Egy cégben egyesül a Szentkirályi és a Kékkúti
Május 19-én megindult a jogi egyesülési folyamat, amelynek eredményeképpen egy cégbe olvad össze a magyar ásványvízpiac két vezető szereplője, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. és a Kékkúti Ásványvíz Zrt. A 2015-ben a Central European Mineral Water Holding létrehozásával közös tulajdonba került két vállalat 2016. november 1-től Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. néven működik tovább.
A Szentkirályi és a Kékkúti közös története 2015 tavaszán kezdődött, amikor Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonosa és a Közép-Európa legnagyobb ásványvíz-palackozó vállalatát, a cseh Karlovarské Minerální Vody Csoportot (KMV) tulajdonló olasz Pasquale család stratégiai megállapodásának keretében létrejött a Central European Mineral Water Holding (CEMW). A tranzakció nyomán a Holding tulajdonába került a hazai ásványvízpiac két meghatározó társasága, a piacvezető Szentkirályi Ásványvíz Kft. és az egyik legtradicionálisabb magyar ásványvíz-vállalat, a Kékkúti Ásványvíz Zrt.
„A két cég egyesítése közel egy éve zajlik. Közös irodába költöztünk, összevontuk a vezetőséget és az értékesítést. Az eddig elért eredmények alapján az integrációnak köszönhetően sokkal hatékonyabbá vált a működésünk. A Szentkirályi Ásványvíz Kft. és a Kékkúti Ásványvíz Zrt. az ásványvízpiaci növekedést meghaladó, 13 százalékos erősödéssel zárta a 2015-ös évet. 2016-ban további 10 százalékos bővülést várunk, amelyet az idei első három hónap mindegyikében sikerült is elérni. Az integráció következő, logikus lépéseként kerül sor a két vállalat cégjogi egyesülésére a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. létrehozásával. Az Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. várható éves árbevétele megközelítőleg 15 milliárd forint, alkalmazottainak létszáma pedig 310 fő körül alakul” – mondta el Balogh Levente, a Central European Mineral Water Holding elnöke.
A Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft.-t Martin Olivér irányítja ügyvezető igazgatóként. „A jogi egyesülés mellett az idei év kiemelkedő feladata a Szentkirályi-Kékkúti által forgalmazott márkák újrapozícionálása. Ennek keretében megújul, és új termékekkel bővül a Theodora termékcsalád: a közelmúltban jelentek meg a polcokon az új Theodora ízesített vizek citrom, narancs és málna ízekben, és rövidesen új, az aktuális fogyasztói szokásokat kiszolgáló szénsavmentes ásványvízzel gazdagodik a Theodora kínálata. Az idei évi termékfejlesztéseket jelentős beruházások támogatják. Kékkúton egy közel 2,5 millió eurós beruházással valósul meg az ízesített termékek gyártási képességének megteremtése, míg Szentkirályon a vízkezelő technológia újul meg. Emellett a HORECA szegmensben is megújított és kibővített termékkínálattal erősítjük a Szentkirályi-Kékkúti jelenlétét” – mondta el Martin Olivér.
Kapcsolódó cikkeink
Hidratálj okosan, kortyolj tudatosan!
Az ásványvíz- és ízesítettvíz-piac 2024-ben számos kihívással nézett szembe, miközben…
Tovább olvasom >Veritas prémium ásványvíz
Gondosan elzárt, érintetlen tisztaság a Pannon-medence szívéből. A Veritas kristálytiszta…
Tovább olvasom >„A fogyasztót el kell varázsolni” – Az Aqua Lorenzo jövőképe
Új stratégiai irányvonalak, megújuló termékportfólió, kihívások és lehetőségek. Az Aqua…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >