Egy éve a legbizakodóbb fogyasztói hangulat alakult ki az Egyesült Államokban
A vártnál nagyobb mértékű emelkedéssel, egy éve a legbizakodóbb beállítottságot tükröző szintet ért el márciusban a fogyasztói hangulatindex az Egyesült Államokban a Michigan egyetem havi rendszeres felmérésének pénteken publikált eredménye alapján.
Márciusra vonatkozóan 83,0 pontra emelkedett a februári 76,8 pontról a várt 78,5 pont helyett. Ez az érték a legmagasabb 2020 márciusa óta, amikor 89,1 ponton állt az index.
A fogyasztói hangulat várakozáson felüli márciusi javulását az oltások növekvő terítésétől várt gazdasági nyitással, valamint az 1,9 ezer milliárd dolláros gazdaságösztönző csomagtól remélt fellendüléssel magyarázták a felmérés készítői.
A hangulatindex mindkét összetevője, az aktuális helyzet megítélését, és az elkövetkező hónapokra vonatkozó várakozásokat számszerűsítő mutató javult.
Az aktuális helyzet megítélésének a mutatója 91,5 pontra emelkedett 86,2 pontról, a várakozások mutatója pedig 77,5 pontra 70,7 pontról. Egy évvel korábban, tavaly márciusban a helyzetmegítélés mutatószáma 103,7 ponton, a várakozásoké 79,7 ponton állt.
A felmérés alapján a fogyasztók a legnagyobb mértékben a szolgáltatásokra fordított kiadásaikat tervezik növelni az előttük álló évben, beleértve az utazásra és éttermi költségekre szánt összegeket, a legkevésbé viszont a lakásvásárlásra és autóvásárlásra tervezett összegekben következett be növekedés. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >