Egy pohár élete
Az idei, immár harmadik Nagy Bor Teszten, hazánk legnagyobb boros kutatásában, közel 22 000 fő töltötte ki a kérdőívet. A felmérés szakmai támogatója, az MTÜ a borfogyasztással kapcsolatos kérdéseket ezúttal az utazási szokásokkal kapcsolatos kérdésekkel is kiegészítette.
A korábbi évekhez hasonlóan a válaszadók egyszerű borfogyasztónak (45%), vagy legalább érdeklődőnek (41%) vallották magukat, de emellett a borbarátok (11%), a borismerők (2%) és borszakemberek (1%) is stabil bázist jelentenek. Legnagyobb részük (27%) hetente többször fogyaszt bort, 20% hetente egyszer, 7% naponta – vagyis több mint 50% legalább heti rendszerességgel iszik bort. Az otthoni borfogyasztás aránya 50% feletti, amelyet a vendégség követ (20%), megelőzve a szórakozóhelyen, étteremben történő fogyasztást (14%). Idén is leginkább villányi (61%), egri (55%), illetve tokaji (50%) borokat fogyasztunk szívesen, és ugyanazon három borvidék követi a „kedvenceket” – Szekszárd (38%), Badacsony (32%) és Balatonfelvidék (31%). „Boros” utazást évente egy vagy több alkalommal a válaszadók 39%-a tesz. Úti cél tekintetében kiemelkedik Villány (46% jelölte meg), utána Tokaj (38%) és Eger (37%) következik. //
Kapcsolódó cikkeink
Megtartotta éves közgyűlését a Magyar Vendéglátók Ipartestülete
Szerdán került megrendezésre az MVI éves közgyűlése a pesti Vigadóban…
Tovább olvasom >A Balaton és a kékszőlő
„A fogyasztók manapság a nagyon magas minőségű, könnyedebb vörösborokat keresik,…
Tovább olvasom >Tízmillió forint összdíjazású pályázatot hirdet Tokaj
Tízmillió forint összdíjazású művészeti pályázatot hirdet Tokaj a világörökségi borvidék…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >A szabályosság művésze – A nap képe
Száz ételt örökít meg Robert Patell vagy ezret – valahogy…
Tovább olvasom >Csak tudnám, minek barátkozok veled! – A nap videója
Két páratlan párost is bemutat egyszerre a Zwack legújabb reklámfilmje:…
Tovább olvasom >