Egyre fontosabb az automatizálás a raktárak és az elosztóközpontok számára
A folyamatban lévő világjárvány, a globális kereskedelmi problémák és a regionális konfliktusok hosszú távú fennakadásokat okoztak a raktárak és elosztóközpontok (DC-k) áteresztőképességében és kapacitásában. A Future-proofing the Global Economy, a Futurum Research nemrégiben közzétett új jelentése a automatizálás jelentőségét vizsgálja a raktár-üzemeltetők munkájának támogatása szempontjából.
Vizsgálatok és az iparági vezetők egy kiválasztott csoportjával folytatott közvetlen beszélgetések során a kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy az ünnepek és a fogyasztói kereslet „csúcsszezonjai” köré összpontosuló keresleti ciklusok helyett ma már bármely hónap, hét vagy akár nap tapasztalhatunk csúcsot a fogyasztói keresletben.
A könyörtelen e-kereskedelmi trendek továbbra is óriási terhelést jelentenek a terjesztési és teljesítési műveletekre világszerte. Egy új Honeywell-jelentés felfedi, hogy az egykor előre látható fogyasztói keresleti ciklusok az ünnepek köré összpontosultak, és a „csúcsszezonok” átadták a helyét egy olyan modellnek, amelyben bármely hónap, hét vagy nap lehet ünnepnap.
„Az egyik legnagyobb előrejelzője annak, hogy egy vállalkozás hogyan fog boldogulni a hiperkompetitív e-kereskedelemben és az omnichannel piacon, hogy mennyire javítja valós időben a döntéshozatalát, hogy gyorsabbá és pontosabbá tegye a szállításokat” – mondta Keith Fisher, a Honeywell Intelligrated elnöke. „Az emelkedő szolgáltatási szintű megállapodásokkal, amelyek a rendelésteljesítési folyamat javítását írják elő, az automatizálás segíthet stabilitást, kiszámíthatóságot és potenciálisan nagyobb hatékonyságot teremteni a működésükhöz.”
A Futurum Research elemzői azután dolgozták ki a jelentést, hogy leültek a raktárműveletek, az automatizálási technológiák és a rendszerek bevezetése terén mély, globális tapasztalattal rendelkező iparági vezetők csoportjával, hogy első kézből hallhassák tapasztalataikat és gondolataikat a raktárautomatizálás jövőjével kapcsolatban.
Az interjúkból három ajánlás fogalmazódott meg, amikor a vállalkozások automatizálási útjuk során a jelen és a jövő kihívásaiban is megküzdenek:
- Összpontosítson a bővítésre és a biztosításra, ne a dolgozó cseréjére. Míg a sötét raktár koncepciója a láthatáron van, a valóság ma az, hogy a belátható jövőben a raktári és egyenáramú műveletek jövője az, ahol a dolgozókra és az automatizálási technológiákra egyaránt szükség van, és ezeknek együtt kell létezniük.
- Folyamatosan vizsgálja felül a megállapításokat és a technológiákat. Az automatizálás értéke nem korlátozódhat pusztán a meglévő átvételek vagy folyamatok automatizálására, hanem egy olyan átfogó stratégia részét kell képeznie, amely foglalkozik azzal a kérdéssel, hogy milyen feladatokat lehet ma automatizálni, miközben felteszi a kérdést, milyen új feladatok vagy folyamatok lehetségesek holnap.
- Fektessen be hosszú távú összpontosítással a technológiákra és a partnerekre egyaránt. Statikus vagy lassú növekedésű piacon az automatizálási technológiák alkalmazása bizonyos rövid távú igények kielégítésére ésszerű lehet. Napjaink gyorsan növekvő és fejlődő piaca azonban sokkal hosszabb fókuszt és szigorúbb kereteket igényel.
A jelentés azt is feltárja, hogy a folyamatban lévő világjárvány, a globális kereskedelmi problémák és a regionális konfliktusok miként okoztak hosszú távú fennakadásokat a raktárak és a DC-k történelmileg kiszámítható áteresztőképességében és kapacitásában.
Kapcsolódó cikkeink
GKI elemzés: Stagnálás közelében a feldolgozóipari munkatermelékenység
A magyar gazdaságfejlesztési stratégia egyik központi eleme a magyar ipar…
Tovább olvasom >A vásárlók idén karácsonykor a technológia segítségével vadásznak majd a legjobb ajánlatokra
A kutatások szerint az ajándékvásárlási szezon már október végén elkezdődik.…
Tovább olvasom >Új szemléletű elemzést készített a KSH és a METU az iparról
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és a Budapesti Metropolitan Egyetem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átfogó átalakításokkal próbálja újraéleszteni a Starbucksot Brian Niccol vezérigazgató
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol, átfogó reformokat tervez bevezetni…
Tovább olvasom >A tanulás fontosabb lett a karriernél
Nagyot fordult a világ a munkahelyeken. Ma már nem csak…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >