Egy fiatalító kúra receptje a Házi Aranytól

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 12. 03. 08:00

A Házi Piros Paprika Kft. kereskedelmi igazgatója, Heltai Gábor és az őket támogató ügynökség, a Czino Trade Solutions úgy döntöttek, hogy ötvözve néhány klasszikus ATL-marketingelemet az online marketinggel és számos instore eszközzel, „fiatalítanak” a már-már hagyományosnak számító promóciós stratégiájukon.Az elmúlt években visszatérő esemény volt a vonalkódbeküldős nyereményjátékuk, amelyet női lapokban, főzős magazinokban és ritkábban tv-ben vagy rádióban kommunikáltak.
A játék szervezői, akik más kategóriákban is szerveznek nyereményjátékokat, észrevették, hogy van egy kör, amely szisztematikusan figyeli a játék- és nyerési lehetőségeket a fogyasztásicikk-piacon, interneten informálják is egymást, és ennek megfelelően intézik, időzítik vásárlásaikat, és igen gyakran nyernek. Többször előfordult, hogy ha egy „törzsjátékost” elkerült a szerencse, betelefonált a Házi Piros Paprika Kft.-hez, és tanácsokkal látta el a céget, hogy legközelebb mit kellene másképp csinálni.

Online berkekben
Az SMS-promóció szervezése nem biztos, hogy a törzsjátékosok tanácsai között szerepelt, mindenesetre idén ezzel állt a fogyasztók elé a kiváló minőségű fűszerpaprikát és fűszerkeverékeket gyártó Házi Piros Paprika. El akarták érni a fiatalabb célcsoportot is, mivel az eddigi tapasztalatok azt mutatták, hogy elsősorban az érettebb korosztály ismeri a termékeiket.
A nyereményjátékot meghirdették néhány női magazinban, az üzletek polcain elhelyezett szórólapokon és a megújult arculatú honlapon. Az online elemzések kimutatták, hogy a legtöbb látogató (57%) a hivatkozott webhelyekről érkezett.
A honlap-portálok üzemeltetői is sikeresnek ítélték a több tízezreket vonzó online promóciót. A szervező ügynökség, a Czino Trade Solutions projektvezetője, Papp Noémi kiemelte, hogy ez volt a promóció legköltséghatékonyabb része, hiszen itt volt a legalacsonyabb az egy főre jutó elérési költség, ugyanakkor a kampány imázselemei összhangban voltak a Házi Piros Paprika „fiatalítási törekvéseivel”.

Eredményes paraziták
Instore területen – idén első alkalommal, kísérleti jelleggel – hoszteszpromóciót is alkalmaztak a Cora, Auchan és Interspar áruházakban. Heltai Gábor kereskedelmi igazgató őszintén elmondta, hogy ettől sokkal többet vártak, de levonták a tanulságokat, és felismerték, hogy hogyan lehetett volna sokkal eredményesebbé tenni a promóciónak ezt a formáját.
A bolti kommunikáció elemei közül már említettük a szórólapot. Ezen kívül olyan ársínt alkalmaztak, amely nemcsak a márka imázsát kommunikálta, hanem a nyereményjátékot is. A színes és praktikus kommunikációs lehetőség ellenére a boltvezetők kissé óvatosak voltak, így sokan nem éltek ezzel a lehetőséggel, ellenben több mint 700 darab, úgynevezett parazita displayt sikerült kihelyezni a tradicionális boltokban. A nevéből adódóan ezt a kisméretű állványt elsősorban nem a fűszerkategóriában helyezték ki a területi képviselők, hanem olyan helyen, ami a fűszerekhez kapcsolható, például a húsokhoz vagy grilltermékekhez.
A display-kihelyezést a területi képviselők egy 10+1 csomaggal támogatták.

Magasabb forgalom kisebb számban elért vásárlókkal
A kereskedelmi igazgató úgy ítéli meg, hogy ami a korábbiaknál szűkösebb keretből kihozható volt, azt sikerült is megvalósítani. Szakítottak a hagyományokkal, lendületesebb, fiatalosabb kommunikációval igyekeztek megragadni a régi és új vásárlók figyelmét és „pénztárcáját”. Igaz, hogy az idén alkalmazott promóciós megoldásokkal kisebb számú vásárlót értek el, mint az előző években (tegyük hozzá, hogy a megcélzott fiatalabb célcsoport egyébként is több cég célkeresztjében szerepel, ezért jóval nehezebb őket bevonni), azonban a magasabb vásárlási értékhez kötött ajándék révén a generált forgalom értéke magasabb lett. A hoszteszpromóciók során kiderült, hogy növekedett a terméket kipróbálók száma.

Kapcsolódó cikkeink