Magazin: Egy csomag rágót és egy doboz marihuánát kérek!
A piaci elemzések már a marihuánaalapú fogyasztási cikkek forgalmát is mérik. Legalábbis az Egyesült Államok piacain, ahol a legújabb FMCG-kategóriaként nevezett szegmensről készült Bloomberg-jelentés szerint, melyet a ConvenienceStore News közölt augusztusban, a kategória forgalma 2026-ra elérheti az 50 milliárd dollárt. Az adatot Scott Sinder, a NACS’ tanácsadója és a Steptoe & Johnson LLP partnere osztotta meg a lappal.
Mindennek az alapját az a legalizációs folyamat jelenti, melyben az USA egyre több tagállama engedélyezi a marihuána – nemcsak orvosi célú – fogyasztását, az erre épülő iparág pedig a retailben is pozíciókat keres. Washington államban, mely az USA-ban az elsők között legalizálta a szert, jelenleg mintegy 500 kereskedő forgalmaz ilyen – eredeti kifejezéssel: rekreációs – termékeket. Itt 2017-ben a retail csatornákban való értékesítés meghaladta az 1,3 milliárd dollárt, 2018-ra pedig 2 milliárdot meghaladó összeget prognosztizálnak.
A ConvenienceStore News szerint az új termékkategória óriási lehetőséget jelent a kényelmi boltok számára a jövőben, és ahogy Melissa Vonder Harr, az iSEE Store Innovations marketingigazgatója fogalmazott, a marihuána átfordíthatja a kényelmi üzletek hagyományos „gas-smokes-cokes” kínálatát a „gas-smokes-tokes” (szleng a marihuánás cigarettára) hármasára. //
Kapcsolódó cikkeink
A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Egyre profibban koktélozunk
A POPAI Magyarország havi találkozói keretében márciusban a Coca-Cola HBC…
Tovább olvasom >Európa sem csendes
Az európai vásárláshelyi eszközök seregszemléjét gyors egymásutánban Párizsban – Le…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >Új ízek, új méretek – a Tarka most még több!
Bővül a Tarka tejtermékcsalád! Az igen kedvelt kisebb, 125 g-os…
Tovább olvasom >