Egymillió forintos bírság a Lyonessnek
A fogyasztók nem teljes körű tájékoztatása miatt a Gazdasági Versenyhivatal 1 millió forintos bírságot szabott ki a Lyonessre. A versenyhivatal ugyanakkor a vizsgált pontok legtöbbjében nem hozott elmarasztaló döntést.
A GVH több mint egy éven keresztül, teljes körűen vizsgálta a Lyoness külső és belső kommunikációját, a rendszer működését és a tagok rendszerhez való csatlakozását. A cég a vizsgálat során folyamatosan együttműködött a hatósággal.
A Lyoness három kereskedelmi médiumban közzétett fizetett megjelenés során nem közölt teljes körű információt a Lyoness vásárlóközösségben való részvételre vonatkozóan, ezért a Gazdasági Versenyhivatal 1 millió forintra bírságolta a vállalkozást, a legtöbb vizsgált pontban azonban nem volt ok elmarasztalásra.
A Lyoness 2009. június és 2009. október között folytatott, több száz megjelenésből álló nagyszabású reklámkampányai során, két elektronikus és egy nyomtatott médiumban közzétett fizetett megjelenésben azt a tájékoztatást adta, hogy a fogyasztókat vásárlásaik után megillető visszatérítés mértéke minden esetben 1%. Mivel több ezerből egy-egy "termékpartner" ez alól kivételt képez, ezért a GVH nem találta kielégítőnek az elhangzott információkat.
A GVH nem látta helytállónak azt az állítást, amely szerint a törzsvásárlók költéseinek 1%-át vásárlásaik után azonnal jóvá is írják számlájukon. Az összeg ugyan valóban azonnal megjelenik a törzsvásárló Lyoness webirodájában fenntartott számláján, azonban ezen legalább 3000 Ft-nak kell összegyűlnie – a banki költségek miatt, amit a Lyoness teljes mértékben magára vállal – ahhoz, hogy a törzsvásárló saját bankszámlájára a tényleges készpénzátutalás megtörténjen.
A GVH megfelelőnek értékelte vizsgálatai során a Lyoness euró-forint árfolyammal kapcsolatos tájékoztatását, illetve nem állapított meg törvénysértést a más fogyasztók Lyoness rendszerbe történő csatlakoztatásának tekintetében sem.
A GVH végzésében megerősítést nyert, hogy a rendszer egészének működése megfelel a hatályos törvényi előírásoknak a kisebb, kommunikáció során ejtett hibák ellenére is. Ezt a tényt a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének folyamatos vizsgálatai és igazságügyi szakértői vélemények is alátámasztják. A cég vezetése az ítéletet tudomásul vette, az abban előírt kötelezettségeinek eleget tesz.
A svájci tulajdonú, nemzetközi vállalat közleményében hangsúlyozta: elkötelezett a jogkövető piaci magatartás mellett, ezért a határozat alapján jelentős intézkedéseket foganatosít a jövőbeni esetleges hibák elkerülése, illetve a vásárlók megfelelő tájékoztatása érdekében – írja a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >