Egymilliárd dolláros iparággá válhat a közösségi kereskedelem 2028-ra
Egy új tanulmány szerint a közösségi kereskedelmi (social commerce) piac hatalmas növekedés előtt áll.
A Statista adatai alapján a globális közösségi kereskedelem 2024-re elérheti a 688 milliárd dolláros forgalmat, ami 20%-os növekedést jelent a 2023-as 571 milliárd dollárhoz képest. A következő négy évben további 57%-os növekedés várható, aminek eredményeképpen a közösségi kereskedelem 2028-ra a egymilliárd dolláros iparággá nőheti ki magát.
A közösségi kereskedelem 2018-ban még csak 81 milliárd dolláros forgalmat generált, de azóta 750%-kal – azaz éves szinten átlagosan 46%-kal – bővült. Emellett a közösségi kereskedelem aránya az e-kereskedelmi piacon belül is növekszik: míg 2018-ban az online értékesítések kevesebb mint 5%-át tette ki, 2024-re ez az arány közel 17%-ra nőtt, és 2028-ig várhatóan eléri a 20%-ot.
A fiatalabb generációk kiemelkedő szerepet játszanak a növekedésben. Az AfterShip és az Ipsos közös felmérése szerint a 18–34 évesek 34%-a vásárol hetente legalább egyszer valamely közösségimédia-platformokon, és 65%-uk valószínűleg a jövőben is így fog tenni. Az idősebb korosztályok körében ez az arány alacsonyabb: a 35–54 évesek esetében 49%, míg az 55 év felettiek körében csupán 15%.
Kína továbbra is domináns
A piac legnagyobb szereplője továbbra is Kína, ahol a közösségi kereskedelem 2028-ig várhatóan 57%-kal 824 milliárd dollárra bővül, ami az előrejelzések szerint a globális piac kétharmadát jelenti.
Észak-Amerika a második legnagyobb piacként 55%-os növekedést és 148 milliárd dolláros bevételt érhet el 2028-ra. Európa valamivel kisebb piaci részesedéssel rendelkezik, de itt is jelentős, 77%-os növekedés várható, amely 48 milliárd dolláros forgalmat eredményezhet négy éven belül.
Dinamikusan bővül a felhasználói kör
A felhasználók száma is gyorsan nő. 2023-ban 1,38 milliárd internethasználó vásárolt legalább egyszer a közösségi médián keresztül, 100 millióval több, mint 2022-ben. A becslések szerint 2024-ben ez a szám 80 millióval 1,44 milliárd főre nő, és 2028-ra meghaladja az 1,7 milliárdot, ami további 300 millió új felhasználót jelent.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >Drasztikus drágulás a Temun és a Sheinen: Trump vámháborúja érezteti hatását
Április 25-től érezhetően megdrágultak a kínai Temu és Shein platformokon…
Tovább olvasom >Kína adó-visszatérítési könnyítéssel élénkítené a belföldi fogyasztást
Kína újabb lépést tett a gyenge belföldi kereslet élénkítése érdekében:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Történelmi utazás a magyar bor nyomában – Egerben folytatódik a Rubicon és az MKIK előadássorozata
Május 15-én Egerben folytatódik a Rubicon Intézet és a Magyar…
Tovább olvasom >Csökkent a munkahelyi stabilitásérzet a fiataloknál
Visszaesés látható a dolgozó fiataloknál: a munkahelyüket csak 51 százalékuk…
Tovább olvasom >Május 19-től jön az új árrésstop a drogériákban – több ezer termék lehet érintett
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter bejelentése szerint május 19-én hatályba lép a…
Tovább olvasom >