Egy befektetési társaság érdeklődik a brit kiskereskedelmi lánc iránt
A Sainsbury részvényára 13 százalékos drágulással több mint hétéves csúcsra ugrott a londoni értéktőzsdén hétfőn arra a hírre, hogy egy befektetési társaság több mint 7 milliárd fontot (9,6 milliárd dollár, 1 font 411,32 forint) kínálna fel a második legnagyobb brit kiskereskedelmi cégért – írja az origo.
A Sunday Times értesülését idézve hétfőn a Reuters azt közölte, hogy a Fortress vezette konzorcium tárgyalásokat folytat a new york-i székhelyű Apollo Global Management Befektetési Társasággal, hogy csatlakozzon hozzájuk, és együttesen tegyenek vételi ajánlatot. A lapnak nyilatkozó egyik szakértő azt mondta, hogy ha sikerülne is megszerezni a konzorciumnak a Sainsbury’s többségi részesedését, 10 százalékos részedésétől nem válna meg Daniel Kretinsky cseh befektető.
A SAINSBURY’S LEGNAGYOBB RÉSZVÉNYESE A KATARI ÁLLAMI ALAP, MINTEGY 15 SZÁZALÉKOS SZAVAZATI JOGGAL.
A 6,87 milliárd font piaci tőkeértékű Sainsbury’s egyelőre nem reagált a lapjelentésre.
A Sainsbury’s a második legnagyobb szupermarketlánc az Egyesült Királyságban, 16 százalékos részesedéssel a szupermarket szektorban.
A vállalat 1922-ben vált a legnagyobb élelmiszer-kiskereskedővé. 1995-ben a Tesco megelőzte a Sainsbury’s-t, és piacvezető lett, azóta a második vagy a harmadik helyen áll, 2003 és 2014 között és 2019-ben ismét az Asda előzte meg. 2018-ban az Asdával tervezett fúziót a Versenypiaci és Piacfelügyeleti Hatóság megakadályozta, mivel aggályosnak tartotta az árak növekedését.
Az Apollo Global Management tavaly már tett egy próbát, hogy megszerezze a harmadik legnagyobb brit kiskereskedelmi céget, az Asdát, de akkor alul maradt a versenyben.
Pénteken jelentették be, hogy a negyedik legnagyobb a brit kiskereskedelmi vállalat, a Wm. Morrison Supermarkets Plc elfogadta a Clayton Dubilier & Rice LLC (CD&R) amerikai befektetési társaság 7 milliárd fontos vételi ajánlatát. A Morrisont a most a Sainsbury iránt érdeklődő Fortress is meg akarta szerezni, de kevesebbet kínált, mint a CD&R. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Papírba csomagolja a Sainsbury’s az avokádót
A januárban 77 üzletben elindult teszt során a Sainsbury’s saját…
Tovább olvasom >Leépítésekbe kezdtek a brit élelmiszer-kereskedők a növekvő költségek miatt
Átrendeződőben van az Egyesült Királyság élelmiszer-kereskedelmi ágazata: a szupermarketek munkahelyeket…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >