Egyre erősebb a cseh sörexport
A cseh sörfőzdék 2018-ban 5,16 millió hektoliter sört exportáltak, ami 11 százalékos növekedést jelent, közölte a Cseh Sör és Maláta Szövetség. Korábban nem volt még példa arra, ami most bekövetkezett, hogy a tartályokban és hordókban tárolt sörök eladott mennyisége meghaladta a palackozott sörökét, idézi a cseh állami rádió honlapját az origo.
Miközben a csehek továbbra is világelsők a sörfogyasztásban, egy ideje stagnál a belföldi értékesítés mértéke. Tavaly 140 liter/fő volt az átlagfogyasztás Csehországban, és szakértők nem számítanak további növekedésre, írja a V4NA nemzetközi hírügynökség.
Ezzel szemben a cseh sörexport a külföldi piaci igények hatására fokozatosan bővül.
Jirí Vesely, a Cseh Sör és Maláta Szövetség elnöke szerint az utóbbi 11 évben a cseh sörexport 62 százalékkal bővült. A legnagyobb cseh sör importőr Szlovákia, Németországot és Lengyelországot megelőzve. Jelentősen nőtt a Magyarországra szállított cseh sör mennyisége is.
Az Európai Unión kívülre irányuló export egyötödével nőtt 2018-ban. A labdarúgó világbajnokságnak köszönhetően pedig az orosz import 54 százalékkal növekedett.
A cseh sört importáló országok közé újonnan bekerült Angola, Bahrein, Bermuda Szigetek, Fülöp-szigetek, Szenegál és Ecuador is, számolt be a cseh állami rádió. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Zamárdi saját söre is debütált a Balaton Beer Weekenden
Péntek délutántól vasárnap éjjelig 40-féle sörkülönlegességet kóstolhattak a vendégek a…
Tovább olvasom >Hétvégére elkészül Zamárdi söre!
Péntekre elkészül az első, balatoni településről elnevezett sör, amelyet névadója…
Tovább olvasom >Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >