Egyedül, mobiljukat nyomkodva reggeliznek a magyarok
Bár szinte mindenki szerint fontos, hogy együtt reggelizzen a család, illetve a közös reggeli jó alkalom a minőségi együtt töltött időre, a hétköznapokban a többség inkább egyedül reggelizik. Étkezés közben sokan az okostelefonjuk társaságát választják, de ott, ahol gyermek is van a családban, nagyobb az esély arra, hogy reggeli közben kütyüzés helyett egymásra és a reggelire figyelnek a családtagok.
A közös reggelizés jó alkalom a minőségi, együtt töltött időre – 10 felnőttből 9 egyetért ezzel a kijelentéssel, vagyis e témában éppúgy széleskörű konszenzus mutatkozik a magyar fogyasztók körében, mint a reggeli kiemelt fontosságát illetően – egyebek közt ez derül ki abból a reprezentatív, országos kutatásból*, amely a Kellogg’s megbízásából készült el.
A megkérdezettek több mint fele szerencsére pozitív mintákat hoz otthonról: mintegy 60 százalék vallotta azt, hogy gyerekkorában fontos volt, hogy együtt reggelizzen a család, illetve gyakran együtt is reggelizett a család. Ez azért lényeges, mert a kutatók megállapították, hogy inkább azok ösztönzik családtagjaikat a reggelizésre, akik maguk is a reggelizés fontosságát látták gyerekkorukban.
Szeretünk egyedül reggelizni
Hétköznaponként a válaszadók fele szokott egyedül reggelizni. A magányos étkezést a legtöbben, főként a 18-29 éves korosztályba tartozó fiatal felnőttek azzal indokolják, hogy szeretnek egyedül reggelizni. Viszonylag sokan vannak azok is, vagy azért költik el egyedül a nap első étkezését, mert számukra nem fontos a reggeli, vagy mert egyszerűen nincs idejük.
„A kutatásból kiderült, hogy a hétköznapi közös reggelik gyakran az időhiány miatt nem valósulnak meg. Erre a problémára jó megoldást kínál a Kellogg’s Crunchy Müesli, amellyel könnyedén, gyorsan adhatunk kiadós és tápláló reggelit az egész családnak” – mondta Ádám Viktor, a Kellogg’s kutatási szakértője.
Az időhiány azonban valószínűleg ennél nagyobb feszültséget okoz, hiszen a megkérdezettek háromnegyede értett egyet azzal a kijelentéssel, hogy fontos lenne együtt reggelizni a családdal, de sajnos nincs rá idő. Ha viszont egyszer már beértünk a munkahelyünkre és végül ott reggelizünk, ezt nem ritkán a munkatársaink társaságában tesszük.
Hétvégén persze más a helyzet, a pihenőnapokon sokkal inkább jellemző a társaságban, legfőképpen családi körben elfogyasztott reggeli és csak a megkérdezettek negyede eszik egyedül.
Mobilozunk, zenét hallgatunk
A magyar reggelizők fele végez valamilyen egyéb tevékenységet étkezés közben, amelyek közül az okostelefon vagy a tablet használata a legjellemzőbb, de sokan vannak azok is, akik zenét hallgatnak, rádióznak vagy tévéznek. Az, hogy a 18-29 évesek szeretnek a leginkább egyedül reggelizni, összefügghet azzal, hogy ez az a korosztály, ahol a mobilozás a leginkább jellemző tevékenység reggelizés közben: 10-ből 4 fiatal étkezik okostelefonnal, tablettel a kezében.
„A kutatás megállapította, hogy ott, ahol a háztartásban kiskorú gyerek is él, ezek a reggelizést kísérő melléktevékenységek kevésbé gyakoriak, vagyis a gyerek jelenléte a családban növeli annak esélyét, hogy a reggeli közben egymásra és a reggelire figyelnek a családtagok” – tette hozzá Ádám Viktor.
Kapcsolódó cikkeink
A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >Minden negyedik magyar javítaná emésztési jóllétét, de nem tudja, hogyan
Az új év kezdete sokak számára az egészségükre való tudatosabb…
Tovább olvasom >Jobb lesz az anyagi helyzetünk 2025-ben? Kutatás készült arról, mit gondolnak a magyarok
Vegyes várakozásokkal tekint a hazai lakosság az idei pénzügyi helyzetére.…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >