Egy év alatt másfélszeresére nőtt az okoseszközös vásárlások száma
Folytatódik a digitális fizetések előretörése a K&H saját adatai szerint. Az idei első negyedévben 19 százalékkal több okostelefonos tranzakció történt, mint egy évvel korábban. Az okostelefonos vásárlásokhoz köthető forgalom az év első három hónapjában megközelítette a 175 milliárd forintot, ami 52 százalékos emelkedést jelent egy éves távlatban. A különböző alternatívák közül a K&H-nál az Apple Pay-fizetéseké a főszerep: a tranzakciók számát nézve több mint 62, a forgalmat tekintve pedig 67 százalékos a részesedése. A második helyen a Google Pay áll 37 és 32 százalékos eredménnyel.
Újabb masszív emelkedés látható az okostelefonos fizetéseknél, ami egyértelmű jele annak, hogy a digitális megoldásokra vevők az emberek – közölte a K&H, amely a saját adatai alapján vizsgálta az okostelefonos fizetések alakulását.
Két számjegyű növekedés
Az idei első negyedévben a pénzintézet ügyfelei közel 18 millió alkalommal használták fizetéskor az okoseszközüket, ez éves összevetésben 19 százalékos emelkedést jelent. Még erőteljesebben nőtt az okoseszközös fizetésekhez köthető forgalom: az idei közel 175 milliárd forintos összeg 52 százalékkal haladja meg a múlt év első negyedére jutó értéket.
Az adatokat kommentálva Rammacher Zoltán, a K&H Lakossági ügyfél szegmens marketing vezetője elmondta, hogy a tranzakciók száma és összege közötti jelentős eltérés részben az árak emelkedésével magyarázható, valamint azzal, hogy nagyobb értékű termékeket, szolgáltatásokat vásároltak az érintettek. Ezt mutatja az is, hogy az egy okoseszközös tranzakcióra jutó átlagos összeg is emelkedett: az idén meghaladta a 9700 forintot, szemben az egy évvel korábbi 7600 forint feletti összeggel. A tranzakció átlagérték tehát 27 százalékkal emelkedett.
„Az adatok egyértelműen azt mutatják, hogy az okoseszközös fizetéseket biztonságosnak, kényelmesnek tartják az emberek” – tette hozzá a szakember.
Melyik a sok közül?
A pénzintézetnél négyféle okoseszközös fizetés érhető el, ezek közül az Apple Pay van fölényben. Az idén az összes okoseszközös tranzakció több mint 62 százalékát adta ez a megoldás, az összesített forgalomból 67 százalékkal részesedett. Utána következik a Google Pay, amely a fizetések számát nézve 37 százalékos részesedést mondhat magáénak, az elköltött összegre vetítve pedig 32 százalék feletti az aránya.
Ezekhez képest a másik két alternatíva, a Garmin Pay és a Xiaomi Pay aránya visszafogottnak mondható, a tranzakciókat és a forgalmat nézve is összesen kevesebb mint 1 százalékos.
Kapcsolódó cikkeink
Derűre ború?
A legnagyobb hazai cégek gazdasági kilátásait és várakozásait vizsgáló K&H…
Tovább olvasom >K&H: kopogtat a vakáció, irány a nagyvilág!
A nyári külföldi utazások sok középiskolás számára az első igazi…
Tovább olvasom >A diákok harmada úgy látja, könnyen talál majd magának munkát
A diákok mindössze ötöde tartja európai színvonalúnak a magyarországi oktatást,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen…
Tovább olvasom >