Egy-két héten belül drágulhat a kenyér
E hónap közepétől akár már több üzletben is drágább lehet a kenyér, az ártárgyalások most folynak a sütőipari vállalkozások és a kiskereskedelmi boltok, áruházláncok között – tájékoztatta Werli József, a Magyar Pékszövetség főtitkára az MTI-t.
A szakember az áremelést a gabona, illetve a liszt árának drasztikus emelkedésével, továbbá az energia- és szállítási költségek növekedésével indokolta. A főtitkár szerint egy kilogramm fehér kenyér átadási ára, amiért a sütőipari vállalkozások a kiskereskedőknek adják a kenyeret 160-190 forint között van.
Az átadási ár nagymértékben függ attól, hogy melyik üzletnek szállít a vállalkozás és az ország mely részén működik a cég – tette hozzá Werli József. A fogyasztói ár területenként és boltonként eltérően az említett kenyérfajtánál 170-260 forint között mozog kilogrammonként. Így a szakértők szerint a fehér kenyér fogyasztói ára az áremelkedést követően közelíthet a kilogrammonkénti 300 forinthoz. A szakértők úgy vélik, hogy azokon a helyeken, ahol magasabb az átadási ár, ott 15-20, máshol pedig akár 25-30 százalékos átadási árnövekedés is indokolt lehet.
Werli József cáfolja a Magyar Agrárkamara korábbi állítását, hogy egy kilogramm kenyér árában a liszt költsége 20-22 százalék lenne, szerinte ez az arány eléri a 32 százalékot.
A kenyér árának másik harmadát az energia- és szállítási költségek teszik ki, míg a fennmaradó 33 százalékot a bérköltségek és a közterhek adják. A szakember jelezte azt is, hogy a liszt áremelkedése a korábbiakhoz képest már elérte a 80-90 százalékot, 45-46 forintról 82-85 forintra emelkedett. A mintegy 40 forintos kilogrammonkénti emelkedésből az következik, hogy az előállítási költség akár 30 forinttal is emelkedhet kilogrammonként – írja a ProfitLine.hu.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >