Egy kutatás szerint érdemes Budapestre többször visszatérni

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 03. 27. 10:48

Kutatást készített a Danubius Hotels a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében. Az eredmények megmutatták, hogy a Danubius Hotels szállodák vendégei többször is visszatérnek Budapestre. Első alkalommal a kultúra és az építészet miatt látogatnak ide, vissza az ételek és a fürdők miatt jönnek. Az élményeket keresik, amelybe beletartoznak a helyi gasztronómiai különlegességek, a szállodai reggeli minősége kiemelten fontos nekik. A foglalási szokásoktól a gasztronómiai élményekig átfogóan vizsgálták a Budapestre látogató vendégek igényeit.

Kutatást készített a Danubius Hotels Zrt. budapesti szállodáinak külföldről érkező egyéni vendégei, weboldalának látogatói, illetve hírlevél feliratkozói körében.  A Danubius Hotels márka alatt Magyarországon négy vidéki, Budapesten pedig öt szállodát üzemeltet a szállodalánc. A budapesti hotelek között olyan ikonikus szállodaépületek vannak, mint például a Danubius Hotel Astoria, a Danubius Hotel Helia vagy az ország legnagyobb kapacitású szállodája, a Danubius Hotel Hungaria. A felmérés célja az volt, hogy a szállodalánc fejlesztései valós vendégigényekre reagáljanak, pontosan meghatározva a célközönség szokásait.

Szállodai élmények és gasztronómiai élvezetek

A beérkezett eredmények megmutatták, hogy a Danubius Hotels nemzetközi vendégei tapasztalt utazók. Az egészségtudatos étkezési lehetőségek egyre fontosabb szerepet játszanak a szálláshely kiválasztásakor. Jellemzően a 18-34 éves korosztály figyel oda jobban az egészségtudatos kínálatra.

Legfontosabb szállodai étkezésnek a reggelit tartják, és legtöbbjük itt találkozik a szállodai gasztronómiával.  A kutatásból egyértelműen kirajzolódik az is, hogy a reggeli megítélésének legfontosabb szempontja a minőségi pékáru, második pedig a kávé minősége. Míg ez utóbbi inkább a nőket, addig a jó narancslé inkább a férfiak elégedettségét befolyásolja.    A nemek szerinti megoszlásában a helyi termékek elérhetősége, a melegétel- és a gyümölcskínálat egyaránt fontos szerepet tölt be a reggeli-élményben.

“Kutatásunkból kiderült, hogy vendégeink a legfontosabb étkezésnek a reggelit tartják, ezért kiemelt figyelmet fordítunk a szállodai választékra.  Papdi László, a Danubius Hotel F&B igazgatója az elmúlt időszakban újította meg a reggeli büfékínálatot, fejlesztései, harmonizálnak a kutatásunkban megtudottakkal.

– tette hozzá  Fabriczki Petra, a Danubius Hotels kommunikációs igazgatója.

Tervezett utak, mobil alkalmazások – Ott a helyünk, ahol az élet zajlik!

Izgalmas eredmények születtek az úticél kiválasztásával kapcsolatban is.

A válaszadók alapvetően a látnivalók mentén választanak úticélt, ezután következnek a praktikus dolgok, mint a kedvező repülőjegy és a szállás.  Budapest még mindig megfizethető desztinációként van számontartva, talán ez az oka, hogy nem elsősorban az ár, hanem a szálloda elhelyezkedése játssza a fő szerepet a szállásválasztáskor a válaszadók 72%-ánál.

Az utazók harmada már indulás előtt minden részletet megtervez: leginkább a szállást, a látnivalókat, valamint a helyi közlekedést.  Városlátogatáskor a legkedveltebb program a városnézés, de a válaszadók fele egyedi és helyi kulináris kalandokra, kulturális programokra is nyitott.

A kutatás eredményei alátámasztották a Danubius Hotels vendégélmény alapú fejlesztési koncepcióját, és megerősítették, hogy Budapest továbbra is népszerű desztináció, amit érdemes többször is felkeresni.

Kapcsolódó cikkeink