Egy éve a legbizakodóbb fogyasztói hangulat alakult ki az Egyesült Államokban
A vártnál nagyobb mértékű emelkedéssel, egy éve a legbizakodóbb beállítottságot tükröző szintet ért el márciusban a fogyasztói hangulatindex az Egyesült Államokban a Michigan egyetem havi rendszeres felmérésének pénteken publikált eredménye alapján.
Márciusra vonatkozóan 83,0 pontra emelkedett a februári 76,8 pontról a várt 78,5 pont helyett. Ez az érték a legmagasabb 2020 márciusa óta, amikor 89,1 ponton állt az index.
A fogyasztói hangulat várakozáson felüli márciusi javulását az oltások növekvő terítésétől várt gazdasági nyitással, valamint az 1,9 ezer milliárd dolláros gazdaságösztönző csomagtól remélt fellendüléssel magyarázták a felmérés készítői.
A hangulatindex mindkét összetevője, az aktuális helyzet megítélését, és az elkövetkező hónapokra vonatkozó várakozásokat számszerűsítő mutató javult.
Az aktuális helyzet megítélésének a mutatója 91,5 pontra emelkedett 86,2 pontról, a várakozások mutatója pedig 77,5 pontra 70,7 pontról. Egy évvel korábban, tavaly márciusban a helyzetmegítélés mutatószáma 103,7 ponton, a várakozásoké 79,7 ponton állt.
A felmérés alapján a fogyasztók a legnagyobb mértékben a szolgáltatásokra fordított kiadásaikat tervezik növelni az előttük álló évben, beleértve az utazásra és éttermi költségekre szánt összegeket, a legkevésbé viszont a lakásvásárlásra és autóvásárlásra tervezett összegekben következett be növekedés. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Javult a gazdasági hangulat az EU-ban és az euróövezetben augusztusban
Augusztusban javult a gazdasági hangulatindex az euróövezetben és az Európai…
Tovább olvasom >Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >Júliusban lassult az infláció az Egyesült Államokban
Júliusban a várakozásoknak megfelelően lassult az infláció és a maginfláció…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >