Egyérintéses ital- és áruautomaták terjedését indíthatja el az új pilot program
Egyérintéses fizetésre is alkalmas lesz az a húsz ital- és áruautomata, amely a MIÁSZ és a MasterCard támogatásával kap bankkártyás fizetési funkciót a ma ismertetett pilot keretében. A felhasználóbarát egyérintéses technológia ugyan a hagyományos kereskedelmi és szolgáltató cégek leolvasóiban már régen megjelent, az automaták piacán azonban eddig kevés helyen találkozhattunk vele. A vending szakma élenjáróinak összefogásával most megvalósult egy régi álom: létrejött egy olyan jól működő fizetési rendszer, amely könnyen integrálható az automatákba.
A Magyar Ital és Áruautomata Szövetség (MIÁSZ) mai nyitórendezvényén bemutatott automata a MasterCard, az Ingenico Group, a 3COM Netregister Kft és a Coffee & Drink Systems Kft. közös fejlesztésében újulhatott meg. Az automatába integrált POS terminál egyike annak a húsz készüléknek, amelyre a MIÁSZ tagjai pályázhattak a szövetségen keresztül. A húsz nyertes automatabirtokos a terminálok üzemeltetésével saját tapasztalatokat gyűjthet a készpénzmentesség előnyeiről, miközben a legmagasabb iparági sztenderdeknek megfelelő megoldást bocsátja a kártyabirtokosok rendelkezésére.
Az automatában található terminál használatával a fizetés csupán néhány pillanatot vesz igénybe, hiszen elegendő az erre alkalmas bankkártyát odaérinteni a terminálon látható, egyérintéses fizetést szimbolizáló jelhez.
A fejlesztésben résztvevő vállalatok a szakma élenjárói, és mindegyikük egy-egy részterületért felelt. A MasterCard globális szakértelmével és a magyarok körében rendkívül népszerű egyérintéses technológiájával, míg az Ingenico Group egyszerűen integrálható iSelf önkiszolgáló fizetési terminállal járult hozzá a megoldás létrejöttéhez. A munka összehangolását a Magyar Ital- és Áruautomata Szövetség biztosítja, a Coffee & Drink Systems Kft. feladata pedig az új megoldások népszerűsítése és értékesítése az automataüzemeltetők felé. Az adóügyi ellenőrző egység illesztését a 3COM Netregister Kft. végezte. Az egyedülálló iparági összefogás eredményeként egy új, komplex megoldás jött létre.
„Több iparági kutatás is bizonyította, hogy egyre több vásárló szeretné használni bankkártyáját az automatáknál is, az együttműködés apropóját ez adta. A vending szakma régi álma valósulhat meg a készpénzmentes fizetési rendszerek automatás elterjedésével, amelynek eddigi legfőbb akadályát a magas internetes költségek jelentették. Így, hogy a NAV felé online fogunk adatot szolgáltatni, valószínűleg már nem jelent jelentős pluszköltséget a kártyás vásárlások adatforgalma ”– mondta Szöllősi Balázs, a MIÁSZ elnöke.
„A MasterCard – az innovációban élen járó technológiai vállalatként – feladatának érzi, hogy olyan szegmensekbe is újításokat hozzon, ahova a fizetéstechnológiai vívmányok eddig nem jutottak el. Elkötelezettek vagyunk az elektronikus fizetési formák fejlesztése mellett, és bízunk benne, hogy az automatáknál is sokan választják majd a biztonságos, kényelmes és gyors elektronikus fizetést a készpénz helyett. A MasterCard és a MIÁSZ az újfajta automaták népszerűsítése céljából egy közös kommunikációs kampányt is indított, amelynek részeként az üzemeltetők hasznos információkat kaphatnak a lehetséges készpénznélküli vásárlási módokról.” – mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
„Az Ingenico Group, mint a készpénzmentes fizetési szolgáltatások globális piacvezetője örömmel csatlakozik ehhez a kezdeményezéshez, amely elősegíti az egyérintéses fizetési technológia további népszerűsítését és egyúttal jó lehetőséget teremt az automaták üzemeltetőinek, hogy megismerjék a bankkártya elfogadás előnyeit. Bízunk abban, hogy a pilot pozitív eredményeinek megismerése után a legtöbb automata tulajdonosa dönt majd amellett, hogy a lehető legrövidebb idő alatt felszerelje gépeit a készpénzmentes fizetési módokat támogató eszközökkel. A készpénzmentes fizetési mód nem csak a vásárlónak kényelmesebb és egyszerűbb, hanem az üzemeltetőknek is értéket teremt a készpénz mellett más alternatíva biztosításával” – mondta Szabó Gábor, az Ingenico Group Magyarországért felelős vezetője.
Az iparági együttműködés résztvevői arra számítanak, hogy az online megoldások megérkezésével egy új, a vevők és a szolgáltatók igényeit egyaránt kielégítő korszak köszönt be a vending iparágban. Ezzel új lendületet kaphat az étel- és áruautomaták piaca, és megnyílhat az út a legkülönbözőbb felhő alapú szolgáltatások és adatelemzési lehetőségek használatát lehetővé tevő okosautomaták felé.
Kapcsolódó cikkeink
Mastercard Green Friday kampánya idén a tudatos vásárlásra ösztönöz
A Mastercard második alkalommal indítja el a Green Friday kampányt,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Biztonságos és kényelmes: a mobiltárcás fizetés térnyerése Magyarországon
A mobilos fizetés egyre népszerűbb megoldás, hiszen gyors, kényelmes, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >