Egyedi megoldások a sertésfogyasztás ösztönzéséért
Az elmúlt években növekedett a sertéshús fogyasztás Magyarországon. Ez részben a fogyasztókat célzó kommunikációs kampányoknak is köszönhető, hiszen az Agrármarketing Centrum a Földművelésügyi Minisztérium megbízásából jelenleg is nagyszabású médiakampánnyal ösztönzi a magas vas és vitamin tartalma miatt népszerű sertés húsfélének fogyasztását. A különböző média megjelenések mellett a budapestiek különleges látványelemekkel díszített buszmegállókkal is találkozhattak május első felében a Széll Kálmán téren, második felében pedig az Allee bevásárlóközpontnál.
Az ágazat támogatására az utóbbi években számos intézkedés történt a gazdák és a kormányzat közös erőfeszítésével. 2017-ben a sertéságazat kibocsátása a mezőgazdasági kibocsátás 9,4 százaléka, 239,5 milliárd forint lett (KSH), köszönhetően az egy év alatt megfigyelhető 9,2 százalékos emelkedésnek. A Kormány 2016. január 1-től 5%-ra mérsékelte a sertés tőkehús ÁFÁ-ját, amely mérföldkövet jelent a feketegazdaság felszámolásában és a vásárlói tudatosság, fogyasztásösztönzés elősegítésében. A sikerhez hozzájárul az is, hogy hazánkban a magas minőségű, GMO-mentes termékek előállításánál az EU állatjóléti előírásainál szigorúbb kritériumokat kell teljesíteni.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a PLMA, 20 kiállító a magyar közösségi standon
A több mint 37 éves múltra visszatekintő PLMA World of…
Tovább olvasom >Megnyitott a SIAL China, hazánk is bemutatkozik
Prémium élelmiszerek és különlegességek is megjelennek az Agrármarketing Centrum közösségi…
Tovább olvasom >Hét magyar élelmiszeripari cég mutatkozik be a sanghaji SIAL kiállításon
A Hungarian Food Business Program (HFBP) keretében hét magyar vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Észak-Európában terjeszkedik a Costco: új raktáráruházat nyit Malmö közelében
A nyilvánvaló trenddel megy szembe a Costco modellje, amikor egy…
Tovább olvasom >