Egy őslakos csoport szólalt fel a Lipton kenyai teabirtokának eladása ellen
A Lipton Teas and Infusions kenyai teaültetvényei eladásának tervét megtámadta a helyi őslakos közösség.
A Srí Lanka-i székhelyű Browns Investments befektetési vállalat egy májusban bejelentett megállapodás értelmében vásárolta meg a Lipton teaföldjeit a kenyai Kericho és Bomet megyékben.
A Kipsigis Közösségi Klánok Szervezete szerint azonban az eladásra a helyi közösség „szabad, előzetes és tájékozott beleegyezése nélkül” került sor. A 1,5 millió kipsigis lakost képviselő csoport szerint a teafarm egy olyan „vitatott földterületen van, amelyet erőszakkal foglaltak el a helyi közösségtől”, ami miatt folyamatos a konfliktus a helyi közösség és a birtok tulajdonosai között.
A szervezet jogi úton igyekszik érvényt szerezni jogainak az illetékes hatóságoknál.
Az akvizíció bejelentésekor a Browns – amely a megállapodás után évente mintegy 87.000 tonnányi teát fog exportálni – jelezte, hogy az általa értékesített összes tea „termesztése és betakarítása a minőségre, a társadalmi és természeti környezet védelmére vonatkozó új szabványok szerint történik majd”.
A Kericho és Bomet területén élő közösségeknek ugyan állítólag felajánlottak egy a kenyai fő üzemeltető mintegy 15%-ának megfelelő részvénycsomagot, a Kipsigis szervezet szerint azonban „a helyi közösségnek a teabirtok megvásárlására tett ajánlatát nem vették kellően figyelembe, nem biztosítottak számára egyenlő hozzáférést az értékesítési folyamathoz, és nem vonták be őket átlátható módon az egész folyamatba”.
A Lipton Teas and Infusions korábban az Unilever Ekaterra néven ismertté vált tea- és gyógytea-üzletága volt, amelyet három évvel ezelőtt a CVC Capital Partners magántőke-befektető cég vásárolt meg az FMCG-csoporttól.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg…
Tovább olvasom >Teakert Budapest közelében? Igen! És most bárki részese lehet!
„A tea nemcsak Távol-Keleten vagy az angolszász kultúrában bír jelentőséggel.…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >