Egy hotel – tízezer beszállító
Tegyük hozzá mindjárt a címhez: a torontói Fairmont Royal York beszállítóinak legnagyobb hányada ugyanazt a terméket hozza – mézet. Minden bizonnyal a városi hobbiméhészek adták az ötletet a kanadai szállodamenedzsereknek (de az is lehet, hogy a szakácsoknak), hogy 14 méter magasra három kaptárt telepítsenek. A méhek táplálékát a ház – ugyancsak a tetőn kiépített – fűszerkertje adja, no meg Toronto Island közeli parkjai.
A projekt a hotel számára több előnnyel is jár. Illeszkedik a világ gazdagabbik felén most iránymutatónak tartott „mindent a helyi termelőktől” trendhez, hiszen hol találhatnának közelebbi terméket, mint saját épületükben? A vendégek reggelijéhez kínált méz nemcsak PR-értékkel bír – bizonyítja a szálloda zöld attitűdjét, és bizonyos megtakarítást is hoz, ugyanis az évi közel 200 kilónyi édességet a piacon megvásárolni, az ottani mézárakból kiindulva, legalább kétmillió forintnyi többletköltséget jelenthetne a konyhának. Ez nem túlzás, hiszen kiváló minőségű termékről beszélünk: a Fairmont Royal York méze novemberben kategóriamásodik lett a legnagyobb kanadai mezőgazdasági kiállításon.
„Méhbarát” hoteleket az óceánon innen is találunk – bár kaptárakat nem fogadtak be, de a párizsi központú Pullman Hotels & Resorts-lánc minden tagja jelképesen örökbe fogadott egy-egy méhcsaládot Burgundiában.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >