Egyelőre válságmentes az online kiskereskedelem
Magyarországon, 2009 első félévében már több mint 2400 interneten, kosaras rendszerben árusító kiskereskedelmi áruház működött – mutat rá adatai alapján a GKIeNET.
2008-ban az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma elérte a 63 milliárd forintot, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom egy százaléka. Az elmúlt egy évben a legalább egyszer online vásárlók száma megközelítette a 750 ezer főt. A korábbi évekhez képest a kiskereskedelmen belül jelentősen emelkedett az online értékesítés szerepe. A boltok várakozásai és a GKIeNET becslései alapján az évek óta tartó dinamikus növekedés 2009-ben is folytatódik, év végére elérve a 95 milliárd forintos forgalmat.
A kutatócég becslése alapján 2008-ban az online kiskereskedelmi boltok közel felének az éves nettó árbevétele nem érte el az 5 millió forintot. Fontos ugyanakkor kiemelni, hogy a forgalom 80 százalékát továbbra is a 20 legnagyobb webbolt generálja.
Az internetes vásárlás elterjedésének változatlanul az egyik legfőbb akadálya a fogyasztói bizalom hiánya. A vásárlók nem szívesen fizetnek előre olyan termékért, amelyeket csak a képernyőn láttak. A kiszállítási árak emelkedése a futárszolgáltatások súlyának csökkenését eredményezik, miközben személyes átvétel a vásárlások még mindig közel felében történik – írja a marketinginfo.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A mai nappal feléljük a Föld erőforrásait, és ebben már vaskosan benne van valami, amire nem is gondolunk
Július 24-én van idén a globális Ovreshoot Day, vagyis a…
Tovább olvasom >Végre nálunk is kapható lesz az Amerikában már népszerű Grimace Shake
Július 24-én Magyarországon is bemutatkozik a McDonald’s egyik legkülönlegesebb shake-je,…
Tovább olvasom >A Balatont népszerűsíti Vadnai Jonatán olimpikon vitorlázó
A Balaton négyévszakos sport- és élményközpontú népszerűsítésében vállal szerepet Vadnai…
Tovább olvasom >