Egyesült Királyság: 98%-kal esett vissza az üzletekben az egyszer használatos műanyag táskák használati aránya
Az egyszer használatos műanyag zacskók használata 98%-kal csökkent azóta, hogy a kiskereskedők 2015-ben díjat kezdtek felszámítani a zacskók használatáért.
A Környezetvédelmi, Élelmiszerügyi és Vidékügyi Minisztérium (Defra) közlése szerint az Egyesült Királyság hét vezető élelmiszerlánca által forgalmazott műanyag szatyrok éves mennyisége a 2014-es 7,6 milliárdról 2022-re 133 millióra csökkent.
Angliában egy átlagos ember már csak két egyszer használatos műanyag táskát vásárol évente a vezető kiskereskedőktől – adta hírül a The Guardian.
Az angol szupermarketek először 2015-ben vezették be a hordtáskánkénti 5 pennys díjat, amelyet azóta 10 pennyre emeltek, és minden üzletben bevezettek.
Wales 2011-ben vezette be először az 5 pennys díjat, majd 2013-ban Észak-Írország következett, amely azóta 25 pennyre emelte az árat. A példájukat 2014-ben Skócia is követte, ahol már 10 pennyt számítanak fel egy egyszer használatos szatyorért.
Nina Schrank, a Greenpeace UK műanyag kampányának vezetője elmondta: „A műanyag zacskókra kivetett díj sikere azt mutatja, hogy ha a kormány valódi lépéseket tesz, az eredményt hoz, méghozzá a közvélemény támogatásával.
„Ezért ironikus, hogy ezek a számok éppen akkor kerülnek nyilvánosságra, amikor a miniszterek éppen azzal vannak elfoglalva, hogy késleltessék az egyszer használatos műanyagok kapcsán kialakult helyzetet kezelő létfontosságú terveket.”
A múlt hónapban a Defra elhalasztotta a kiterjesztett termelői felelősségvállalási (EPR) rendszer bevezetését, mivel az élelmiszeripar arra figyelmeztetett, hogy az jelentősen megemeli az élelmiszerárakat.
A szabályozást – amelyet először 2018-ban jelentett be Michael Gove – eredetileg 2024 áprilisában akarták bevezetni, ám a kormányhivatal jelenlegi álláspontja szerint a terveket legkorábban 2025 októberében vezetik be.
Kapcsolódó cikkeink
A Co-op-pal indít közös házhozszállítási szolgáltatást indít a Just Eat az Egyesült Királyságban
Az élelmiszer-házhozszállító Just Eat a brit Co-op kiskereskedelmi lánccal hivatalosan…
Tovább olvasom >Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Só- és cukormentes ketchupot dobott piacra a Heinz UK
Hozzáadott cukor és só nélkül készült ketchupot dobott piacra a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >