Egy tudatos százat csinál

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 10. 05. 08:00

Tavaly óta az amerikai Burgerville gyors-étteremlánc kizárólag olyan tojásból készíti el reggeli menüit, amelyek ketrecen kívül nevelkedő tyúkoktól származnak. A lánc évente hozzávetőleg 600 000 tojást használ fel egy farmról, ahol „emberségesen” tartott háziállatokat tenyésztenek, és 100 százalékig vegetáriánus, hormon- és antibiotikum-mentes takarmánnyal etetik őket. A lánc imázsához eddig is hozzátartozott, hogy mindig a legfrissebb és legmagasabb minőségű hozzávalókat használja fel ételei elkészítéséhez, így a szabadon tartott tyúkoktól származó tojások is beleilleszkednek a trendbe. Az állatvédők örömmel üdvözölték a bejelentést, szerintük ugyanis a szárnyastartás területén fordul elő a legnagyobb számban a kegyetlen, állatkínzó bánásmód. A lánc jó pr-jéhez tartozik az elkötelezett, fenntartható növekedés a környezetet-tudatosság iránt, a marhahúst és a pulykát beszállító vállalkozás is ennek jegyében tenyészti az állatokat.
Ez az elv annyira fontos a ma Amerikájában, hogy a nagy láncoknak is alkalmazkodniuk kell: márciusban a Burger King is bejelentette a „megtérést”, és egyes információk szerint a McDonald’s vezetésében is felmerült a kizárólag ketrecmentes tyúkoktól származó tojások használata amerikai üzleteikben.

Kapcsolódó cikkeink