Egy pohár élete
Az idei, immár harmadik Nagy Bor Teszten, hazánk legnagyobb boros kutatásában, közel 22 000 fő töltötte ki a kérdőívet. A felmérés szakmai támogatója, az MTÜ a borfogyasztással kapcsolatos kérdéseket ezúttal az utazási szokásokkal kapcsolatos kérdésekkel is kiegészítette.
A korábbi évekhez hasonlóan a válaszadók egyszerű borfogyasztónak (45%), vagy legalább érdeklődőnek (41%) vallották magukat, de emellett a borbarátok (11%), a borismerők (2%) és borszakemberek (1%) is stabil bázist jelentenek. Legnagyobb részük (27%) hetente többször fogyaszt bort, 20% hetente egyszer, 7% naponta – vagyis több mint 50% legalább heti rendszerességgel iszik bort. Az otthoni borfogyasztás aránya 50% feletti, amelyet a vendégség követ (20%), megelőzve a szórakozóhelyen, étteremben történő fogyasztást (14%). Idén is leginkább villányi (61%), egri (55%), illetve tokaji (50%) borokat fogyasztunk szívesen, és ugyanazon három borvidék követi a „kedvenceket” – Szekszárd (38%), Badacsony (32%) és Balatonfelvidék (31%). „Boros” utazást évente egy vagy több alkalommal a válaszadók 39%-a tesz. Úti cél tekintetében kiemelkedik Villány (46% jelölte meg), utána Tokaj (38%) és Eger (37%) következik. //
Kapcsolódó cikkeink
Mutatjuk a Balaton Legjobb Strandja 2024 győztesét
A gyenesdiási Diási Játék Strand nyerte el a Balaton Legjobb…
Tovább olvasom >MTÜ: huszonötre nőtt a Michelin Guide ajánlást elnyerő hotelek száma Magyarországon
A júniusi négy új minősítéssel együtt már huszonöt magyar szálláshely…
Tovább olvasom >MTÜ: a magyar turizmus a nemzetközi figyelem középpontjába kerülhet
A magyar EU-elnökség kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
9 milliárd forint a K&H SZÉP kártyákon
Hónapról hónapra növekszik a K&H SZÉP kártya forgalom, de még…
Tovább olvasom >Időben kezdik
Kortársaiktól tanulják meg a helyes táplálkozást az iskolások a Magyar…
Tovább olvasom >Érzelmek és emlékek
A desszertnek érzelmeket, emlékeket kell ébreszteni – ez Tiziano Mita…
Tovább olvasom >