Egy órán belüli házhoz szállítással kísérletezik az Amazon az Egyesült Királyságban
Európai országban is teszteli már az Amazon a Prime Air drónnal történő kiszállítás életképességét.
Az e-kereskedelmi óriás egyike annak a hat szervezetnek, amelyek részt vesznek az Egyesült Királyság polgári légiközlekedési hatósága által végzett új kísérletekben, amelyek célja a drónok használatának tesztelése a kiszállításban, az infrastruktúra ellenőrzésében, a sürgősségi szolgáltatásokban és a távoli helyszínekre történő repülésekben. Az Amazon 2016-ban már tesztelte a drónos kiszállítást Nagy-Britanniában, de abban a projektben a kísérleti szakaszon nem jutott túl.
A szabályozó hatóság azért választotta a teszteket, hogy az segítsen integrálni az üzemeltetőjük látótávolságán (BVLOS) kívül repülő drónokat az Egyesült Királyság légterébe. A BVLOS repüléseket olyan távolságban végzik majd, ahol a pilóta nem látja a drónt.
A tesztek során biztonsági adatokat is gyűjtenek, például arról, hogy miként észlelik a drónok és hogyan kerülik ki a többi légi járművet, és milyen elektronikus jeleket tudnak küldeni, hogy a légteret használók és a légiforgalmi irányítás számára láthatóvá váljanak.
A tesztelés megkezdéséhez további kormányzati jóváhagyásokra lesz szükség. Az új próbaüzemek a szabályozó hatóság szélesebb körű légtérmodernizációs stratégiájának részeként segítenek majd arra vonatkozóan is terveket kidolgozni, hogyan lehet a drónokat biztonságosan integrálni más légtérhasználókkal.
Az Amazon azt is közölte, hogy 2024 végével bezárólag elindítja a drónos házhoz szállítást Olaszországban.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Brutális belépő: az Allegro már a magyar e-kereskedelmi piacon is jelen van
A lengyel Allegro e-kereskedelmi óriás fokozza nemzetközi terjeszkedését – ezúttal…
Tovább olvasom >A friss zöldség-gyümölcshöz való hozzáférés megkönnyítéséért kampányol az Innocent Drinks
A neves gyümölcslé-márka, az Innocent Drinks jótékonysági partnereivel és az…
Tovább olvasom >A Royal Maillel együtt telepít csomagautomatákat üzleteibe a Sainsbury’s
Hosszú távú együttműködésre lépett a Sainsbury’s és a Royal Mail,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >