Magazin: Egy csomag rágót és egy doboz marihuánát kérek!
A piaci elemzések már a marihuánaalapú fogyasztási cikkek forgalmát is mérik. Legalábbis az Egyesült Államok piacain, ahol a legújabb FMCG-kategóriaként nevezett szegmensről készült Bloomberg-jelentés szerint, melyet a ConvenienceStore News közölt augusztusban, a kategória forgalma 2026-ra elérheti az 50 milliárd dollárt. Az adatot Scott Sinder, a NACS’ tanácsadója és a Steptoe & Johnson LLP partnere osztotta meg a lappal.
Mindennek az alapját az a legalizációs folyamat jelenti, melyben az USA egyre több tagállama engedélyezi a marihuána – nemcsak orvosi célú – fogyasztását, az erre épülő iparág pedig a retailben is pozíciókat keres. Washington államban, mely az USA-ban az elsők között legalizálta a szert, jelenleg mintegy 500 kereskedő forgalmaz ilyen – eredeti kifejezéssel: rekreációs – termékeket. Itt 2017-ben a retail csatornákban való értékesítés meghaladta az 1,3 milliárd dollárt, 2018-ra pedig 2 milliárdot meghaladó összeget prognosztizálnak.
A ConvenienceStore News szerint az új termékkategória óriási lehetőséget jelent a kényelmi boltok számára a jövőben, és ahogy Melissa Vonder Harr, az iSEE Store Innovations marketingigazgatója fogalmazott, a marihuána átfordíthatja a kényelmi üzletek hagyományos „gas-smokes-cokes” kínálatát a „gas-smokes-tokes” (szleng a marihuánás cigarettára) hármasára. //
Kapcsolódó cikkeink
Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Drágább, mint az életed
Talán az a legkevésbé érdekes kérdés, mi is történt valójában…
Tovább olvasom >Hogyan tovább? – Nenad Pacek, Noszek Péter, Keleti Arthur, Gazsi Zsoltán, Jaksity György szerint
FMCG-piaci exkluzív eseményt szervezett a Trade magazin vállalati döntéshozóknak idén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >