Egy kutatás szerint a kkv-k többségének nincs digitalizációs stratégiája
A hazai kis- és középvállalatok 59 százalékának nincs kidolgozott informatikai stratégiája, túlnyomó többségüknél nem is várható, hogy lesz – tájékoztatta a Microsoft a megbízásából végzett kutatás eredményéről az MTI-t.

A kkv-k több mint fele nem rendelkezik információs stratégiával
A vizsgálat alapján a hazai kkv-k többsége – 81 százaléka – az infokommunikációra még mindig inkább kiszolgáló tevékenységként tekint, és mindössze a középvállalatok hetedénél és a kisvállalatok ötödénél számít az IT stratégiai területnek.
Az ügyfélkapcsolatok kezelésében, az IT területén, a munkahelyi kultúra átformálásában már jelentős szerephez jutott a digitalizáció, ugyanakkor a stratégiai tervezésben, a termékek és szolgáltatások, a működés és logisztikai folyamatok átalakításában még inkább csak a kezdeti lépések történtek meg – írták.
A felmérés arra is rámutatott, hogy a kis- és középvállalkozások többsége, ezen belül a középvállalatok közel kétharmada szerint a versenyképességük megőrzéséhez határozottabb lépéseket kell tenniük a digitalizáció irányába.
A Microsoft szerint a változásra azért is szükség van, mert a hazai kkv szektor lemaradásban van régiós versenytársaihoz képest a digitális transzformáció tekintetében.
A jelenlegi, bizonytalan gazdasági helyzet további hatékonyságnövelő intézkedésekre kényszeríti az üzleti élet szereplőit – tették hozzá.
Felhívták a figyelmet arra, hogy digitális területen is számos pályázati forrás áll a cégek rendelkezésére, ezek elnyeréséhez ugyanakkor a vállalkozásoknak vízióval és konkrét fejlesztési tervekkel kell rendelkezniük.
A felmérés során 457 kis- és középvállalatot keresett meg a Microsoft megbízásából a BellResearch; a minta vállalatméret, régió és ágazat szerint reprezentálja a hazai kkv-populációt – közölték az MTI érdeklődésére. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >Kié a bizalom? – így változik a hazai influencerpiac
A magyar internetezők kétharmada rendszeresen fogyaszt influencertartalmakat, de egyre tudatosabban…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >Magyar sertéshús-külkereskedelem: drámai visszaesés az első öt hónapban
Miközben a világ meghatározó sertéshúspiacain – így az Egyesült Államokban,…
Tovább olvasom >