Nagyot erősödött a budapesti szállodapiac
Az egyre erősödő turizmusnak köszönhetően a közép-kelet európai hotelpiac gyors növekedésen ment keresztül az elmúlt 3 évben, ami megmutatkozik mind a szállodapiaci teljesítmény mutatókban, mind a tranzakciós volumenben, idézi a Colliers International legújabb szállodapiaci tanulmányát a tozsdeforum.hu.
A régión belül Budapest hotelpiaca kivételes előrelépést tudott elérni RevPAR (egy kiadható szobára jutó szobaár bevétel) növekedési rátában, megelőzve ezzel a régió kulcsszereplőit.
Ezen felül jelentős számú – 2500 hotelszoba – hotelfejlesztést jelentettek be a fővárosban. Ez a kiemelkedő mennyiség főként a turisztikai szektor bővülésének köszönhető.
2017-ben rekord számú – 8,9 millió – külföldi turista érkezett Budapestre, ami 6,9 százalékkal haladja meg a 2016-ban érkező külföldi látogatók számát. Magyarországon belül még mindig Budapest a legkedveltebb úticél a külföldiek körében, hiszen a budapesti vendégéjszakák közel 90 százalékát a külföldi vendégéjszakák teszik ki, miközben ez a ráta ténylegesen alacsonyabb a vidéki szálláshelyeken.
A hotelpiaci teljesítményünk jobb megértése érdekében összehasonlításra került a főváros szállodáinak teljesítménye közép-kelet európai társaival, megvizsgálva a RevPAR, szobaár és a foglaltsági rátát Prágában, Pozsonyban és Varsóban. Ennek megfelelően Budapest a második helyet foglalja el a szobaár és RevPAR tekintetében, illetve a harmadik helyen áll a foglaltsági ráta sorrendjében. Következésképpen elmondhatjuk, hogy van még tere a fejlődésnek a budapesti hotel piacon, különösképpen a szobaárak tekintetében.
“A fővárosi hotelek növekedésüket az egyre jelentősebb Airbnb kínálat ellenére tudták elérni. Kutatásunk során megállapításra került, hogy Budapest az Airbnb szálláskínálat/hotelkínálat arányát tekintve már egy érett piacnak tekinthető, mivel ez az arányszám már majdnem eléri a londoni szintet. Bár a hotelpiac minden szegmensében megérzi az Airbnb jelenlétét, mégis inkább a belvárosi középkategóriás hotelek a szállásmegosztó oldal fő versenytársai” – mondta Steinfeld Tamás, a Colliers International piackutatási igazgatója.
“Ez a helyzet hamarosan megváltozhat, amikor bevezetik az Airbnb prémium szolgáltatásait, az úgynevezett Airbnb Beyondot, valamint az Airbnb Plus-t, ami már kifejezetten prémium szegmensre pozícionált szálláshelyeket fog kínálni az érkező vendégek számára” – tette hozzá. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >MTÜ: Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
A felszolgálási díj maximum mértékét meghatározó, valamint a borravaló adómentességét…
Tovább olvasom >Nacsa Lőrinc: turisztikai rekordév lehet az idei Magyarországon
Turisztikai rekordév lehet az idei Magyarországon, amihez a vallási turizmus…
Tovább olvasom >További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >