Egy hotel – tízezer beszállító
Tegyük hozzá mindjárt a címhez: a torontói Fairmont Royal York beszállítóinak legnagyobb hányada ugyanazt a terméket hozza – mézet. Minden bizonnyal a városi hobbiméhészek adták az ötletet a kanadai szállodamenedzsereknek (de az is lehet, hogy a szakácsoknak), hogy 14 méter magasra három kaptárt telepítsenek. A méhek táplálékát a ház – ugyancsak a tetőn kiépített – fűszerkertje adja, no meg Toronto Island közeli parkjai.
A projekt a hotel számára több előnnyel is jár. Illeszkedik a világ gazdagabbik felén most iránymutatónak tartott „mindent a helyi termelőktől” trendhez, hiszen hol találhatnának közelebbi terméket, mint saját épületükben? A vendégek reggelijéhez kínált méz nemcsak PR-értékkel bír – bizonyítja a szálloda zöld attitűdjét, és bizonyos megtakarítást is hoz, ugyanis az évi közel 200 kilónyi édességet a piacon megvásárolni, az ottani mézárakból kiindulva, legalább kétmillió forintnyi többletköltséget jelenthetne a konyhának. Ez nem túlzás, hiszen kiváló minőségű termékről beszélünk: a Fairmont Royal York méze novemberben kategóriamásodik lett a legnagyobb kanadai mezőgazdasági kiállításon.
„Méhbarát” hoteleket az óceánon innen is találunk – bár kaptárakat nem fogadtak be, de a párizsi központú Pullman Hotels & Resorts-lánc minden tagja jelképesen örökbe fogadott egy-egy méhcsaládot Burgundiában.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Drágul a strandbüfé: már 4289 forint az átlagos „strandkombó” ára a Balatonnál
Mennyibe kerül egy lángos a Balatonnál? 2025 nyarára tovább nőttek…
Tovább olvasom >Tajvan 5 legizgalmasabb desszertje 2025-ben – A nap videója
Adnak a látványra, az biztos! A videóért katt a képre!…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >