Egyesültek a soproni kékfrankosok
A Soproni Borvidék pincészetei közös vállalkozásba fogtak: megalapították a Soproni Kékfrankos Kft-t, Magyarország első közösségi borkereskedelmi cégét.
– A Soproni Kékfrankos Kft-t március 9-én, a bor kis- és nagykereskedelmi tevékenység révén a soproni borok piaci pozícióinak erősítse és fejlesztése érdekében indítottuk útjára – közölte Taschner Kurt borász, a kft. ügyvezetője. – A cég különlegessége, hogy a nyereségorientált vállalkozás tulajdonosai nonprofit szervezetek: a Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. és a Soproni Borút Egyesület. A Soproni Kékfrankos Kft. mindezidáig példa nélküli mivoltát hazánkban az adja, hogy szinte valamennyi soproni borászat tulajdonosként jelenik meg.
Jandl Kálmán borász hozzátette, aki a Soproni Kékfrankos Kft-től vásárol, gyakorlatilag közvetlenül a termelőtől szerzi be borait. Ez vitathatatlan versenyelőny.
A tulajdonosok szerint a vállalkozás két éven belül nyereséget hozhat. Az üzleti életben megszokottól eltérő módon az eredmény a tulajdonosok egyetértésével a helyi rendezvények támogatásra, a hazai és a külföldi megjelenésre fordítható. Ide lehet még sorolni a borturizmus fellendítését célzó akciókat is.
A kft-ben szinte valamennyi soproni borászat tulajdonosként jelenik meg.
– A Soproni Kékfrankos Kft. küldetése kettős: a hagyományos értelemben vett borkereskedelmi tevékenységek mellett, a marketing és PR-munka jelentősége is kiemelkedő – jelentette ki Rigler Zsolt ügyvezető.
A kft. induló szortimentjében 15 soproni pincészet 28 kiváló bora szerepel. A sokarcú kékfrankos mellett a könnyű üde fehérboroktól a rosékon és nagy vörösborokon át kései szüretelésű desszert bor is megtalálható.
Hosszú távon tervek szerint helyi termelők lekvárjával, szalámival, csokoládéval és más különleges gasztronómiához köthető termékekkel bővül majd a kínálatuk – írja a kisalfold.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >