Egy millió forintos bírság a Penny Marketnek
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a kiskereskedelmi lánc tavaly augusztusban egy akciós termékből nem rendelkezett megfelelő készlettel, egy másik terméket pedig nem a meghirdetett áron árusított s ezzel megtévesztette a fogyasztókat.
A GVH véleménye szerint
készlethiány esetében az adminisztrációs,
technikai hibára való hivatkozás nem mentesít
a versenyjogi felelősség alól.
A bírság összegét
jelentős mértékben csökkentette, hogy a vizsgált
nagy minta ellenére csak egyetlen terméknél
fordult elő, hogy nem állt rendelkezésre az akció
elején vagy az akció teljes időtartama alatt. Ráadásul
a Penny Market az egész országra kiterjedő, 165
kiskereskedelmi egységből álló bolthálózattal
rendelkezik, ennek ellenére az árellenőrzési
rendszere jó, és láthatólag minden, a
gondos kereskedőtől elvárható intézkedést
megtesz annak érdekében, hogy az akció során
megfelelő mennyiségű akciós árukészlet
álljon a fogyasztók rendelkezésére.
Megjegyzendő, hogy a kft. akciótartási gyakorlata a
versenyhatóság hasonló eljárásaiban
tapasztaltakhoz képest kifejezetten jónak mondható.
A fentiek figyelembe vételével a versenyhatóság
mindösszesen egymillió forint bírságot
szabott ki a Penny Market Kft-re.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Védelmet kapnak a húskészítmények elnevezései – irányt mutat az Európai Bizottság új javaslata
Újabb lépést tesz az átláthatóbb és tisztességesebb élelmiszerpiac irányába az…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Újrahasznosított palackokkal újít a Lidl – egyre zöldebb a sajátmárkás kínálat
A Lidl Magyarország ismét fontos lépést tett a fenntarthatóság felé:…
Tovább olvasom >