Magazin: Egy csomag rágót és egy doboz marihuánát kérek!
A piaci elemzések már a marihuánaalapú fogyasztási cikkek forgalmát is mérik. Legalábbis az Egyesült Államok piacain, ahol a legújabb FMCG-kategóriaként nevezett szegmensről készült Bloomberg-jelentés szerint, melyet a ConvenienceStore News közölt augusztusban, a kategória forgalma 2026-ra elérheti az 50 milliárd dollárt. Az adatot Scott Sinder, a NACS’ tanácsadója és a Steptoe & Johnson LLP partnere osztotta meg a lappal.
Mindennek az alapját az a legalizációs folyamat jelenti, melyben az USA egyre több tagállama engedélyezi a marihuána – nemcsak orvosi célú – fogyasztását, az erre épülő iparág pedig a retailben is pozíciókat keres. Washington államban, mely az USA-ban az elsők között legalizálta a szert, jelenleg mintegy 500 kereskedő forgalmaz ilyen – eredeti kifejezéssel: rekreációs – termékeket. Itt 2017-ben a retail csatornákban való értékesítés meghaladta az 1,3 milliárd dollárt, 2018-ra pedig 2 milliárdot meghaladó összeget prognosztizálnak.
A ConvenienceStore News szerint az új termékkategória óriási lehetőséget jelent a kényelmi boltok számára a jövőben, és ahogy Melissa Vonder Harr, az iSEE Store Innovations marketingigazgatója fogalmazott, a marihuána átfordíthatja a kényelmi üzletek hagyományos „gas-smokes-cokes” kínálatát a „gas-smokes-tokes” (szleng a marihuánás cigarettára) hármasára. //
Kapcsolódó cikkeink
JÖN! Egy hét múlva újra itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia
Egy hét múlva ismét itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia.…
Tovább olvasom >A francia Monoprix a tervek szerint 2025-ben Egyiptomban lép piacra
A francia Monoprix kiskereskedelmi lánc nemzetközi terjeszkedésének keretében 2025-ben tervez…
Tovább olvasom >Fogyni kezdtek a prémium FMCG-termékek a dohányboltokban
A hazai láncok és a dohányboltok értékbeli forgalmának egymáshoz viszonyított…
Tovább olvasom >További cikkeink
Enyhe visszaesést mutat a januári Beszerzési Menedzser Index
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) friss jelentése…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >SAP: Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem…
Tovább olvasom >