Egyre egységesebb, összehangoltabb a Reál
2023-ban a Reálnál folytatódott a már előző évben megkezdett strukturális átalakulás, amelynek legfontosabb eleme a választék, az árazás és az akciók harmonizálása volt az érintett régiókban.
2024 év végére több, jelentős összegű beruházással szeretnék elérni, hogy kereskedelmi szempontból egységes, összehangolt folyamatokkal, informatikai és információs háttérrel működjenek, mondta el lapunknak Jeszenszki Lívia, a Reál Hungária ügyvezetője.
A Reál Hungária stratégiai célja saját egységeik és franchise-partnereik működésének támogatása. Ennek egyik szegmense a boltok ellátásának folyamatos javítása. 2023-tól a friss- és fagyasztott termékkategóriák kerültek fókuszba: ennek jegyében az év végén négy logisztikai központjukban indultak jelentős fejlesztések: Biatorbágyon, Békéscsabán, Zalaegerszegen és Nyíregyházán.
Rugalmas reakciók, erősebb kommunikáció
A 2023-as év áruforgalmi és pénzügyi szempontból a terveiknek megfelelően alakult.
– Számítottunk arra, hogy a piaci trendekkel összhangban a kiskereskedelmi egységek számának csökkenése tovább folytatódik, illetve az is nyilvánvaló volt, hogy a bérek növekedése nem tud lépést tartani a 25% feletti éves élelmiszer-inflációval és a háztartások növekvő rezsiköltségeivel, ezért jelentős lesz a fogyasztás-visszaesés és az olcsóbb termékek irányába történő átrendeződés. Mindkét hatás masszívan érintett bennünket, de mindezek ellenére növelni tudtuk az összforgalmunkat – hangsúlyozta Jeszenszki Lívia.
Ebben a gazdasági környezetben vonzóbb akciókkal, valamint a saját márkás termékeik versenyképességének növelésével, intenzívebb kommunikációjával igyekeztek megtartani a vásárlóikat. Rugalmasan és gyorsan reagáltak az árstop kivezetésére és ezzel párhuzamosan az inflációcsökkentő nemzeti akciók előírásaira is.
Tavaly folytatták az online kommunikáció erősítését, és több, a Reál digitális láthatóságát támogató megoldást vezettek be. Útjára indult a Reál PAKK koncepció, bevezették az online újságot, ami az egyedi ajánlatok mellett a Reál márkakommunikációs stratégiáját alátámasztó tartalmakat sorakoztat fel, és megjelentek az Instagramon is. Előkészítették a TikTok oldalukat is, mely 2024 év elején útjára is indult három alapelv szem előtt tartásával: legyen szórakoztató, edukatív és inspiráló, amivel nem titkolt szándékuk a fiatalabb korosztály érzékenyítése is.
Segítségnyújtás a partnereknek…
2023 második félévétől az EPR-díjakkal, a hulladékkezeléssel és az egyutas italcsomagolások kezelésével kapcsolatos új jogszabályok értelmezése, a kötelezettségekre való felkészülés, a jó bolti gyakorlat és a készletezési stratégia kialakítása sok erőforrást igényelt. Fontos feladat volt a kapcsolattartás a MOHU és a franchise-partnereink között annak érdekében, hogy a MOHU a kereskedők nehézségeit figyelembe véve alakítsa ki az italcsomagolásokra vonatkozó visszaváltási szabályokat. Segítséget nyújtottak a partnereiknek többek között a jogszabályi kötelezettségek megismerésében, a megfelelő RVM-gép kiválasztásában, illetve a kisebb üzletek esetében a manuális visszaváltásra vonatkozó lehetőségek megismerésében.
Fontosnak tartják ezen felül azt is, hogy franchise-partnereiket az áruforgalom mellett információkkal, közös szolgáltatásbeszerzéssel, tanácsadással is támogassák.
– 2023 nem hozott jelentős változást a munkaerőpiacon. A fizikai dolgozók pótlása változatlanul nehéz: ugyan több a jelentkező az álláshirdetésekre, de a gyakorlattal egyáltalán nem rendelkezők száma is növekedett, akiknek a betanítása lényegesen tovább tart – állapította meg a Reál Hungária ügyvezetője. – Erősítettük részvételünket a duális képzésben, a kollégáink számára több képzési lehetőséget is kínálunk a megtartásuk érdekében.
… és a rászorulóknak
A tavalyi évben, amikor a növekvő inflációval, a reálbérek csökkenésével és ezzel egyidejűleg a jelentősen emelkedő árakkal kellett szembenéznie a fogyasztóknak, a Reál is igyekezett minél több segítséget nyújtani a rászorulóknak.
Csak néhány példát kiemelve: a több mint 10 éve népszerű Kis Hősök Programjukban 25 millió forintot osztottak szét; több mint 3700 doboz szaloncukrot juttattak el a gyermekes családoknak és az Egymillió Csillag a szegényekért elnevezésű adománygyűjtés szervezésében is részt vettek a nyíregyházi ALFI üzletekben.
Emellett, mivel sok helyütt a Reál-boltok egyúttal fontos szerepet töltenek be a helyi közösségek vérkeringésében, így tavaly a láncnál fókuszba kerültek a régiós, helyi sportesemények is, amelyeket több ezer Reál-márkás termékkel, tárgyi ajándékokkal segítettek. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Tovább szigorítanak az üvegvisszaváltás szabályain: új korlátozások az áruházláncokban
Egyes áruházláncok újabb szigorításokat vezettek be az üvegvisszaváltás rendszerében, amelyek…
Tovább olvasom >Nincs még megoldás!
Nehéz helyzetben érzik magukat azok vendéglátósok, akik nem szeretnének lemondani…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >