Egyre igényesebbek a magyar vásárlók hús fronton
A vásárlói tudatosság erősödésével egyre nagyobb az igény a minőségi és a kisebb kiszerelésű sonkatermékekre a Nemzeti Agrárgazdaság Kamara (NAK) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége (Hússzövetség) csütörtökön közzétett körképe szerint.
A feldolgozók visszafogott optimizmussal várják az idei szezont és az előző évekhez hasonló keresletet remélnek. A sonkatermékek iránt ebben az időszakban 80 százalékkal nő a kereslet, míg a kötözött sonkák forgalma megtöbbszöröződik a húsvét előtti napokban – írták.
Jelentős igény mutatkozik a magasabb minőségű, hosszan érlelt termékek iránt. A fogyasztók viszonylag érzékenyek és fenntartással kezelik a tradicionális termékek kínálatában megjelenő újításokat, ennek ellenére a gyártók időről időre új termékekkel bővítik a termékpalettájukat, így például a kiváló minőségű, borban hosszan érlelt sonka készítmények is megjelennek a kínálatban. Ezen különlegesebb termékek piaci részesedése azonban még meglehetősen alacsony – vélekedtek a körképben.
Az idei húsvéti szezonban hazai sertéshúsból bőséges kínálat áll rendelkezésre a húsipar számára. A piacra jelentős hatást gyakorol az olcsóbb spanyol, német vagy lengyel import alapanyagok begyűrűzése. Ugyanez tapasztalható a készítmények esetében is, így például gyorspácolt, főtt vagy hőkezelt húskészítmények esetében is, amelyek gyengébb minőségben és olcsóbb áron érkeznek külföldről a hazai üzletek polcaira
– figyelmeztetnek a szakemberek.
Bár a fogyasztói szokások a termékek minőségét tekintve nem változtak, az árérzékenység meghatározza a vásárlók döntéseit. A vevők jobban odafigyelnek arra, hogy lehetőleg mindenből annyit vásároljanak, amennyit el is fogyasztanak majd az ünnepek során.
A fogyasztók körében növekvő az igény a kisebb kiszerelésű, akár 1 kilogramm alatti termékek iránt is, amelyből – a nagyobb méretű sonkák helyett – inkább több kisebbet vásárolnak, kóstolnak meg – írta a NAK és a Hússzövetség.
Kapcsolódó cikkeink
Indul a NAK „Tények ízekre szedve” országos szemléletformáló kampánya
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos szemléletformáló kampányt indított „Tények…
Tovább olvasom >Csemői kistermelői húsüzemet záratott be a Nébih
Súlyos élelmiszerbiztonsági kockázatot jelentő higiéniai és dokumentációs hiányosság miatt felfüggesztette…
Tovább olvasom >Tovább mélyül a válság a Pápai Hús Kft.-nél, miközben a versenytársak növekednek
Súlyos veszteséggel zárta a 2024-es évet a Pápai Hús Kft.,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >