Egy hely, ahová a limonádéért járnak
Egy jó vendéglátóhelyi ötletről mindig beszélnek, pozitív képzettársításokat generál, sőt, sokszor kíváncsivá tesz. Nos, az egyébként eldugott, nem erőszakosan kommunikáló Papnevelde utcai Barbár kávézó limonádéja például sokakat ”megérint”. Elemeiben nem, „végtermékként” viszont rendhagyó: mint a nagymama spájzában – befőttes üvegek, bennük hívogató gyümölcs. Persze nem a befőtt megdézsmálásának nosztalgiája ihlette a gondolatot, sokkal inkább a gyakorlatiasság: kellett egy megfelelő méretű edény, amiben a sűrű limonádé (plusz a jég) elfér. Megfelelő méretű pohár híján a fiatal kreatív tulajdonospár szinte kényszerűpályán jutott el a praktikus, olcsó és legfőképpen nagyon eredeti, 7,2 dl űrtartalmú befőttesüveghez. Ebben nyomkodják ki a gerezdelt citrusféléket, szirupot, további gyümölcsöket és jeget tesznek bele, a „maradék” helyre kerül a víz. Szívószálat adnak hozzá, no meg kanalat, hiszen a „sűrűjét” kevesen hagyják ott. A Barbár limonádéja nemcsak jó ízű, de látványos is, sokan emiatt jönnek ide. A tulajdonosok elmondása szerint a 720, illetve 780 forintért (ne felejtsük, Budapest belvárosban vagyunk!) árult termékből egy meleg napon az apró üzlet negyvennél is többet elad.
A Barbárban sok más szokatlan ötletekkel is találkoztunk, most azonban maradjunk a forgalomnövelésnél. Az üzletben kevés alkoholos ital fogy – direkt alakították így –, a külföldiek számára mégis az egyik legérdekesebb attrakció a pálinka kóstolósor gyümölcsízesítésű kézműves bonbonokkal illetve magyar kolbászfélékkel. Ezek az ajánlatok nem az intim kis hely többnyire szájreklám alapján ideszokott törzsvendégeinek szólnak, hanem a turistáknak, de az alapanyagok minősége miatt igényes szórakozást nyújtanak, így nem lógnak ki az alig 4 év óta tudatosan építgetett „márkához” illő képből. Jól megcsinált üzlet – már csak a hely nevét nem értjük…
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Meglepetés a nemzetközi szállodaláncok rangsorában: a nagy nevek alulteljesítettek
A nemzetközi szállodaláncok között végzett felmérésben meglepő eredmények születtek, amelyek…
Tovább olvasom >Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >