Egy pohár bor útközben
A borospalackokat kiváltó kisadagos borkiszerelések közül a műanyag hordozók a legjellemzőbbek a piacon. A fém- vagy műanyag fóliával lezárt plasztikpoharak mind szélesebb formaválasztékban kerülnek a fogyasztók elé. Sőt, a közízlés és a fogyasztói attitűd változásai oda vezetnek, hogy sokba ezek közül különleges minőségű borokat is töltenek. Fogyasztják őket különféle out-door rendezvényeken, utazáskor, víz mellett, de állítólag még az angliai ingázók vonatai is ilyenekkel vannak tele munkaidő után.
A kategóriából hármat is kiválasztottunk olvasóinknak; szerintünk ezek az átlagnál komplexebb funkciókat látnak el, és nem mellesleg különféle csomagolási és egyéb díjak birtokosai.
A Dragons Den például számos díja közül az egyik a borok „Oscar-kiosztójáról”, a The International Wine Challenge-ről származik, és bevezetésének évében a Mark & Spencer negyedmilliót adott el belőle. Ám ami miatt mi igazán szeretjük, az a pohárra ragasztott minicímke, ami fogyasztás közben is visszafogottan népszerűsíti a bor márkáját.
Stacked wine néven került forgalomba a 4 pohárból álló, pontosan egy palacknyi (4 x 1,875 deciliter) mennyiségű minőségi italt tartalmazó készlet, amit nevéhez híven lego-szerűen egymásra lehet rakni. A szárnélküli, tulipánformájú poharak egyenként le vannak zárva, és együtt ugyancsak fóliázva; elegáns, látványos, modern, eredeti – mi kell még!
A borfogyasztás rituáléját talán harmadik termékünk hozza vissza a leghűbben: a nemes egyszerűséggel csak forradalminak nevezett Singlz műanyag palackját egy rá borított pohár zárja le, amely belsejének aljába van öntve a csavarzáras kupak. Ahogy az első kettő, természetesen ez is újrafeldolgozható anyagból készül.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >