Egy éve a legbizakodóbb fogyasztói hangulat alakult ki az Egyesült Államokban
A vártnál nagyobb mértékű emelkedéssel, egy éve a legbizakodóbb beállítottságot tükröző szintet ért el márciusban a fogyasztói hangulatindex az Egyesült Államokban a Michigan egyetem havi rendszeres felmérésének pénteken publikált eredménye alapján.
Márciusra vonatkozóan 83,0 pontra emelkedett a februári 76,8 pontról a várt 78,5 pont helyett. Ez az érték a legmagasabb 2020 márciusa óta, amikor 89,1 ponton állt az index.
A fogyasztói hangulat várakozáson felüli márciusi javulását az oltások növekvő terítésétől várt gazdasági nyitással, valamint az 1,9 ezer milliárd dolláros gazdaságösztönző csomagtól remélt fellendüléssel magyarázták a felmérés készítői.
A hangulatindex mindkét összetevője, az aktuális helyzet megítélését, és az elkövetkező hónapokra vonatkozó várakozásokat számszerűsítő mutató javult.
Az aktuális helyzet megítélésének a mutatója 91,5 pontra emelkedett 86,2 pontról, a várakozások mutatója pedig 77,5 pontra 70,7 pontról. Egy évvel korábban, tavaly márciusban a helyzetmegítélés mutatószáma 103,7 ponton, a várakozásoké 79,7 ponton állt.
A felmérés alapján a fogyasztók a legnagyobb mértékben a szolgáltatásokra fordított kiadásaikat tervezik növelni az előttük álló évben, beleértve az utazásra és éttermi költségekre szánt összegeket, a legkevésbé viszont a lakásvásárlásra és autóvásárlásra tervezett összegekben következett be növekedés. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Javult a gazdasági hangulat az EU-ban és az euróövezetben májusban
Javult a gazdasági hangulatindex az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >