Biztonságot adhat a védjegyes tojás
Az európai fipronil ügyet megérezte a magyar tojáspiac is, az uniós termékkivonások miatt felborult a megszokott ellátási folyamat, termékhiány alakult ki, ami áremelkedéshez vezetett – jellemezte a helyzetet Káhn Norbert, a Gyermelyi Zrt. kereskedelmi igazgatója. A legnagyobb termelőként a Gyermelyi Tojás Kft. az elsőként kért hatósági ellenőrzést és ennek alapján megkapta a fipronil mentességi igazolást a Nébihtől. Káhn Norbert elmondta, hogy a Gyermelyi Tojás már eddig is nyitott könyvként kezelte a tojástermelését, hiszen érdeke, hogy a kereskedők és a vásárlók is biztosak lehessenek az általa forgalmazott tojások eredetében, egészségességében. Ebben a helyzetben felértékelődhet a vásárlók szemében a hazai eredetet és a megbízhatóságot tanúsító Magyar Termék védjegy használata.
A Magyar Termék tanúsító védjegyet ugyancsak használó Hírös Tojást a saját tojótelepeiről tojással ellátó Mizsetáp Kft. is az elsők között szerezte meg a fipronil mentességről szóló hatósági igazolást. Kollár Csaba tulajdonos-ügyvezető szerint a magyar tojáspiac megtisztítása érdekében rendszeresebb és alaposabb ellenőrzésekre lenne szükség, de főként olyan valódi szankciókra, amelyek kirostálják a piacról az előírásokat folyamatosan és jelentősen megszegő vállalkozásokat. A baromfiágazat maga sem tudta eddig a sorait megtisztítani, ezért a Baromfi Termék Tanács és Szakmaközi Szervezet részéről is markánsabb és érvényre is juttatott rendszabályokra van szükség.
A hazai vásárlók nehezen tudnak eligazodni a tojáskínálatban. Fogódzót Kollár Csaba szerint azok a védjegyek adhatnak nekik, amelyek a tojás eredetét és megbízhatóságát is tanúsítják, mint például a Magyar Termék. Úgy látja, hogy évről évre nő ugyan a tanúsított hazai élelmiszereket előnyben részesítő fogyasztók aránya, de fontos lenne az áruházláncok beszerzőinek a hatékonyabb meggyőzése is. //
Kapcsolódó cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Húsvéti defláció: 7,5%-kal olcsóbb a húsvéti menü az ALDI-ban
Húsvét közeledtével az ünnepi asztal lenépszerűbb termékeinek árát csökkenti az…
Tovább olvasom >Eredményes a védekezés a ragadós száj- és körömfájás betegség ellen
Magyarországon négy szarvasmarha telepen azonosított a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >Szintet léphet a hazai e-kereskedelem: Magyarországon is fejleszt a globális logisztikai óriásvállalat
A digitális kereskedelem világszerte rohamosan fejlődik, és a logisztikai megoldások…
Tovább olvasom >Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >