Egyedi megoldások a sertésfogyasztás ösztönzéséért
Az elmúlt években növekedett a sertéshús fogyasztás Magyarországon. Ez részben a fogyasztókat célzó kommunikációs kampányoknak is köszönhető, hiszen az Agrármarketing Centrum a Földművelésügyi Minisztérium megbízásából jelenleg is nagyszabású médiakampánnyal ösztönzi a magas vas és vitamin tartalma miatt népszerű sertés húsfélének fogyasztását. A különböző média megjelenések mellett a budapestiek különleges látványelemekkel díszített buszmegállókkal is találkozhattak május első felében a Széll Kálmán téren, második felében pedig az Allee bevásárlóközpontnál.
Az ágazat támogatására az utóbbi években számos intézkedés történt a gazdák és a kormányzat közös erőfeszítésével. 2017-ben a sertéságazat kibocsátása a mezőgazdasági kibocsátás 9,4 százaléka, 239,5 milliárd forint lett (KSH), köszönhetően az egy év alatt megfigyelhető 9,2 százalékos emelkedésnek. A Kormány 2016. január 1-től 5%-ra mérsékelte a sertés tőkehús ÁFÁ-ját, amely mérföldkövet jelent a feketegazdaság felszámolásában és a vásárlói tudatosság, fogyasztásösztönzés elősegítésében. A sikerhez hozzájárul az is, hogy hazánkban a magas minőségű, GMO-mentes termékek előállításánál az EU állatjóléti előírásainál szigorúbb kritériumokat kell teljesíteni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kánya Kata: mindenki felelős a saját életéért!
Kánya Kata nem kér a titulusokból, abban hisz, hogy mindenkit…
Tovább olvasom >Új távlatokat nyit a rovarfehérje-iparban az Agroloop és a FreezeM együttműködése
Az Agroloop takarmánycélú lárvatenyésztési és takarmányalapanyag-előállítási tevékenysége egy teljesen új…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >