Egy webshoppal a költségek fele megspórolható
A vásárlóközönség akár felét is elveszíthetik azok a webshopok, amelyek nem vezetnek be bankkártyás, vagy más online fizetési lehetőséget, mivel a vevők hajlamosabbak megfelelő fizetési szolgáltatást bevezetett internetes boltokban vásárolni – derült ki a PayU online fizetési szolgáltató felméréséből. Ráadásul, ha a vevő egy számára ismeretlen oldalra téved, és ott előre utalást kérnek tőle, akkor az esetek 80 százalékában azonnal vissza is fordul, és inkább nem vásárol.
Míg a hagyományos kiskereskedelem a válság időszaka alatt folyamatosan stagnált, de inkább mérséklődött, addig az e-kereskedelem forgalma 2008 óta éves szinten 15-20 százalékkal nőtt, 2012-ben pedig csaknem elérte a 200 milliárd forintot. Magyarországon nagyjából 4 ezer webshop található, amelyek döntő többsége, a kis- és középvállalkozói szektorhoz köthető – derült ki a PayU online fizetési felméréséből.
„Elsősorban a kedvezőbb árazás miatt, a vásárlók egy része kezd teljes egészében átszokni az online vásárlásra. A magyar kkv-k ugyanakkor még most is konzervatív módon ragaszkodnak a ’fizikai bolthoz’, a kezdetleges webshopjaikat pedig inkább kiegészítő tevékenységre használják” – mondta Váradi János, a PayU Magyarország ügyvezetője. „Pedig egy ’bolt’ vonzáskörzete legfeljebb néhány háztömb, nem beszélve a drága bérleti díjról, és egyéb járulékos költségekről. Ezzel szemben egy webshop olcsóbb áraival, és megfelelő fizetési szolgáltatással igencsak vonzó lehet a vevők számára, a potenciális vevőkör pedig kiterjedhet a teljes internetező társadalomra határon innen, és túl.”
Vegyünk egy egyszerű példát! Egy gyermekruha bolt indítása árukészlet nélkül egy bevásárlóközpontban meghaladhatja az egymillió forintot, míg egy ugyanilyen típusú webshop elindítása feleekkora, vagy még kevesebb kezdőtőkét igényel. A későbbi, fenntartási költségek tekintetében hosszabb távon még nagyobb a webes kereskedés előnye: egy boltban 1-2 alkalmazott van, míg webshopot egy ember is tud kezelni, így a bér és járulékköltségek jó esetben feleződtek. Az igazán komoly előny azonban az ingatlan bérleti díjának a kiküszöbölése. Egy bolt fenntartása havi szinten több százezer forintba kerül, ezzel szemben a webáruház esetében legfeljebb a szerver tárhelyet, és a weboldal kinézetéért felelős programot kell bérelni, amelynek összköltsége is maximum néhány tízezer forint. A raktárkészlet pedig akár a saját lakásban is elfér. Így összességében havi szinten 40-50 százalék spórolható meg a fenntartási költségeken.
Az alacsonyabb kezdőtőke miatt a jelen gazdasági helyzetben érdemes a kiskereskedelemben tevékenykedő kkv-knak átgondolni, egy megbízható, igényes webshop kialakítását, vagy annak bérlését. Egy hagyományos bolt esetében a magasabb költségek kitermelése nehezebb, ezért fordulhat elő, hogy ugyanaz a termék a webshopban csak feleannyiba kerül, mint a boltban. „Persze a webshop megléte még csak fél siker, az online kártyás fizetés ma már elengedhetetlen elem, hiszen a konkurens, kártyás fizetést is nyújtó online bolt 2-3 kattintással már elérhető. A kérdés ma már nem az, hogy mit nyerhet az online kereskedő a kártyás fizetés bevezetésével, hanem az, hogy mit veszíthet, ha nem vezeti be”- tette hozzá Váradi János.
A PayU csoport a Naspers médiacsoport része. A vállalat tevékenysége Dél-Afrikában leginkább a nyomtatott sajtóra és a TV-re koncentrál, míg Közép-Kelet Európában, Ázsiában és Dél-Amerikában az internetes üzletágakban kiemelkedő.
A PayU Hungary Kft. a hazai bankokkal valamint a nemzetközi kártyatársaságokkal együttműködve, a cégcsoport nemzetközi tapasztalatait felhasználva honosította meg Magyarországon szolgáltatásait. A PayU bevezetésével az internetes kártyás fizetési mód egy többletszolgáltatásokkal bővített variációját ismerhetik meg a magyar vásárlók és kereskedők.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >