Egy éve a legbizakodóbb fogyasztói hangulat alakult ki az Egyesült Államokban
A vártnál nagyobb mértékű emelkedéssel, egy éve a legbizakodóbb beállítottságot tükröző szintet ért el márciusban a fogyasztói hangulatindex az Egyesült Államokban a Michigan egyetem havi rendszeres felmérésének pénteken publikált eredménye alapján.
Márciusra vonatkozóan 83,0 pontra emelkedett a februári 76,8 pontról a várt 78,5 pont helyett. Ez az érték a legmagasabb 2020 márciusa óta, amikor 89,1 ponton állt az index.
A fogyasztói hangulat várakozáson felüli márciusi javulását az oltások növekvő terítésétől várt gazdasági nyitással, valamint az 1,9 ezer milliárd dolláros gazdaságösztönző csomagtól remélt fellendüléssel magyarázták a felmérés készítői.
A hangulatindex mindkét összetevője, az aktuális helyzet megítélését, és az elkövetkező hónapokra vonatkozó várakozásokat számszerűsítő mutató javult.
Az aktuális helyzet megítélésének a mutatója 91,5 pontra emelkedett 86,2 pontról, a várakozások mutatója pedig 77,5 pontra 70,7 pontról. Egy évvel korábban, tavaly márciusban a helyzetmegítélés mutatószáma 103,7 ponton, a várakozásoké 79,7 ponton állt.
A felmérés alapján a fogyasztók a legnagyobb mértékben a szolgáltatásokra fordított kiadásaikat tervezik növelni az előttük álló évben, beleértve az utazásra és éttermi költségekre szánt összegeket, a legkevésbé viszont a lakásvásárlásra és autóvásárlásra tervezett összegekben következett be növekedés. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >Új piacokat keres az EU az élelmiszeripar számára
Az amerikai piac kiesése komoly kihívást jelent az Európai Unió…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államok kormánya betilt több szintetikus élelmiszerszínezéket
Az Egyesült Államok kormánya betilt több, széles körben használt szintetikus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >