Egyedülálló exportsikerek Dél-Koreában
Egyedülálló exportsikereket értek el magyar vállalatok Dél-Koreában – jelentette be a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára szerdán Budapesten.
Magyar Levente felidézte, hogy Orbán Viktor miniszterelnököt 88 magyar vállalat 104 képviselője kísérte el novemberi hivatalos útján Dél-Koreába. A cégek visszajelzéseiből kiderült, összesen csaknem 23 milliárd forint értékben kötöttek üzletet a kelet-ázsiai országban, ami Magyar Levente szerint azt bizonyítja, hogy a magyar vállalatok a legigényesebb, legfejlettebb piacokon is megállják a helyüket.
Ez is azt mutatja, hogy jó úton járunk, jó döntés volt meghirdetni a keleti nyitás politikáját – mondta az államtitkár. Magyar Levente bölcs döntésnek nevezte a nemzeti kereskedőházak rendszerének létrehozását is, szavai szerint ez a szervezet a magyar kis – és középvállalati export fejlesztésének legfőbb letéteményese.
Kerekes György, a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt vezérigazgatója elmondta, hogy a nem egészen 23 milliárd forint összértékű üzlet a gazdaság legkülönfélébb szektoraiban jött létre. Köztük kiemelkedő minőségű magyar élelmiszer (sertéshús) vagy pehelypaplan szállításáról született megállapodás, egy magyar vállalat orvosi műszereket, egy másik zajvédő falat fog exportálni Dél-Koreába – sorolta.
Emellett a kereskedőháznak sikerült értékesítenie egy olyan technológiai fejlesztést, amellyel össze lehet hangolni városi cégek működését úgy, hogy minél kisebb legyen a légszennyezés – tette hozzá a kereskedőházak vezetője.
Kerekes György elmondta: a kereskedőházak – amelyekből jelenleg 25 működik világszerte – teljes körű üzletmenedzsmentet nyújtanak az Európán kívüli piacokra exportáló magyar kkv-knak; a papírmunkával bezárólag – például vámárunyilatkozat kitöltése – mindenben segítenek.
A kkv-export fejlesztését végző állami hálózat jutalékos rendszerben működik; szolgáltatásaiért a tető alá hozott üzletekből kap részesedést. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újra reflektorfényben a nyúlhús: lendületben a hazai fogyasztás, de továbbra is az export a húzóerő
A kétezres évektől kezdve alapjaiban alakult át a hazai nyúltenyésztés…
Tovább olvasom >Albán káposztadömping Kelet-Európában – 71%-kal nőtt az export az év elején
Látványosan megugrott az albán káposztaexport Kelet-Európába 2025 első hónapjaiban –…
Tovább olvasom >Agrármarketing Centrum: magyar élelmiszergyártók mutatták be termékeiket Albániában és Montenegróban
Tizenegy magyar élelmiszergyártócég mutatta be termékeit Montenegróban és Albániában az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >