Egymilliárd dolláros iparággá válhat a közösségi kereskedelem 2028-ra
Egy új tanulmány szerint a közösségi kereskedelmi (social commerce) piac hatalmas növekedés előtt áll.
A Statista adatai alapján a globális közösségi kereskedelem 2024-re elérheti a 688 milliárd dolláros forgalmat, ami 20%-os növekedést jelent a 2023-as 571 milliárd dollárhoz képest. A következő négy évben további 57%-os növekedés várható, aminek eredményeképpen a közösségi kereskedelem 2028-ra a egymilliárd dolláros iparággá nőheti ki magát.
A közösségi kereskedelem 2018-ban még csak 81 milliárd dolláros forgalmat generált, de azóta 750%-kal – azaz éves szinten átlagosan 46%-kal – bővült. Emellett a közösségi kereskedelem aránya az e-kereskedelmi piacon belül is növekszik: míg 2018-ban az online értékesítések kevesebb mint 5%-át tette ki, 2024-re ez az arány közel 17%-ra nőtt, és 2028-ig várhatóan eléri a 20%-ot.
A fiatalabb generációk kiemelkedő szerepet játszanak a növekedésben. Az AfterShip és az Ipsos közös felmérése szerint a 18–34 évesek 34%-a vásárol hetente legalább egyszer valamely közösségimédia-platformokon, és 65%-uk valószínűleg a jövőben is így fog tenni. Az idősebb korosztályok körében ez az arány alacsonyabb: a 35–54 évesek esetében 49%, míg az 55 év felettiek körében csupán 15%.
Kína továbbra is domináns
A piac legnagyobb szereplője továbbra is Kína, ahol a közösségi kereskedelem 2028-ig várhatóan 57%-kal 824 milliárd dollárra bővül, ami az előrejelzések szerint a globális piac kétharmadát jelenti.
Észak-Amerika a második legnagyobb piacként 55%-os növekedést és 148 milliárd dolláros bevételt érhet el 2028-ra. Európa valamivel kisebb piaci részesedéssel rendelkezik, de itt is jelentős, 77%-os növekedés várható, amely 48 milliárd dolláros forgalmat eredményezhet négy éven belül.
Dinamikusan bővül a felhasználói kör
A felhasználók száma is gyorsan nő. 2023-ban 1,38 milliárd internethasználó vásárolt legalább egyszer a közösségi médián keresztül, 100 millióval több, mint 2022-ben. A becslések szerint 2024-ben ez a szám 80 millióval 1,44 milliárd főre nő, és 2028-ra meghaladja az 1,7 milliárdot, ami további 300 millió új felhasználót jelent.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Májusban tovább nőtt Kína ipari termelése és kiskereskedelmi forgalma
Májusban tovább nőtt az ipari termelés Kínában, de hat hónapja…
Tovább olvasom >Megnyitott a SIAL China, hazánk is bemutatkozik
Prémium élelmiszerek és különlegességek is megjelennek az Agrármarketing Centrum közösségi…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát
Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát – ismertette az Agárminisztérium…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marad 2026-ra is a kiskereskedelmi különadó
A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság követeli az árréscsökkentés eltörlését
Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen az élelmiszerekre,…
Tovább olvasom >Veszélyben a Mohu palackvisszaváltási szerepe egy új uniós rendelet miatt
Egy új európai uniós rendelet értelmében 2029-től kizárólag nonprofit szervezetek…
Tovább olvasom >