Egyedülálló, környezetbarát textilkollekciót vezet be a Lidl
A Lidl, innovációs erejének köszönhetően, egyedülálló textilkollekciót vezet be, melynek darabjai megfelelnek a Cradle to Cradle Certified™ (C2C) arany, illetve ezüst minősítésű tanúsítvány szigorú kritériumainak. A textilekhez használt, biológiailag teljesen lebomló festékanyagokat a Lidl saját maga fejlesztette ki a CHT Grouppal, az EPEA GmbH-val és a Beneficial Design Institute-tal közösen. Az első, C2C tanúsítvánnyal rendelkező, gyerekeknek és nőknek szánt pizsamák, illetve gyermekágyneműk 2019. szeptember 12-től találhatóak meg az áruházak polcain. A vállalat ezáltal nem csak környezetbarát alternatívát kínál vásárlóinak, de újabb fontos lépést tett a fenntartható körkörös gazdaság felé vezető úton.
„Cradle to Cradle (Bölcsőtől bölcsőig) termékeink lehetővé teszik, hogy vásárlóink számára széles körben és kedvező áron váljanak elérhetővé a magas minőségű, fenttartható textiltermékek. Élelmiszeripari vállalatként nem csak környezetünkért és a társadalomért vállalunk felelősséget, de fenntarthatóan fejlesztjük a nem-élelmiszer kategóriába tartozó választékunkat is.” – emelte ki Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője. „A termékek gyártásakor az erőforrás-hatékonyság és az újrahasznosíthatóság minden szempontját független szakértők ellenőrizték a nyersanyagok hatékony felhasználásától, a vegyi anyagok használatán át egészen a tiszta víz védelméig és a megújuló energia felhasználásáig.”
„Miközben mindenki az újrahasznosítás kezeléséről beszél, a Lidl már meg is valósította azt. A Cradle to Cradle tanúsítvánnyal rendelkező nyomott mintás textiltermékek kollekciójának forgalmazásával Lidl nem csak innovatív, de fontos, követendő példát mutat a piac számára.” – mondta Prof. Dr. Michael Braungart, a Cradle to Cradle társalapítója.
Biológiailag lebomló festékanyagok – lehetőség az emberek és a környezet számára
A C2C szabvány szerint kifejlesztett, biológiailag teljesen lebomló festékanyagok – szemben más festékanyagokkal – nem tartalmaznak az egészségre és a környezetre ártalmas összetevőket. A termelési folyamat hatékony és átfogó figyelemmel kísérése biztosítja az ellátási lánc teljes átláthatóságát.
„A festékanyagok fejlesztése közben nagy hangsúlyt fektettünk arra is, hogy könnyen beilleszthetőek legyenek a már meglévő gyártási folyamatokba, ezáltal támogatva, hogy más gyártók is könnyebben fejleszthessenek, gyárthassanak újrahasznosítható termékeket.” – tette hozzá Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
A Lidl Magyarország folyamatosan olyan innovatív, fenntarthatóbb és jó minőségű termékmegoldásokon dolgozik, amelyek biztosítják a vásárlók számára, hogy a lehető legkönnyebb módon vásárolhassanak fenntartható termékeket. A Lidl részt veszt például a csomagolóanyagok újrahasznosíthatóságának növelésében is “A jövő útján” kampányának, illetve a Lidl anyavállalata, a Schwarz csoport által elindított REset Plastic műanyag stratégiájának részeként.
Kapcsolódó cikkeink
Új „Live Well” címkét vezet be a Lidl Nagy-Britanniában
A Lidl GB lesz az első brit diszkontlánc, amely saját…
Tovább olvasom >10 millió forinttal támogatja a nehéz sorsú fiatalokat a Lidl
Nagy érdeklődés övezte a Lidl és a Tisza Cipő kollaborációja…
Tovább olvasom >Rewe – a németországi kényelmi szegmens vezető innovátora
Vezető innovátori szerepének további stabilizálására törekszik a Rewe Csoport a…
Tovább olvasom >További cikkeink
50 milliárdos veszteség után vezetőcsere és díjkorrekció a Mohunál
Tavaly 50 milliárd forintos veszteséggel zárt a Mohu Mol Hulladékgazdálkodási…
Tovább olvasom >A Waberer’s és az MVM hosszú távú együttműködésről állapodott meg
A Waberer’s Logisztikai Szegmense és az MVM Csoport három évre…
Tovább olvasom >Temu és Shein a célkeresztben: feketelistára kerülhetnek a kínai piacterek
A kínai online piacterek – köztük a Temu, a Shein…
Tovább olvasom >