Egy illat előre eldönthet egy üzletet – Zólyomi Zsolt parfümőr a FutureTalks podcastban
Zólyomi Zsolt parfümőr szerint egy jó szakembernek nem kihívás olyan illatot kreálni egy ügyfélnek, amely illik a személyiségéhez, a bőre illatához és neki is, illetve a környezetének is tetszik. Az viszont már sokkal érdekesebb feladat, hogy egy üzletember számára tárgyalástechnikai tudatmódosító eszközt készítsen, amely előre eldönthet bármilyen megállapodást.
Az illatok megítélése olyan mélyen gyökeredzik az ösztöneinkben, hogy tudatlanul is reagálunk rájuk. Ezért az illatok kiválóan használhatók az üzleti életben, a pénzvilágban és a marketingben egyaránt. Előbbire kiváló példa volt Zólyomi Zsolt egyik korábbi felkérése, amikor egy új, modern üvegpalotába költöző régi svájci magánbank a régi, ismerős svájci bankfiók illatát szerette volna reprodukálni az új helyen. Az ügyfelek ugyanis az új iroda elektroszmogos közegében nem érezték magukat otthonosan, és kevésbé bíztak meg a jól ismert pénzügyi partnerben. Az illatmarketing szerepét mutatja például az is, hogy a Dubaji Világkiállításon a magyar pavilon vizes illataival az egyik legnépszerűbb volt a sivatagi körülmények között élő helyiek körében.
A Future Talks podcastban szó volt a fentieken kívül egyéb izgalmas illattörténetekről is, így Zólyomi Zsolt beavatja a nézőket abba, hogy miként lett a világ egyik legismertebb parfümőre, hogyan versenyzett nyomozókutyákkal egy szagfelismerő versenyen és milyen lesz az idei parfümdivat. Mesél az elmúlt COVID-időszak tanulságairól, amikor az illatélményt online próbálták megvalósítani ügyfeleik számára és arról is, hogy félt-e a szaglása elvesztésétől. A beszélgetésben visszatekintenek a magyar parfümtörténelemre is, így szó esik a Molnár és Rosner parfümériáról, a II. Világháborút megelőzően a magyar parfümcégek jelentőségéről.
Ha szeretne további érdekességeket megtudni az illatok világáról, akkor ne hagyja ki a FutureTalks Krizsó Szilviával podcast legújabb adását és iratkozzon fel a csatornánkra!
Kapcsolódó cikkeink
Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >Semsei Rudolf: „Az is törzsvendég, aki évente egyszer jut el hozzánk”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Mi kell ahhoz, hogy…
Tovább olvasom >Rubint Réka: Engem csak a pihenés fáraszt
Magyarország egyik legismertebb arca, aerobic edző, életmód tanácsadó, háromgyermekes anyuka.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európai terjeszkedésre készül a 7-Eleven
Stratégiai terjeszkedésre készül Európában a világ legnagyobb kényelmi üzletlánca, a…
Tovább olvasom >Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >