Egyenletesen magas Spar színvonalon
Saját márkás termékek a prémiumkategóriában is, számos új üzlet és minőségi magyar baromfi védjegy, ezek jelzik a Spar 2007-es útját. És egyéb fejlesztések: a saját húsüzem kibővítése, számos üzlet átalakítása és az idén augusztusban átadandó új logisztikai központ építése. A lendület 2008-ban sem áll meg.A megszorító intézkedések hatását, a reáljövedelmek csökkenését a tavalyi év első félévében még nem érezte meg a lakosság, a negatív makrogazdasági folyamatok hatása azonban, a teljes évet tekintve az egész FMCG-szektorban érezhető volt. Felmérések szerint a lakosság többsége ezzel együtt is ugyanannyit fogyasztott, mint korábban, megpróbálta fenntartani megszokott életszínvonalát. Tapasztalatunk az, hogy a nehézségek ellenére is van igény a Spar által kínált minőségre – értékelte a tavalyi évet Laber Zsuzsa, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője. Forgalmi adatokról egyelőre nem tudott tájékoztatást adni, lévén az adatok egyelőre nem publikusak, arról viszont igen, hogy éves szinten több mint 100 millió vásárlást regisztráltak. Ehhez hozzájárult az is, hogy 2007 novemberében már 200. egységüket nyitották meg: a hódmezővásárhelyi Interspart. Tavaly a Spar Magyarország összesen három új hipermarketet és 14 szupermarketet adott át. Folyt a meglévő egységek modernizálása is, a régi üzletek közül tizenhármat teljesen átépítettek. És a lendület nem áll meg, Laber Zsuzsa tájékoztatása szerint az elkövetkezendő években folytatják a terjeszkedést. Ez a különleges igényekre kifejlesztett kényelmi üzleteket, a – magyar piacon teljes sikernek bizonyult – City Sparokat is érinti. A 2007-es tesztév után idén ezek száma is gyarapodik.
Az átalakítások nemcsak a boltokat, hanem a Spar 2005-ben megnyitott húsüzemét is érintették. Nem véletlenül, debütálása óta harminc százalékkal emelkedett az üzletlánc húsforgalmazása. Az üzemet tavaly ősszel kibővítették, így 1600 négyzetméterrel nőtt a raktár- és a higiéniai területek nagysága.
– Eközben nem változott a Spart kimondottan jellemző, minőségi kereskedelmi szolgáltatást nyújtó üzletpolitika, és azon nem is kívánunk változtatni. A Spar erősségei közé tartozik a minőségi frissáru-kínálat, a rendkívül széles, brandekre épülő választék, a kedvező árak és a saját márkás termékek, mindezeket a heti akcióváltások és a szuper szombat akciók egészítik ki – mondta Laber Zsuzsa.
Kiemelten kezelik az egészséges táplálkozást és a biotermékkört. A Spar több mint 300 vegyszermentes terméket kínál, amelyek száma a saját márkás bio Natur-Pur termékcsalád 2006. évi bevezetése óta folyamatosan nő. A kínálat 2008 első negyedévében a bio zöldség-gyümölcs választékkal bővül.
Tavaly a Spar választékában kiemelt szerepet kaptak az exkluzív saját márkás non-food termékek, amelyek kizárólag a Spar-csoport üzleteiben kaphatók. A vásárlók kedvezően fogadták a Pascarel Basic fehérnemű-termékcsaládot, amit a cég továbbfejlesztett a prémium minőségű kategóriában, Pascarel de Luxe néven. Tavaly júniustól a Spar exkluzív sorát erősíti – igaz, egyelőre csak az Interspar hipermarketekben – a Rubin márkajelű prémium minőségű háztartási textiltermékcsalád. Októbertől pedig kaphatók a Pretty Baby babatermékek is.
A Spar kifejezetten törekszik arra, hogy áruválasztéka nagy részét magyarországi termelőktől, magyar gazdálkodóktól szerezze be. A hazai beszállítók aránya ennek megfelelően magas, 90 százalék körüli. De van ennek a törekvésnek egy fontos, egyedi momentuma is. Mégpedig az a megállapodás, amelyet a lánc és a Baromfi Terméktanács (BT) kötött 2007 nyarán, és amelynek értelmében a friss és az előkészített, csomagolt baromfihúsokat csak a „magyar baromfi” védjegy használatára jogosult termelőktől szerzi be.
– Tétlenkedni természetesen az idén sem fogunk, hiszen 2007 nyarán megkezdődött második logisztikai központunk építése Üllőn. A munkálatok várhatóan 2008 augusztusában fejeződnek be. Az új logisztikai központ létrehozását a bolthálózat növekedése tette szükségessé – tájékoztatott 2008-as elképzeléseikről Laber Zsuzsa. Hozzáfűzte, 2008-ban a magyarországi Spar szervezet folytatja dinamikus terjeszkedését.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország
Fémreszelék előfordulása miatt többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott…
Tovább olvasom >A retro játék feltámadását ünnepli a világ, itt az ideje egy kicsit közelebbről is megismerkedni vele
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című…
Tovább olvasom >Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >