Egy pezsgőt a happy endhez?

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 05. 05. 08:00

Talán korai lenne még azt mondani, felejtsük el a pattogatott kukoricát és a félliteres kólákat a moziban, de az már egészen biztos: megindult a fejlődés abba az irányba, hogy a néző jó ételeket és italokat élvezhessen. A mozi „komoly hullámvölgye” ugyanis előremenekülésre készteti az amerikai moziüzemeltetőket. Az új stratégiában komoly szerep hárul a vendéglátásra és a magas színvonalú szolgáltatásokra. A 21. század új típusú multiplexeiben egy helyen lehet filmet és vacsorát választani – legtöbbször a vendéglátás igencsak magas szintjét élvezve közben! Ezeknek a vállalkozásoknak a célja az, hogy a mozilátogatás egész estés, többféle szolgáltatást nyújtó élmény legyen. Több helyen már évek óta sikerrel működik ez a koncepció. A Studio Movie Grill-csoport módszere (mondhatni ez az első lépés): közvetlenül egymás mellé teszi a sokak számára amúgy is gyakran összekapcsolódó élményeket, a mozit és a vendéglátást. Filmszínházaikban olyan minőségi éttermeket üzemeltetnek, ahol egyidejűleg nagyszámú közönség vacsorázhat, és mindenki közel egy időben végez, hogy elfoglalhassa helyét a nézőtéren. Ehhez természetesen nagyon jól szervezett konyha és átgondolt logisztika szükséges. A kényelem igazi útja azonban már a nézőtéri kiszolgálás felé vezet. Az Alamo Drafthouse Cinema mozijaiban egy átlagétterem étlapján megszokott fogásokból lehet vacsorát rendelni, valamint italokat többtucatnyi, különféle, igazán jó minőségű csapolt és palackos (például belga apátsági) sörből, és széles borválasztékból – a film befejeződése után még 30 percig. Az igazi luxuskategóriát minden bizonnyal a Gold Class Cinemas mozikomplexumai jelentik (képeinken), ahol a nézőtéren a szinte fekvésig dönthető óriásfotelekből gombnyomással lehet a pincért hívni, a film vetítése előtt és után is pedig speciális bárok várják a nézőket koktélokkal és gourmet konyhával.
A vacsora és film kapcsolt szolgáltatás célközönsége elsősorban a 25-30 feletti korosztály, ám a dolog a pénzről szól (méghozzá nemcsak amerikairól, hiszen Gold Class mozik például Európában, Ausztráliában és Ázsiában is működnek), tehát a nézőterekre bárkit odaképzelhetünk, aki meg tudja fizetni ezt a nem mindennapi szolgáltatást. Természetesen a termeket ki lehet bérelni privát vetítésekre és céges eseményekre, vagy éppen különleges prezentációkra is.

Kapcsolódó cikkeink