Egy alkalommal átlagosan fél kiló baromfihúsból készült terméket vásárolunk
A baromfihúsból készült húsipari termékek szegmense a második legnagyobb szegmens a feldolgozott húsok piacán. A szegmens a teljes piachoz viszonyítva (a házi készítésű termékeket leszámítva) jobban teljesített értékesített mennyiség tekintetében a 2008. október és 2009. szeptember közötti időszakban – derül ki a GfK Hungária privát háztartások fogyasztását mérő ConsumerScan adataiból. A szegmens 2 százalékkal csökkent, a teljes piacon tapasztalt 5 százalékos csökkenéssel szemben. Forgalmát tekintve azonban stabil volt, míg a teljes piac közel 2 százalékkal tudott növekedni a vizsgált időszakban. A szegmens vásárlói hatóköre a teljes piachoz és a sertéshúsból készült termékek szegmenséhez hasonlóan stabil. Amíg azonban a teljes kategóriát a háztartások 92 százaléka vásárolta legalább egyszer a vizsgált időszakban, addig a háztartások 78 százaléka vásárolta a szegmens termékeit. A szegmenset vásárló átlagos háztartás a vizsgált időszakban 22 alkalommal, egy alkalommal átlagosan fél kilót vásárolt.
Az átlagos kategóriavásárló háztartásokhoz képest a szegmenset vásárlók között az átlagosnál nagyobb számban találhatóak meg a 3-4 fős háztartások, a 30-39 éves háziasszonnyal rendelkező háztartások, illetve a gyermekes háztartások.
Virág Sándor
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >