a tradicionális termékek kínálatában megjelenő újításokat, ennek ellenére a gyártók időről időre új termékekkel bővítik a termékpalettájukat, így például a kiváló minőségű, borban hosszan érlelt sonka készítmények is megjelennek a kínálatban. Ezen különlegesebb termékek piaci részesedése azonban még meglehetősen alacsony – vélekedtek a körképben.
Az idei húsvéti szezonban hazai sertéshúsból bőséges kínálat áll rendelkezésre a húsipar számára. A piacra jelentős hatást gyakorol az olcsóbb spanyol, német vagy lengyel import alapanyagok begyűrűzése. Ugyanez tapasztalható a készítmények esetében is, így például gyorspácolt, főtt vagy hőkezelt húskészítmények esetében is, amelyek gyengébb minőségben és olcsóbb áron érkeznek külföldről a hazai üzletek polcaira
– figyelmeztetnek a szakemberek.
Bár a fogyasztói szokások a termékek minőségét tekintve nem változtak, az árérzékenység meghatározza a vásárlók döntéseit. A vevők jobban odafigyelnek arra, hogy lehetőleg mindenből annyit vásároljanak, amennyit el is fogyasztanak majd az ünnepek során.
A fogyasztók körében növekvő az igény a kisebb kiszerelésű, akár 1 kilogramm alatti termékek iránt is, amelyből – a nagyobb méretű sonkák helyett – inkább több kisebbet vásárolnak, kóstolnak meg – írta a NAK és a Hússzövetség.
Kapcsolódó cikkeink
Zöldség drágábban, mint hús? – Megfordult a világ az élelmiszerpiacon
Miközben évtizedekkel ezelőtt a zöldség volt az olcsó alternatíva a…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >