Nagyot erősödött a budapesti szállodapiac
Az egyre erősödő turizmusnak köszönhetően a közép-kelet európai hotelpiac gyors növekedésen ment keresztül az elmúlt 3 évben, ami megmutatkozik mind a szállodapiaci teljesítmény mutatókban, mind a tranzakciós volumenben, idézi a Colliers International legújabb szállodapiaci tanulmányát a tozsdeforum.hu.
A régión belül Budapest hotelpiaca kivételes előrelépést tudott elérni RevPAR (egy kiadható szobára jutó szobaár bevétel) növekedési rátában, megelőzve ezzel a régió kulcsszereplőit.
Ezen felül jelentős számú – 2500 hotelszoba – hotelfejlesztést jelentettek be a fővárosban. Ez a kiemelkedő mennyiség főként a turisztikai szektor bővülésének köszönhető.
2017-ben rekord számú – 8,9 millió – külföldi turista érkezett Budapestre, ami 6,9 százalékkal haladja meg a 2016-ban érkező külföldi látogatók számát. Magyarországon belül még mindig Budapest a legkedveltebb úticél a külföldiek körében, hiszen a budapesti vendégéjszakák közel 90 százalékát a külföldi vendégéjszakák teszik ki, miközben ez a ráta ténylegesen alacsonyabb a vidéki szálláshelyeken.
A hotelpiaci teljesítményünk jobb megértése érdekében összehasonlításra került a főváros szállodáinak teljesítménye közép-kelet európai társaival, megvizsgálva a RevPAR, szobaár és a foglaltsági rátát Prágában, Pozsonyban és Varsóban. Ennek megfelelően Budapest a második helyet foglalja el a szobaár és RevPAR tekintetében, illetve a harmadik helyen áll a foglaltsági ráta sorrendjében. Következésképpen elmondhatjuk, hogy van még tere a fejlődésnek a budapesti hotel piacon, különösképpen a szobaárak tekintetében.
“A fővárosi hotelek növekedésüket az egyre jelentősebb Airbnb kínálat ellenére tudták elérni. Kutatásunk során megállapításra került, hogy Budapest az Airbnb szálláskínálat/hotelkínálat arányát tekintve már egy érett piacnak tekinthető, mivel ez az arányszám már majdnem eléri a londoni szintet. Bár a hotelpiac minden szegmensében megérzi az Airbnb jelenlétét, mégis inkább a belvárosi középkategóriás hotelek a szállásmegosztó oldal fő versenytársai” – mondta Steinfeld Tamás, a Colliers International piackutatási igazgatója.
“Ez a helyzet hamarosan megváltozhat, amikor bevezetik az Airbnb prémium szolgáltatásait, az úgynevezett Airbnb Beyondot, valamint az Airbnb Plus-t, ami már kifejezetten prémium szegmensre pozícionált szálláshelyeket fog kínálni az érkező vendégek számára” – tette hozzá. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak
A SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak, áprilisban 14 százalékkal…
Tovább olvasom >KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >Unicum-sör – reklámkampány és nyereményjáték
Generációk bulifétise volt a kultikus Unicum-sör párosítás, amit még a…
Tovább olvasom >