Egyesült Királyság: 98%-kal esett vissza az üzletekben az egyszer használatos műanyag táskák használati aránya
Az egyszer használatos műanyag zacskók használata 98%-kal csökkent azóta, hogy a kiskereskedők 2015-ben díjat kezdtek felszámítani a zacskók használatáért.
A Környezetvédelmi, Élelmiszerügyi és Vidékügyi Minisztérium (Defra) közlése szerint az Egyesült Királyság hét vezető élelmiszerlánca által forgalmazott műanyag szatyrok éves mennyisége a 2014-es 7,6 milliárdról 2022-re 133 millióra csökkent.
Angliában egy átlagos ember már csak két egyszer használatos műanyag táskát vásárol évente a vezető kiskereskedőktől – adta hírül a The Guardian.
Az angol szupermarketek először 2015-ben vezették be a hordtáskánkénti 5 pennys díjat, amelyet azóta 10 pennyre emeltek, és minden üzletben bevezettek.
Wales 2011-ben vezette be először az 5 pennys díjat, majd 2013-ban Észak-Írország következett, amely azóta 25 pennyre emelte az árat. A példájukat 2014-ben Skócia is követte, ahol már 10 pennyt számítanak fel egy egyszer használatos szatyorért.
Nina Schrank, a Greenpeace UK műanyag kampányának vezetője elmondta: „A műanyag zacskókra kivetett díj sikere azt mutatja, hogy ha a kormány valódi lépéseket tesz, az eredményt hoz, méghozzá a közvélemény támogatásával.
„Ezért ironikus, hogy ezek a számok éppen akkor kerülnek nyilvánosságra, amikor a miniszterek éppen azzal vannak elfoglalva, hogy késleltessék az egyszer használatos műanyagok kapcsán kialakult helyzetet kezelő létfontosságú terveket.”
A múlt hónapban a Defra elhalasztotta a kiterjesztett termelői felelősségvállalási (EPR) rendszer bevezetését, mivel az élelmiszeripar arra figyelmeztetett, hogy az jelentősen megemeli az élelmiszerárakat.
A szabályozást – amelyet először 2018-ban jelentett be Michael Gove – eredetileg 2024 áprilisában akarták bevezetni, ám a kormányhivatal jelenlegi álláspontja szerint a terveket legkorábban 2025 októberében vezetik be.
Kapcsolódó cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Tesco kampány az egészségesebb táplálkozásért – ingyen gyümölcs gyerekeknek
Új kampányt indított a Tesco az Egyesült Királyságban a gyümölcs-…
Tovább olvasom >A Deliveroo Expresszel társul a brit Co-op
A brit Co-op kiskereskedelmi lánc új szintre emeli online szolgáltatásait:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >