Egy év alatt globálisan 60 százalékkal nőtt a mobil adatforgalom
Egy év alatt – 2013 második negyedéve és 2014 második negyedéve között – globálisan 60 százalékkal nőtt a mobil adatforgalom – derül ki az Ericsson szerdán ismertetett legfrissebb mobilitási jelentéséből.
A mobil előfizetések száma mintegy 6,8 milliárd volt az idén június végén, az előfizetők tényleges száma ugyanakkor 4,6 milliárd körül van, mivel sokan több előfizetéssel is rendelkeznek. A mobil szélessávú előfizetések száma meghaladta a 2,4 milliárdot.
A második negyedévben globálisan 80 millió új mobil előfizetést kötöttek, a növekedés éves szinten 6 százalékos, az előző negyedévhez képest pedig 1,1 százalékos. A mobil szélessávú előfizetések száma 140 millióval bővült, ez éves szinten 35 százalékos növekedés. A jelenleg a legfejlettebbnek számító LTE-technológia előfizetőinek száma a negyedév során 40 millióval nőtt és elérte a 280 milliót.
A legtöbb új előfizetést a második negyedévben Kínában kötötték, mintegy 12 milliót, Oroszországban és Indiában egyaránt 5 millióval, Indonéziában pedig 4 millióval gyarapodott az előfizetések száma.
A második negyedévben 300 millió okostelefont adtak el világszertte, ez az összes eladott készülék több mint 65 százaléka, míg egy évvel korábban arányuk 55 százalék volt. Az összes mobiltelefon előfizetésből körülbelül 35 százalék kapcsolódik okostelefonokhoz.
A globális mobil lakossági lefedettség 2014 második negyedévében 94 százalékos volt. Megjegyzik, hogy a mobilpenetráció, éppen az egy főre jutó előfizetések magas számának köszönhetően, a közép-kelet-európai régióban a legmagasabb. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >