Egyedülálló exportsikerek Dél-Koreában
Egyedülálló exportsikereket értek el magyar vállalatok Dél-Koreában – jelentette be a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára szerdán Budapesten.
Magyar Levente felidézte, hogy Orbán Viktor miniszterelnököt 88 magyar vállalat 104 képviselője kísérte el novemberi hivatalos útján Dél-Koreába. A cégek visszajelzéseiből kiderült, összesen csaknem 23 milliárd forint értékben kötöttek üzletet a kelet-ázsiai országban, ami Magyar Levente szerint azt bizonyítja, hogy a magyar vállalatok a legigényesebb, legfejlettebb piacokon is megállják a helyüket.
Ez is azt mutatja, hogy jó úton járunk, jó döntés volt meghirdetni a keleti nyitás politikáját – mondta az államtitkár. Magyar Levente bölcs döntésnek nevezte a nemzeti kereskedőházak rendszerének létrehozását is, szavai szerint ez a szervezet a magyar kis – és középvállalati export fejlesztésének legfőbb letéteményese.
Kerekes György, a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt vezérigazgatója elmondta, hogy a nem egészen 23 milliárd forint összértékű üzlet a gazdaság legkülönfélébb szektoraiban jött létre. Köztük kiemelkedő minőségű magyar élelmiszer (sertéshús) vagy pehelypaplan szállításáról született megállapodás, egy magyar vállalat orvosi műszereket, egy másik zajvédő falat fog exportálni Dél-Koreába – sorolta.
Emellett a kereskedőháznak sikerült értékesítenie egy olyan technológiai fejlesztést, amellyel össze lehet hangolni városi cégek működését úgy, hogy minél kisebb legyen a légszennyezés – tette hozzá a kereskedőházak vezetője.
Kerekes György elmondta: a kereskedőházak – amelyekből jelenleg 25 működik világszerte – teljes körű üzletmenedzsmentet nyújtanak az Európán kívüli piacokra exportáló magyar kkv-knak; a papírmunkával bezárólag – például vámárunyilatkozat kitöltése – mindenben segítenek.
A kkv-export fejlesztését végző állami hálózat jutalékos rendszerben működik; szolgáltatásaiért a tető alá hozott üzletekből kap részesedést. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újra lendületben a magyar dinnye: nőtt a termőterület, erősödik az export
Bár a boltok polcain már megjelentek az idei nyár első…
Tovább olvasom >Drágult a tej, csökkent a túró: átalakulóban a hazai tejtermékpiac
A hazai tejtermékek ára 2025 első felében jelentős éves drágulást…
Tovább olvasom >Tojásválság küszöbén állunk?
Az amerikai és európai piacokon egyaránt áremelkedést tapasztalnak – a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >