Nagyot erősödött a budapesti szállodapiac
Az egyre erősödő turizmusnak köszönhetően a közép-kelet európai hotelpiac gyors növekedésen ment keresztül az elmúlt 3 évben, ami megmutatkozik mind a szállodapiaci teljesítmény mutatókban, mind a tranzakciós volumenben, idézi a Colliers International legújabb szállodapiaci tanulmányát a tozsdeforum.hu.
A régión belül Budapest hotelpiaca kivételes előrelépést tudott elérni RevPAR (egy kiadható szobára jutó szobaár bevétel) növekedési rátában, megelőzve ezzel a régió kulcsszereplőit.
Ezen felül jelentős számú – 2500 hotelszoba – hotelfejlesztést jelentettek be a fővárosban. Ez a kiemelkedő mennyiség főként a turisztikai szektor bővülésének köszönhető.
2017-ben rekord számú – 8,9 millió – külföldi turista érkezett Budapestre, ami 6,9 százalékkal haladja meg a 2016-ban érkező külföldi látogatók számát. Magyarországon belül még mindig Budapest a legkedveltebb úticél a külföldiek körében, hiszen a budapesti vendégéjszakák közel 90 százalékát a külföldi vendégéjszakák teszik ki, miközben ez a ráta ténylegesen alacsonyabb a vidéki szálláshelyeken.
A hotelpiaci teljesítményünk jobb megértése érdekében összehasonlításra került a főváros szállodáinak teljesítménye közép-kelet európai társaival, megvizsgálva a RevPAR, szobaár és a foglaltsági rátát Prágában, Pozsonyban és Varsóban. Ennek megfelelően Budapest a második helyet foglalja el a szobaár és RevPAR tekintetében, illetve a harmadik helyen áll a foglaltsági ráta sorrendjében. Következésképpen elmondhatjuk, hogy van még tere a fejlődésnek a budapesti hotel piacon, különösképpen a szobaárak tekintetében.
“A fővárosi hotelek növekedésüket az egyre jelentősebb Airbnb kínálat ellenére tudták elérni. Kutatásunk során megállapításra került, hogy Budapest az Airbnb szálláskínálat/hotelkínálat arányát tekintve már egy érett piacnak tekinthető, mivel ez az arányszám már majdnem eléri a londoni szintet. Bár a hotelpiac minden szegmensében megérzi az Airbnb jelenlétét, mégis inkább a belvárosi középkategóriás hotelek a szállásmegosztó oldal fő versenytársai” – mondta Steinfeld Tamás, a Colliers International piackutatási igazgatója.
“Ez a helyzet hamarosan megváltozhat, amikor bevezetik az Airbnb prémium szolgáltatásait, az úgynevezett Airbnb Beyondot, valamint az Airbnb Plus-t, ami már kifejezetten prémium szegmensre pozícionált szálláshelyeket fog kínálni az érkező vendégek számára” – tette hozzá. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
UNESCO-busz néven indult szászföldi látnivalókat összekötő turistajárat Erdélyben
UNESCO-busz néven indított szászföldi látnivalókat érintő turistajáratot Erdélyben egy turisztikai…
Tovább olvasom >A fenntartható turizmus fejlesztését segítő uniós program indult Szegeden
A fenntartható turizmus fejlesztését segítő, 2,5 millió eurós (mintegy egymilliárd…
Tovább olvasom >Északra költözik a nyár: ugrásszerűen nő a skandináv turizmus
A nyári hőség és a klímaváltozás hatására egyre több európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tízmillió forint összdíjazású pályázatot hirdet Tokaj
Tízmillió forint összdíjazású művészeti pályázatot hirdet Tokaj a világörökségi borvidék…
Tovább olvasom >Hő a mélyből: kiaknázatlan kincs a magyar geotermia
Bár Magyarország kiváló geotermikus adottságokkal rendelkezik, a termálhő jelenleg csak…
Tovább olvasom >