Egyesül az Extreme Digital és az eMAG
Összeolvadásról döntött a magyar Extreme Digital Zrt. és a dél-afrikai Naspers csoporthoz tartozó eMAG magyarországi leányvállalata, létrehozva a közép-európai régió egyik meghatározó kiskereskedelmi vállalatát. A fúziós szándékot a felek bejelentik a versenyhatóságnál is, így a tranzakció zárására és az egyesülésre a GVH jóváhagyását követően, várhatóan 2019 3. negyedévében kerülhet sor.
A két e-kereskedelmi cég összeolvadásával új társaság jön létre, amelynek központja Budapesten lesz, ahonnan az Extreme Digital és az eMAG által megkezdett nemzetközi terjeszkedést is felügyelni fogják. Az új cég vezetésében az Extreme Digital alapítói, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula vezető szerepet fognak vállalni.
A fúzióval a régió meghatározó kiskereskedelmi vállalata jöhet létre, amely hatékonyan veheti fel a versenyt a nemzetközi szereplőkkel is.
Az eNet Internetkutató 2018-as adatai szerint[1] a hazai online kiskereskedelmi forgalom megközelítette az 1000 milliárd forintot, melynek azonban csak alig több mint felét adták a hazai webshopok magyarországi eladásai. A szektor gyors növekedésében a külföldi szolgáltatóknál történő vásárlások is jelentős szerepet játszanak.
A nagy nemzetközi szereplők által generált versenyben csak azok a kereskedelmi cégek életképesek, amelyek nemcsak jó árakat, de magas minőségű szolgáltatásokat is kínálnak vásárlóiknak.
Az Extreme Digital a hazai kiskereskedelem meghatározó szereplője: online és offline csatornákon évente több mint 1 millió rendelést szolgál ki. Az Extreme Digital hibrid üzleti modelljében az internetes és a klasszikus bolti vásárlás nem különül el egymástól: a vásárlóknak a webshopban kiválasztott terméket a 16 magyarországi üzlet bármelyikében megvásárolhatják.
A romániai székhelyű, de a dél-afrikai Naspers befektető csoporthoz tartozó eMAG a román piac egyik legnagyobb és a magyar online kereskedelem kiemelkedő szereplője. A vállalat logisztikai hálózatának és innovatív üzleti információs rendszerének köszönhetően jelentős növekedési potenciállal rendelkezik. Forgalmának jelentős részét a Marketplace szolgáltatása adja, amelyen keresztül kisvállalkozók értékesíthetik saját termékeiket.
A két cég fúziója ezen egyedi szinergiák kiaknázását teszi lehetővé.
Várkonyi Balázs, az Extreme Digital társalapító ügyvezető igazgatója: „Az Extreme Digital piacismeretével, az eMAG logisztikai kapacitásaival és professzionális web rendszerével, illetve a dél-afrikai Naspers anyavállalat anyagi hátterével a régió meghatározó kereskedelmi vállalata lehetünk. A fúzióval létrejövő vállalat nemcsak a jobb árakat, de magas minőségű szolgáltatásokat is kínálhat vásárlói számára. Egyesített erőinknek köszönhetően Budapest a régiónk e-kereskedelmi központjává válhat”.
Catalin Dit, az eMAG magyarországi vezetője: „A nemzetközi e-kereskedelemben a méret meghatározó szempont. Éppen ezért a két cég vezetői és tulajdonosai belátták, hogy egyesítve erőiket sikeresebben tudnak a magyar piacon fellépni, és megvetni a lábukat a globális versenypiacon is.”
Kapcsolódó cikkeink
Interjú Daradics Kingával, az eMAG új vezérigazgatójával: Jövőkép és innovációk az e-kereskedelemben
Daradics Kinga, az eMAG frissen kinevezett új vezérigazgatója a Pénzcentrumnak…
Tovább olvasom >Bababolt szekciót indít az eMAG
Az eMAG jelentős mértékben növelte a baba-mama termékek értékesítését az…
Tovább olvasom >Jön az ingyenes csomagszállítás
Az Emag bevezette új előfizetéses hűségprogramját, Genius néven, amely számos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >Ezért fáradtak nyáron a magyarok
Évente átlagosan 44 óra alvásvesztést okoz a globális felmelegedés egy…
Tovább olvasom >