Egy bolygó, három út
Sok szó esik mostanában arról, hogy az emberiség fordulóponthoz érkezett: mi vagyunk az első generáció, amely már magán érzi a klímaváltozás káros hatásait, és mi vagyunk az utolsók, akik még érdemben tehetnek ellene – hangzott el a 2014-es klímacsúcson Obama elnök beszédében.
Túl az adatelemzésen és a hangzatos beszédeken – cselekednünk kell. Visszafordítani a kedvezőtlen gazdasági, környezeti és társadalmi folyamatokat, amelyek az élőhelyünket, és ezzel fennmaradásunkat veszélyeztetik.
Mit tehet ezért a mezőgazdaság, és mit az ezen a területen működő vállalatok? A következő évtizedekben gyarapodni fog a Föld lakossága, a fehérjefogyasztás felé tolódik el sokak étrendje, csökken a megművelhető talaj mennyisége, és nagy területeket érintő, jelentős vízhiány várható. A mezőgazdaság szerepe nem kevesebb, mint hogy fenntartható módon termelje meg a bolygó növekvő lakossága élelmezéséhez szükséges mennyiségű terményt, csökkenő mennyiségű és minőségű talajon, kevesebb vízzel, úgy, hogy a lehető legkisebb környezetterhelést és a lehető legkedvezőbb társadalmi hatást érje el. A Syngenta mint mezőgazdasági területen működő vállalat kiveszi ebből a munkából a részét.
Honnan tudjuk, hogy mi a jó irány, merre induljunk? Az elmúlt évben 90 országban, köztük Magyarországon is, összesen 150 érintetti fórumot szerveztünk, hogy meghallgassuk civil szervezetek, kutatók, kormányzatok, hatóságok, a sajtó és az élelmiszerlánc több szereplőjének véleményét arról, hogy mit vár el a társadalom tőlünk: hogyan alakítsa át vállalatunk úgy a működését, hogyan fejlődjön úgy, hogy a lehető legjobban segítse a fenntartható mezőgazdaság létrejöttét.
Összegyűjtöttük, elolvastuk és elemeztük a több ezer visszajelzést, összevetettük saját képességeinkkel, lehetőségeinkkel és terveinkkel, és legfőbb partnereink, a termelők igényeivel, és ezek alapján kijelöltük az utunkat a fenntarthatóság felé.
Érintettjeinkkel együtt arra jutottunk, hogy fel kell gyorsítanunk a mezőgazdaságban az innovációt. Ehhez három irányt jelöltünk ki, amelyet a Syngenta tart, és amely szerint cselekszik:
A társadalom és a természet vezérelte innováció: az új termékek fejlesztésénél a kezdetektől fogva figyelembe vesszük a környezeti és társadalmi tényezőket, a munkába bevonjuk érintettjeinket, és a mindenkori tudományos és fenntarthatósági elvekkel összhangban dolgozunk.
A lehető legkisebb környezeti és természeti hatással védjük a haszonnövényeket: kitartunk amellett, hogy a megfelelő mennyiségű és minőségű élelmiszer előállítása érdekében szükség van a biztonságos és hatékony növényvédelemre, amely egy erőteljesen szabályozott környezetben valósul meg. Partnereinkkel együtt azon dolgozunk, hogy minimálisra csökkenjen a növényvédőszerek környezeti hatása, javuljon a talajok egészsége, és közös erővel megelőzzük a talajeróziót.
Befektetéseinknél a termelők és a természet érdekeit tartjuk szem előtt: együttműködve a termelőkkel, kutatókkal és környezetvédelmi csoportokkal, új, fenntartható mezőgazdasági megoldásokat fejlesztünk ki, befektetési döntéseinknél kulcsszerepet kap a fenntarthatóság, és átlátható jelentést teszünk közzé a befektetések folyamatáról és kimeneteléről.
A Syngenta tehát a cselekvés mellett teszi le a voksát. Vállalja, hogy az érintettekkel közösen meghatározott úton halad, munkája során figyelembe veszi a természet és a társadalom igényeit, és mindvégig együtt dolgozik partnereivel és a termelőkkel egy fenntartható jelen és a jövő mezőgazdasága érdekében. A fejleményekről blogunkban (blog.syngenta.hu) és Facebook-oldalunkon (facebook.com/syngentaagrarklub) folyamatosan beszámolunk. Kísérje Ön is figyelemmel munkánkat! (x)
Kapcsolódó cikkeink
A fenntarthatóbb marhahús-előállítás érdekében együttműködik a Syngenta, a McDonald’s s a Lopez Foods
A McDonald’s, a Syngenta North America és a Lopez Foods…
Tovább olvasom >A klímaváltozás elleni küzdelem nem mehet a gazdák kárára
Hazánk elkötelezett a klímaváltozás elleni küzdelemben, ugyanakkor a gazdák versenyképességét…
Tovább olvasom >A magyarok kétharmada szerint változtatni kell az életmódon a klímaváltozás miatt
Egy új, az Európai Beruházási Bank (EBB) által készített felmérés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >