Egyedi városi kényelmi formátumot tesztel a Billa Szlovákiában
Pozsony történelmi belvárosában kialakított kompakt zászlóshajó üzletével újraértelmezi a kényelmi kereskedelmet a Billa Szlovákiában. Az osztrák gyártási szakértelemre támaszkodva a lánc páratlan „food-to-go” választékot kínál a vásárlóknak. A 300 négyzetméteres formátum érdekes elegye az alapvető szupermarket-termékeknek és egy gasztronómiai szolgáltató stílusának.

Sebastian Rennack
international retail analyst
Aletos Retail
A Billa ezzel új növekedési szegmensbe lép be Szlovákiában: abból, hogy az üzlet a Radisson Blu Carlton Hotelben nyílt meg, jól látszik, hogyan alkalmazkodik a kereskedő a nyílt piaci résekhez.
Míg az olyan nemzetközi „nehézsúlyú” kereskedők, mint a Lidl, a Kaufland és a Tesco a helyi Coop Jednotával versengenek a „hazai kereskedő” címért, a Billa tudatosan más utat választott. Anyavállalata Ausztriában a régió egyik legerősebb saját gyártókapacitását építette ki, különösen a friss kényelmi és „food-to-go” termékek esetében. Ennek köszönhetően a Billa Slovakia a versenytársaiéval nem összehasonlítható választékot kínál. Az új formátum hibrid működésű: egyszerre közeli szupermarket és gasztronómiai szolgáltatói pozíció felé kacsingató, elvitelre fókuszáló kényelmi bolt. A közel 300 négyzetméter eladótérrel rendelkező üzlet Pozsony legforgalmasabb turisztikai és irodai központjában helyezkedik el, és a gyors vásárlásra vonatkozó igényre épít, új mércét felállítva a városi kényelmi kereskedelemben.
A kínálat a belvárosi vásárlókra szabott: turistákra, akik gyorsan ennének valamit, és irodai dolgozókra, akik ebédszünetben térnek be. A középpontban a széles „food-to-go” választék áll, jól elkülönítve az azonnali fogyasztásra kész és az előkészített termékeket, jelentős részben saját márkás kínálattal. A frissesség a salátabártól kezdve, a helyben készített meleg ételeken át a kemencében frissen sütött pizzákig mindenhol hangsúlyos. A polcokon modern kényelmi szemlélet tükröződik: a hagyományos kínálat mellett megtalálhatók a funkcionális és egészségorientált italok is. A kompakt alapterület, az átlátható kategóriastruktúra és a hibrid kasszarendszer biztosítja, hogy minden típusú vásárlás – legyen az teljes étkezés vagy kisebb kiegészítő vásárlás – gyorsan és intuitívan történhessen.

Ez a Billa üzlet a Radisson Blu Carlton Hotel földszintjén található, Pozsony történelmi belvárosában, közvetlenül a város egyik turisztikai központjában

A közel 300 m²-es kompakt alapterületen az üzlet egyszerre szolgálja ki a friss kiegészítő vásárlásokra vonatkozó elvárásokat és a kényelmi igényeket

A bejáratnál hangsúlyosan jelennek meg a friss zöldségek és gyümölcsök a közeli irodákban dolgozók és a gyors, egészséges snackeket kereső turisták igényeihez mérten

A modern belső téren túl a Billa a bejáratnál elhelyezett látványos digitális „Akcia” feliratú promóciókkal az ár-érték arányt hangsúlyozza

A hátsó falon hűtött készételek, friss saláták és turmixok kaptak helyet

Az innovatív kényelmi termékek közül kiemelkednek az alacsony cukor- és magas fehérjetartalmú szendvicsek és a friss, üveges ázsiai levesek

A Billa kényelmi kínálatát három kategóriába sorolja: „Ready to Heat” (melegítésre kész) ételek, „Ready to Prepare” (konyhakész) termékek és azonnal fogyasztható „Easy–grab&go” cikkek

Az ódon pillérek stílusát idéző díszes fali panelek a szálloda felújított építészeti elemeit idézik, és a szlovák hagyományokra utalva a kereskedelmi életből vett jeleneteket mutatnak be

A frissen készített görög és Caprese salátákat kínáló önkiszolgáló salátabár tovább erősíti az üzlet kényelmi jellegét

A kompakt kiszolgálópult egyik felében hagyományos felvágottak és sajtok, másik felében elvitelre vásárolható meleg ételek kaptak helyet

A friss pizzák az üzlet konyhájában készülnek teljesen a nulláról, gyorséttermi hangulatot teremtve

Az üzlet catering lehetőséget is kínál: a digitális kijelzők friss party tálakat reklámoznak, amelyekre 24 órával korábban adható le előrendelés

A kiszolgálópult kínálatában nagyrészt hagyományos kolbászok szerepelnek

Az önkiszolgáló részlegen a Billa a versenytársaknál nagyobb arányban kínál saját márkás felvágottakat, amelyeket egy különálló Premium vonal egészít ki, a vonzáskörzet igényesebb vásárlói körének igényeire szabva

Az üzlet szárazáru részlegén az italos polcokon a hagyományos üdítők és vizek mellett növényi alapú és fehérjeitalok széles választékából lehet válogatni

A történelmi témájú fali dekoráció, köztük a Pozsonyi Vár látképe, az üzletet a belvárosi környezet kontextusába helyezi

A hibrid kasszazónába a kereskedő a személyzettel működő kasszák oldalán borokat és szeszesitalokat tartalmazó impulzus kínálatot integrált …

…miközben a másik oldalon gyors önkiszolgáló fizetési lehetőség érhető el

A kassza előtti kávézó sarok újabb kényelmi élményt kínál a vásárlóknak
Kapcsolódó cikkeink
Fából épült mintabolttal kísérletezik a Kaufland Szlovákiában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Szupermarketizáció 2.0, avagy új fejlődési szakaszba lépett a Lidl Szlovákiában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Coop Jednota Slovensko – a hazai kiskereskedelem bajnoka Szlovákiában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Közös gondolkodás, tudatos megújulás: fordulópontjához érkezett a magyar retail ingatlanpiac
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Ünnepi nyitvatartás a PENNY-ben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Van még tér a bővülésre a magyar boltokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

