Egy év alatt felére csökkent az angliai szupermarketekben eladott nejlonzacskók száma
Egy év alatt felére csökkent a legnagyobb brit szupermarketek angliai üzleteiben eladott nejlonzacskók száma a brit kormány csütörtökön ismertetett adatai szerint.
Az Asda, a Marks and Spencer, a Morrisons, a Sainsbury’s, a Co-op, a Tesco és a Waitrose üzleteiben 549 millió darab egyszer használatos nejlonszatyrot adtak el az áprilissal zárult egy évben. Az azt megelőző 12 hónapban még egymilliárd felett volt ez a szám.
Az Egyesült Királyságban utolsóként Angliában tették fizetőssé a nejlonzacskókat négy éve, öt pennyt kell adni értük. Azóta 90 százalékkal csökkent az üzletekben eladott nejlonzacskók száma, a vásárlók átlagosan most már csak 10 darabot vesznek egy évben, szemben a 2014-ben mért 140 darabbal.
Theresa Villiers brit környezetvédelmi miniszter szerint az adatok azt tükrözik, hogy a szigetország lakossága többé nem akar pazarló társadalom lenni.
Angliában a több mint 250 főt foglalkoztató áruházakat kötelezték arra, hogy pénzért adják a vevőknek a nejlonzacskókat. Skóciában, Észak-Írországban és Walesben az összes kiskereskedőre vonatkozik ez a szabály. Az ötpennys intézkedést az Egyesült Királyságban elsőként Walesben vezették be 2011-ben, majd Észak-Írországban 2013-ban, utána pedig Skóciában 2014-ben. A zacskók fizetőssé tétele vélhetően hozzájárult a szigetország körüli tengerek szennyezettségének csökkenéséhez.
Az üzletektől elvárják, hogy az ebből befolyó összeget jótékony célra fordítsák. Becslések szerint 2015 óta 169 millió font származott a szatyrok eladásából.
A brit kormány 2018 decemberében konzultációkat kezdett az 5 pennys ár 10 pennyre emeléséről.
A legfrissebb felmérések szerint egyébiránt a briteket sokkal inkább foglakoztatják az éghajlatváltozás lehetséges következményei, mint a brit EU-tagság megszűnésének (Brexit) hatásai. A ComRes közvélemény-kutató pénteken ismertetett vizsgálata kimutatta, hogy a britek 71 százaléka szerint az Egyesült Királyság jövője szempontjából a klímaváltozás hosszabb távú hatásai fontosabbak lesznek, mint a Brexit. (Pietsch Judit, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Puha papír, kemény piac
A papír zsebkendők és szalvéták piaca az utóbbi években jelentős…
Tovább olvasom >A környezetet védi a Hy-Vee új projektjeivel
Lezárult a Hy-Vee napenergia-projektjének első szakasza az iowai Charitonban. A…
Tovább olvasom >A magyar elnökség versenyképes és fenntartható agráriumot szeretne
Az Európai Unió Tanácsának magyar elnöksége olyan agráriumot szeretne, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Érdemes a hazai szárnyasokat választani Márton-nap alkalmából
Idén sem hiányozhat a Márton napi asztalról a libapecsenye. A…
Tovább olvasom >Márton-nap előtt: drágulásra számíthatunk a liba és kacsa esetében?
November 11-én, Szent Márton napján a hagyomány szerint libát illik…
Tovább olvasom >Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >