Egy befektetési társaság érdeklődik a brit kiskereskedelmi lánc iránt
A Sainsbury részvényára 13 százalékos drágulással több mint hétéves csúcsra ugrott a londoni értéktőzsdén hétfőn arra a hírre, hogy egy befektetési társaság több mint 7 milliárd fontot (9,6 milliárd dollár, 1 font 411,32 forint) kínálna fel a második legnagyobb brit kiskereskedelmi cégért – írja az origo.
A Sunday Times értesülését idézve hétfőn a Reuters azt közölte, hogy a Fortress vezette konzorcium tárgyalásokat folytat a new york-i székhelyű Apollo Global Management Befektetési Társasággal, hogy csatlakozzon hozzájuk, és együttesen tegyenek vételi ajánlatot. A lapnak nyilatkozó egyik szakértő azt mondta, hogy ha sikerülne is megszerezni a konzorciumnak a Sainsbury’s többségi részesedését, 10 százalékos részedésétől nem válna meg Daniel Kretinsky cseh befektető.
A SAINSBURY’S LEGNAGYOBB RÉSZVÉNYESE A KATARI ÁLLAMI ALAP, MINTEGY 15 SZÁZALÉKOS SZAVAZATI JOGGAL.
A 6,87 milliárd font piaci tőkeértékű Sainsbury’s egyelőre nem reagált a lapjelentésre.
A Sainsbury’s a második legnagyobb szupermarketlánc az Egyesült Királyságban, 16 százalékos részesedéssel a szupermarket szektorban.
A vállalat 1922-ben vált a legnagyobb élelmiszer-kiskereskedővé. 1995-ben a Tesco megelőzte a Sainsbury’s-t, és piacvezető lett, azóta a második vagy a harmadik helyen áll, 2003 és 2014 között és 2019-ben ismét az Asda előzte meg. 2018-ban az Asdával tervezett fúziót a Versenypiaci és Piacfelügyeleti Hatóság megakadályozta, mivel aggályosnak tartotta az árak növekedését.
Az Apollo Global Management tavaly már tett egy próbát, hogy megszerezze a harmadik legnagyobb brit kiskereskedelmi céget, az Asdát, de akkor alul maradt a versenyben.
Pénteken jelentették be, hogy a negyedik legnagyobb a brit kiskereskedelmi vállalat, a Wm. Morrison Supermarkets Plc elfogadta a Clayton Dubilier & Rice LLC (CD&R) amerikai befektetési társaság 7 milliárd fontos vételi ajánlatát. A Morrisont a most a Sainsbury iránt érdeklődő Fortress is meg akarta szerezni, de kevesebbet kínált, mint a CD&R. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Három év alatt 54 milliárd dollárt fektet be az Amazon Nagy-Britanniában
Komoly beruházásról tett bejelentést az Amazon Nagy-Britanniában: a világ legnagyobb…
Tovább olvasom >Újra Fairtrade minősítésű a Sainsbury’s saját márkás teája
A Sainsbury’s bejelentette, hogy ismét Fairtrade minősítést kap saját márkás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >