Egy év alatt félúton a Mastercard tokenizációs átalakulása Európában
Egy évvel azt követően, hogy a Mastercard bejelentette célját: 2030-ra teljesen kiváltja a kézi kártyaadat-megadást az internetes vásárlásoknál, már az európai e-kereskedelmi tranzakciók csaknem fele tokenizáltan történik. A Mastercard partneri hálózata gyors ütemben terjeszti el a biztonságosabb és egyszerűbb digitális fizetési technológiákat.
A Mastercard adatai szerint az e-kereskedelmi tranzakciók közel 50%-a már tokenizált Európában. Ezek közé tartoznak az olyan megoldások, mint a Secure Card on File (SCOF), a Click to Pay és a digitális tárcák, melyek használata éves szinten több mint egyharmaddal növekedett.
A kereskedői tokenizáció (Secure Card on File) már 45 európai országban és területen elérhető, jelentősen csökkentve a csalások kockázatát és javítva a fizetési jóváhagyási arányokat. A Click to Pay szolgáltatás már 26 piacon érhető el, és az elmúlt évben megháromszorozódott a regisztrált felhasználók száma. A fizetési azonosítókulcsok (Payment Passkeys) pedig új szintre emelik a digitális azonosítást: a felhasználók ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel hitelesíthetik magukat, jelszavak nélkül.
A Mastercard az elmúlt 12 hónapban számos új partnerrel dolgozott együtt a biztonságosabb és gördülékenyebb online fizetések érdekében.
Tokenizáció területén: Checkout.com, Delivery Hero (Foodora, eFood, Foody, , Glovo), Global Collect (Worldline), Monext, Santander.
Click to Pay területen: Autopay, Consors Finanz BNP Paribas, Fiserv, ICA Banken, Lendable, Nickel, N26, Ogone (Worldline), PayU, SaferPay (Worldline), SIX, tPay.
Payment passkey technológiában: Dintero, Netopia, Solidgate.
„Egy évvel azután, hogy meghirdettük a 100%-os tokenizáció és hitelesítési célt, Európa egyre nagyobb lendületet vesz”
– mondta Brice van de Walle, a Mastercard európai digitális szolgáltatásokért felelős alelnöke.
„Olyan partnerekkel dolgozunk, akik velünk együtt teszik a jövő digitális fizetéseit biztonságosabbá és egyszerűbbé a Click to Pay, azonosítókulcsok és tokenek által”.
A Mastercard friss felmérése szerint az európai vásárlók 54%-a zavarónak tartja, ha regisztrálnia kell fizetéskor, és 82% érez frusztrációt a túlságosan bonyolult folyamatok miatt. A jelszavak helyettesítése azonosítókulccsal, az automatikus és biztonságos kártyakitöltés, valamint a titkosított tokenek használata mindezekre a valós fogyasztói problémákra ad választ.
Matias Sanchez, a Santander globális kártya- és digitális megoldásokért felelős vezetője szerint:
„A tokenizációval ügyfeleink kártyaadatai jobban védettek, a fizetés pedig gyorsabb és kényelmesebb lesz. Ezért is tartjuk kiemelt prioritásnak a Click to Pay bevezetését.”
Marius Costin, a NETOPIA Payments vezérigazgatója hozzátette:
„A Mastercard fizetési azonosítókulcsai új szintre emelik a digitális fizetések biztonságát és egyszerűségét. Európai processzorként elsőként kombináltuk a Click to Pay és a passkeys technológiát, ezáltal jelszómentes és gyors fizetési élményt nyújtunk.”
A Mastercard továbbra is azon dolgozik, hogy növelje a tokenizációs és digitális azonosítási megoldások elfogadottságát, és 2030-ig elérje a 100%-os tokenizációs célt Európában.
Kapcsolódó cikkeink
Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >Csúcstechnológiás logisztikai központot nyitott a Picnic Németországban
A németországi Oberhausen városában nyitotta meg eddigi legfejlettebb e-kereskedelmi disztribúciós…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Magyarországon évente közel 16 milliárd forint veszteséget és több száz…
Tovább olvasom >További cikkeink
A „zsugorodó termékek” nyomában – Magyarország élen jár a shrinkflation szabályozásban
A DLA Piper legfrissebb jelentése, az International Shrinkflation Guide, átfogó…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Beruházunk, mégsem haladunk
A GKI az elmúlt időszakban átfogó elemzéssorozatot készített a magyar…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >