Egyesült Királyság: 98%-kal esett vissza az üzletekben az egyszer használatos műanyag táskák használati aránya
Az egyszer használatos műanyag zacskók használata 98%-kal csökkent azóta, hogy a kiskereskedők 2015-ben díjat kezdtek felszámítani a zacskók használatáért.
A Környezetvédelmi, Élelmiszerügyi és Vidékügyi Minisztérium (Defra) közlése szerint az Egyesült Királyság hét vezető élelmiszerlánca által forgalmazott műanyag szatyrok éves mennyisége a 2014-es 7,6 milliárdról 2022-re 133 millióra csökkent.
Angliában egy átlagos ember már csak két egyszer használatos műanyag táskát vásárol évente a vezető kiskereskedőktől – adta hírül a The Guardian.
Az angol szupermarketek először 2015-ben vezették be a hordtáskánkénti 5 pennys díjat, amelyet azóta 10 pennyre emeltek, és minden üzletben bevezettek.
Wales 2011-ben vezette be először az 5 pennys díjat, majd 2013-ban Észak-Írország következett, amely azóta 25 pennyre emelte az árat. A példájukat 2014-ben Skócia is követte, ahol már 10 pennyt számítanak fel egy egyszer használatos szatyorért.
Nina Schrank, a Greenpeace UK műanyag kampányának vezetője elmondta: „A műanyag zacskókra kivetett díj sikere azt mutatja, hogy ha a kormány valódi lépéseket tesz, az eredményt hoz, méghozzá a közvélemény támogatásával.
„Ezért ironikus, hogy ezek a számok éppen akkor kerülnek nyilvánosságra, amikor a miniszterek éppen azzal vannak elfoglalva, hogy késleltessék az egyszer használatos műanyagok kapcsán kialakult helyzetet kezelő létfontosságú terveket.”
A múlt hónapban a Defra elhalasztotta a kiterjesztett termelői felelősségvállalási (EPR) rendszer bevezetését, mivel az élelmiszeripar arra figyelmeztetett, hogy az jelentősen megemeli az élelmiszerárakat.
A szabályozást – amelyet először 2018-ban jelentett be Michael Gove – eredetileg 2024 áprilisában akarták bevezetni, ám a kormányhivatal jelenlegi álláspontja szerint a terveket legkorábban 2025 októberében vezetik be.
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Brit zabra vált az Alpro az Egyesült Királyságban
A Danone növényi alapú márkája, az Alpro többmillió fontot költ…
Tovább olvasom >Alumíniumpalackos bort vezet be a brit Aldi
Április 14-től alumíniumpalackos saját márkás borral bővül az Aldi kínálata…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >