Egy flottában több márka is elfér
A legkisebb vállalkozásoktól a legnagyobb multinacionális vállalatokig közös jellemző, hogy közlekedni, szállítani kell. A személygépkocsik és haszongépjárművek széles kínálatából érdemes olyan, biztonságosan működő, gazdaságosan üzemeltethető flottát összerakni, amely a változatos igényeket kielégíti.
Ma Magyarországon alapvetően az alsó- és az alsó-középkategóriás autók a keresettek a magánvásárlók közt. Ugyanezek, valamint a középkategóriás autók adják a flottavásárlások zömét is.
– Természetesen mindkettőben van prémium márka, de a volument a fent felsoroltak jelentik. A fő különbség, hogy míg a magánvásárlók elsősorban árcentrikusak, a flottavásárlók komplexebb információk – az ár mellett a fenntartás, a szerviz és az egyéb szolgáltatások költségei – figyelembevételével döntenek, és ez utóbbi esetben elenyésző a vásárlás, szinte minden cég bérel vagy lízingel – mondja Dr. Vérten Sándor, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója.
A haszongépjármű-piacon is sok hasonlóság mutatkozik, de itt a tonnák számítanak igazán.
– A mi szektorunkban a műszaki jellemzők, a terhelhetőség, a megbízhatóság, az élettartam kulcsfontosságú, hiszen a szállítmánynak célba kell érnie – szögezi le Székely Kálmán, a Delta-Truck Kft. kereskedelmi és marketingvezetője.
A 24 éve működő, 100 százalékban magyar tulajdonú cég nemcsak új teherautókat és pótkocsikat értékesít, hanem szervizhálózattal, használt modellek értékesítésével és bérbeadással is foglalkozik.
– 1994-től várjuk a kényelemre és biztonságra vágyó ügyfeleinket, akik az átlátható, tervezhető költségek vagy egy hirtelen jelentkezett szállítási feladat miatt bérelnek haszongépjárművet – mondja Páll Zsombor, a VIA Bérautó Kft. üzletág-igazgatója.
Diverzifikáció hat márkára
Az utóbbi években a személygépkocsik iránti kereslet, ha kis mértékben is, de növekedett.
– A Porsche Hungaria tavaly az átlagnál jobban, 10 százalékkal tudta bővíteni értékesítési volumenét, ez a népszerű „flottaautóknak”, a Skoda Fabiának és Octaviának, a VW Golfnak és Passatnak, a SEAT Ibizának és Leonnak, az Audi A4 és A6-nak, a haszonjárműveknél pedig a VW Caddynek és Transporternek volt köszönhető – mondja Dr. Vérten Sándor.
A flottabeszerzések elsősorban az autók száma szerint különböznek, hazánkban 20-30 autó felett már nagy beszerzésnek tekinthető egy megrendelés. Az autók funkciója szerint is szegmentálható a piac. Mindezek figyelembevételével a cégek általában átfogó gazdaságossági számítások alapján döntenek flottájuk összetételéről. A mátrixban a beszerzési ár, szervizköltségek, alkatrészárak, fenntartási költségek (fogyasztás, biztosítás) és a bérlet lejártakor érvényesíthető újraeladási érték is komoly tényező.
– Portfóliónk legnagyobb előnye, hogy valamennyi márka saját kínálatában is tud a kisautóktól az egyterűkig vagy terepjárókig ajánlatot adni, de még előnyösebb diverzifikáció jöhet létre a VW, Audi, SEAT, Skoda és a VW haszonjárművek kínálatának együttes figyelembevételével. További nagy előny a jó ár-érték arány, és az értéktartás – magyarázza az összefüggéseket a kommunikációs igazgató.
Minden szolgáltatásra – értékesítés, szerviz, finanszírozás, autókölcsönzés, alkatrészellátás – egy kézből tudnak ajánlatot adni, illetve fő erősség a minden megyében jelen lévő erős márkakereskedői hálózat.
Az ISUZU színre lép
A Delta-Truck Kft. olyan nagy márkákkal foglakozik évek óta, mint az Iveco, Renault, Mercedes-Benz, amelyeknek hivatalos márkaszervize is. A pótkocsik közül többek közt a Kögel, Lamberet, Benalu márkákat említik. Mégis a legnagyobb izgalmat az új családtag érkezése okozza, ugyanis 2015. március 1-től az ISUZU tehergépkocsik magyarországi márkakereskedője lettek.
Ez a hazánkban még kevéssé ismert japán márka 1912 óta szerepel sikeresen minden kontinensen, így Európában is egyre népszerűbb. Az évente világszerte eladott több mint félmillió ISUZU tehergépjármű sikere, az Ázsiában, valamint Észak- és Dél-Amerikában haszongépjármű-területen vezető pozíciója is indokolja a színre lépést.
– Az ISUZU az utolsó csavarig Japánban készül, így a megbízható minőség nem kérdés. Ez a márka átlagosan kétszer-háromszor olyan hosszú ideig fut, mint a versenytársai, így akár 1,5 millió kilométert is képes megtenni. A szervizigénye optimális – sorolja a terméktulajdonságokat Székely Kálmán.
Hazánkban 5 különböző (hűtős, platós, ponyvás, dobozos, billencses) felépítménnyel kínálják az ISUZU-kat, így a gyógyszerszállítástól a gasztro- és élelmiszer-kiszállításig a legérzékenyebb termékek fuvarozására is alkalmasak.
– Első körben 3-tól 12 tonnásig kínálunk járműveket. Mivel a bejelentés óta nagy várakozás és érdeklődés jelentkezik a piacon, úgy gondoljuk, idén akár 100 új ISUZU is gazdára találhat hazánkban – teszi hozzá Páll Zsombor. – Az első szerződéseket jellemzően élelmiszer-ipari cégekkel írtuk alá.
Az ISUZU tehergépjárművek rendelkeznek az Euro5 és Euro6 minősítéssel.
– A hagyományos, nagy teherbírású felépítmény, a duplakerekes kivitel, önhordó acélkaszni akár a túlsúlyt is bírja, így a magyar, sajátságos elvárásoknak messzemenően megfelel. Ugyanígy a finanszírozásra is több lehetőség van, nagyon előnyös lízingfeltételeket kínál több bank is, személyre szabott ajánlatokkal – mutat rá a további előnyökre Páll Zsombor.
Jó autónak is kell a cégér
A Porche Hungaria a flottavásárlókat elsősorban tesztvezetésekkel, speciális programokkal, rendezvényekkel éri el, a hirdetésekre pedig másodlagos kommunikációs csatornaként tekintenek.
– A széles körű szolgáltatások és a nagy kínálat, a kiterjedt márkakereskedői hálózat, a személyes kapcsolatrendszer, a folyamatos piacelemzés, hálózatfejlesztés, a szolgáltatások javítása mellett a jó szakembergárda is az imázsépítés része, sikereink kulcsa – mondja összegzésül Dr. Vérten Sándor, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója.
Az ISUZU bevezetés alapeleme a tehergépjármű-szektorban kevésbé elterjedt 1 hetes tesztvezetés, amire már előjegyzési listát vezetnek a Delta-Trucknál. Mivel saját raktárról és az európai központok készletéből is le tudnak hívni járműveket, az igényeket akár 1-2 hetes átadással tudják teljesíteni.
– Általában a digitális felületeket részesítjük előnyben, legfőbb szerepet pedig a személyes kapcsolatoknak, a tesztvezetés nyújtotta meggyőző élménynek tulajdonítunk – emeli ki zárszavában Székely Kálmán, a Delta-Truck Kft. kereskedelmi és marketingvezetője.
Kátai I.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható flották, új kihívások
Az FMCG szektor folyamatos változásai új kihívások elé állítják a…
Tovább olvasom >Tudnivalók az Agro-ökológiai Programról
A 2023-as támogatási évben a legnagyobb újdonságot a 202 millió…
Tovább olvasom >Ezek voltak az EU céljai a COP27-en
A világ vezetői Sarm-es-Sejkben gyűltek össze az ENSZ 27. éghajlatváltozási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >