Egyedülálló exportsikerek Dél-Koreában
Egyedülálló exportsikereket értek el magyar vállalatok Dél-Koreában – jelentette be a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára szerdán Budapesten.
Magyar Levente felidézte, hogy Orbán Viktor miniszterelnököt 88 magyar vállalat 104 képviselője kísérte el novemberi hivatalos útján Dél-Koreába. A cégek visszajelzéseiből kiderült, összesen csaknem 23 milliárd forint értékben kötöttek üzletet a kelet-ázsiai országban, ami Magyar Levente szerint azt bizonyítja, hogy a magyar vállalatok a legigényesebb, legfejlettebb piacokon is megállják a helyüket.
Ez is azt mutatja, hogy jó úton járunk, jó döntés volt meghirdetni a keleti nyitás politikáját – mondta az államtitkár. Magyar Levente bölcs döntésnek nevezte a nemzeti kereskedőházak rendszerének létrehozását is, szavai szerint ez a szervezet a magyar kis – és középvállalati export fejlesztésének legfőbb letéteményese.
Kerekes György, a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt vezérigazgatója elmondta, hogy a nem egészen 23 milliárd forint összértékű üzlet a gazdaság legkülönfélébb szektoraiban jött létre. Köztük kiemelkedő minőségű magyar élelmiszer (sertéshús) vagy pehelypaplan szállításáról született megállapodás, egy magyar vállalat orvosi műszereket, egy másik zajvédő falat fog exportálni Dél-Koreába – sorolta.
Emellett a kereskedőháznak sikerült értékesítenie egy olyan technológiai fejlesztést, amellyel össze lehet hangolni városi cégek működését úgy, hogy minél kisebb legyen a légszennyezés – tette hozzá a kereskedőházak vezetője.
Kerekes György elmondta: a kereskedőházak – amelyekből jelenleg 25 működik világszerte – teljes körű üzletmenedzsmentet nyújtanak az Európán kívüli piacokra exportáló magyar kkv-knak; a papírmunkával bezárólag – például vámárunyilatkozat kitöltése – mindenben segítenek.
A kkv-export fejlesztését végző állami hálózat jutalékos rendszerben működik; szolgáltatásaiért a tető alá hozott üzletekből kap részesedést. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Export vezérelte növekedés az élelmiszeriparban – Az Univer és a MIRELITE MIRSA 2024-es üzleti eredményei
2024-ben két meghatározó magyar élelmiszeripari szereplő, az Univer Product Zrt.…
Tovább olvasom >KSH: 2,2 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet az I. negyedévben
2025 I. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 3,6, importja…
Tovább olvasom >Távoli, de nyitott kapu: Üzbegisztánban látnak lehetőséget a magyar cégek
Bár földrajzilag és kulturálisan is távoli, Üzbegisztán az egyik legígéretesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >