Egy alkalommal átlagosan fél kiló baromfihúsból készült terméket vásárolunk
A baromfihúsból készült húsipari termékek szegmense a második legnagyobb szegmens a feldolgozott húsok piacán. A szegmens a teljes piachoz viszonyítva (a házi készítésű termékeket leszámítva) jobban teljesített értékesített mennyiség tekintetében a 2008. október és 2009. szeptember közötti időszakban – derül ki a GfK Hungária privát háztartások fogyasztását mérő ConsumerScan adataiból. A szegmens 2 százalékkal csökkent, a teljes piacon tapasztalt 5 százalékos csökkenéssel szemben. Forgalmát tekintve azonban stabil volt, míg a teljes piac közel 2 százalékkal tudott növekedni a vizsgált időszakban. A szegmens vásárlói hatóköre a teljes piachoz és a sertéshúsból készült termékek szegmenséhez hasonlóan stabil. Amíg azonban a teljes kategóriát a háztartások 92 százaléka vásárolta legalább egyszer a vizsgált időszakban, addig a háztartások 78 százaléka vásárolta a szegmens termékeit. A szegmenset vásárló átlagos háztartás a vizsgált időszakban 22 alkalommal, egy alkalommal átlagosan fél kilót vásárolt.
Az átlagos kategóriavásárló háztartásokhoz képest a szegmenset vásárlók között az átlagosnál nagyobb számban találhatóak meg a 3-4 fős háztartások, a 30-39 éves háziasszonnyal rendelkező háztartások, illetve a gyermekes háztartások.
Virág Sándor
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >