Egy őslakos csoport szólalt fel a Lipton kenyai teabirtokának eladása ellen
A Lipton Teas and Infusions kenyai teaültetvényei eladásának tervét megtámadta a helyi őslakos közösség.
A Srí Lanka-i székhelyű Browns Investments befektetési vállalat egy májusban bejelentett megállapodás értelmében vásárolta meg a Lipton teaföldjeit a kenyai Kericho és Bomet megyékben.
A Kipsigis Közösségi Klánok Szervezete szerint azonban az eladásra a helyi közösség „szabad, előzetes és tájékozott beleegyezése nélkül” került sor. A 1,5 millió kipsigis lakost képviselő csoport szerint a teafarm egy olyan „vitatott földterületen van, amelyet erőszakkal foglaltak el a helyi közösségtől”, ami miatt folyamatos a konfliktus a helyi közösség és a birtok tulajdonosai között.
A szervezet jogi úton igyekszik érvényt szerezni jogainak az illetékes hatóságoknál.
Az akvizíció bejelentésekor a Browns – amely a megállapodás után évente mintegy 87.000 tonnányi teát fog exportálni – jelezte, hogy az általa értékesített összes tea „termesztése és betakarítása a minőségre, a társadalmi és természeti környezet védelmére vonatkozó új szabványok szerint történik majd”.
A Kericho és Bomet területén élő közösségeknek ugyan állítólag felajánlottak egy a kenyai fő üzemeltető mintegy 15%-ának megfelelő részvénycsomagot, a Kipsigis szervezet szerint azonban „a helyi közösségnek a teabirtok megvásárlására tett ajánlatát nem vették kellően figyelembe, nem biztosítottak számára egyenlő hozzáférést az értékesítési folyamathoz, és nem vonták be őket átlátható módon az egész folyamatba”.
A Lipton Teas and Infusions korábban az Unilever Ekaterra néven ismertté vált tea- és gyógytea-üzletága volt, amelyet három évvel ezelőtt a CVC Capital Partners magántőke-befektető cég vásárolt meg az FMCG-csoporttól.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
Eladta venezuelai jégkrém üzletágát az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy értékesítette venezuelai jégkrém üzletágát a kolumbiai…
Tovább olvasom >Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Újra jön a Strandok Éjszakája
Idén tizenhatodik alkalommal rendezik meg a Magyar Fürdőszövetség kezdeményezésére a…
Tovább olvasom >